Νιώθω θυμό και βουρκώνω συνέχεια

336 41 29
                                    

Το #blacklivesmatter αφορά την Αμερική πρωτίστως και τις δολοφονίες αθώων Αφροαμερικανών από αστυνομικούς στον δρόμο. Αλλά ο ρατσισμός αφορά τον πλανήτη. Ξύπνα. Ίσως έχεις πάρει είδηση τι συμβαίνει στις ΗΠΑ μετά τη δολοφονία του George Floyd. Ίσως και να έχεις ανασηκώσει τους ώμους σου γιατί "αυτά δεν είναι δικά μας προβλήματα". Ίσως όμως και να είναι δικά μας προβλήματα, αν σκεφτείς ότι ζούμε στον ίδιο πλανήτη

Ο George Floyd, 46 ετών, δολοφονήθηκε από τον 44χρονο αστυνομικό Derek Chauvin έξω από ένα μίνι μάρκετ στη Μινεάπολη της Μινεσότα στις 25 Μαΐου. Για την ακρίβεια δολοφονούνταν επί 8 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα με το γόνατο του αστυνομικού στον λαιμό του.

Φώναζε #icantbreathe και τη μαμά του. Είχε προηγηθεί μια καταγγελία από έναν νεαρό υπάλληλο του καταστήματος ότι είχε την υποψία πως το 20δολαρο που είχε δώσει ο Floyd για να αγοράσει τσιγάρα ήταν πλαστό. Και μια νεαρή γυναίκα κατέγραψε όλο το σκηνικό στο κινητό της. Tο ανέβασε στα social media. O κόσμος ξεχύθηκε στους δρόμους. Και η Αμερική κάηκε. Οι ρατσιστικές δολοφονίες αφροαμερικανών από την αστυνομία ή απλούς πολίτες δεν είναι νέο στις ΗΠΑ.

Λίγους μόλις μήνες πριν, στις 23 Φεβρουαρίου, ένας άοπλος αφροαμερικανός που έκανε τζόκινγκ, ο Ahmaud Arbery έπεσε νεκρός από τα πυρά ενός πατέρα που με τον γιο του τον κυνήγησαν και τον σκότωσαν «γιατί νόμιζαν ότι είναι διαρρήκτης».

Στις 13 Μαρτίου, η Breonna Taylor μέλος της αμερικανικής ΕΜΑΚ (στο ιατρικό κομμάτι υποστήριξης), πυροβολήθηκε 8 φορές μέσα στο σπίτι της στο Λούιβιλ, όταν η αστυνομία εισέβαλε απροειδοποίητα μέσα στη νύχτα στα πλαίσια μιας έρευνας για ναρκωτικά (ψάχνοντας άλλον ύποπτο, όχι την Breonna ή τον σύντροφό της), ο σύντροφός της νομίζοντας ότι πρόκειται για διαρρήκτη πυροβόλησε και η αστυνομία άνοιξε πυρ.

Όμως το βίντεο, αυτή η εικόνα και αυτός ο ήχος από το βίντεο με τον George Floyd, ήταν η σπίθα που άναψε την πυρκαγιά.

Αρχικά δυσκολεύτηκα να καταλήξω στον όρο που πρέπει να χρησιμοποιώ. Έψαξα στο internet αλλά στη γλώσσα μας δεν καλύφθηκα. Το έγχρωμοι το σιχαίνομαι, το βρίσκω εξ' ορισμού υποτιμητικό. Έγχρωμοι σε σχέση με ποιον; Τους λευκούς, που για κάποιο λόγο είναι «η νόρμα»; Το people of colour που χρησιμοποιείται στην Αμερική είναι λιγότερο υποτιμητικό, γιατί έχει μπροστά το "people".

Το μαύροι άνθρωποι ακούγεται πιο ισότιμο εφόσον λέμε λευκοί άνθρωποι. Αλλά κι αυτό είναι εξίσου ρατσιστικό. Γιατί δεν λέμε τους Κινέζους π.χ. κίτρινους ανθρώπους. Το αφροαμερικανοί είναι το πιο κοινώς αποδεκτό, αλλά ούτε και αυτό είναι ολόσωστο. Δεν λέμε μεξικανοαμερικανοί ή κινεζοαμερικανοί. Θα μείνω όμως με το αφροαμερικανοί. Για χάρη του κειμένου.

GirlsWhere stories live. Discover now