Hoofdstuk 40, No tickets

576 32 5
                                    

Jennifers p.o.v

De dagen verlopen snel in Australië. Het is ook zo gezellig in de tourbus met de jongens van 5 Seconds of Summer. Het management team heeft bedacht om een soort 1D Day te houden. Het hele plan is uitgetypt op een aantal A4-tjes. Ik lees het helemaal door met Hannah, de stemcoach, in de bus. Eleanor komt binnen gelopen en gaat naast Louis zitten. Ze heeft last van haar jetlag en heeft daarom dus een paar uur geslapen. ''So,'' verteld Jim, ''We will recorder it live in Los Angeles. I think It's pretty cool if every hour two boys can lead the livestream, if you know what I mean. There will be world record attemps and many more special guests. It will be officially hosted on Google plus and on YouTube.'' 

''This sounds sick.'' Roept Niall er door heen. Ik en Hannah draaien onze bladzij om. ''What can we do in seven hours?'' Zegt Harry. ''It would be awkward if we have nothing to say.'' Ik moet lachen. ''We are writing a script for you guys. For the fans, we have some competitions to be at the livestream. For example we have One Direction lookalikes and make your own music video on a 1D song.'' 
Zayn steekt netjes zijn hand op. ''Do you also have fanart?'' 
''Fanart!'' Roept Jim. ''Take a note of that, Tomas. Thank you, Zayn.'' Als we lezen dat ze ook een aantal nieuwe liedjes moeten zingen, zie ik dat Hannah helemaal blij wordt. ''They need to sing Story Of My Life. Don't tell me it isn't on the seven hours livestream.'' Ze kijkt hoopvol naar Jim. ''Yes, we were thinking about Story Of My Life, Hannah.'' 

Na deze bespreking zijn we aangekomen in Melbourne. Op deze plek hebben ze twee concerten, twee avonden achter elkaar. In de arena moeten ze een kort promotie filmpje opnemen voor 1D Day. De jongens mogen zelf hun kleren uitkiezen. ''I'd like the black tanktop, babe.'' Zegt Zayn. Ik kijk tussen de stapels kleding die ik op de bank neer heb gelegd. Ik geef het hem aan. Liam heeft een paar dagen terug een korte broek gekocht van spijkerstof. Hij doet het vanavond aan. Hij hijst zichzelf in de broek. ''It looks good.'' Zeg ik. 

Tijdens het filmpje houd ik de tekst boven de camera zodat ze het kunnen oplezen. Zayn struikeld over zijn zin en daardoor moeten we het overnieuw doen. Na een aantal keren is het gelukt en word het gepubliceerd op het internet. Jim leest de reacties op en ze zijn allemaal heel positief zo te horen. Hannah heeft voor mij een aantal tijdschriften gekocht in Sydney. Ze was toevallig in de stad. Ik heb tegenwoordig niet zo veel zin meer om in het openbaar te verschijnen. Ik kom altijd fans tegen en om alles wat ik doe, wordt er slecht over me geschreven. Natuurlijk is het wel leuk om met fans te praten en ze blij te maken, maar soms ben ik niet zo in de stemming. Hannah overhandigt me het mode tijdschrift. Het gaat vooral over Australische designers met hun eigen verhaal, dat me zeer interesseerd. Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Ik ga lekker lui op een bank liggen en lezen. De jongens hebben toch voor een uur soundcheck en meet and greets. Eleanor komt binnen gelopen. ''Hi there.'' Ze stift haar lippen in de spiegel. Daarna zet ze een muziekje op. ''Have you heard this one?'' Ik schud mijn hoofd terwijl ik geconcentreerd verder lees. Eleanor zucht en pakt een tijdschrift vanuit de tafel. ''Let's see what they are writing about... David and Victoria Beckham. Hm.. This is quite interesting.'' Even later komen Jonah, Zayn en Niall binnen. ''We should do the acapella version of Last First Kiss tonight.'' Zegt Niall helemaal opgewonden. Zayn tilt mijn benen op, gaat zitten en legt mijn benen op zijn schoot. Liam komt binnen en verteld dat hij buiten even gaat boksen met Marc. ''The meet and greets has been cancelled.'' Zegt hij daarna. Zayn en Niall kijken hem vragend aan. ''What? Why?'' Liam haalt zijn schouders. ''The fans didn't show up.'' Fans die niet op komen dagen voor een meet and greet? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hopelijk zijn ze oké. Liam trekt zijn shirt uit en loopt de kamer uit met zijn sportbroekje en op zijn gympen. Zayn rust zijn hoofd op mijn buik. ''Oh my god! Look at David Beckhams new hair...'' Eleanor houdt haar tijdschrift omhoog. ''Liam totally looks like him.'' Niall moet lachen. ''This magazine is horrible,'' verteld Eleanor, ''They spread so many rumours and I can't stand that.'' 
Het is duidelijk dat Zayn en Niall balen dat er geen meet and greets zijn. Zayn vindt het altijd leuk om de fans blij te maken en ze te zien lachen. Jim komt binnengelopen met Louis. ''Niall! I was looking for you... I need you to recorder this little item for 1D Day.'' Vanaf nu zijn ze alleen maar bezig met voorbereidingen voor 1D Day. Harry is op dit moment zijn kook kunsten aan het opnemen met Lou en onze tour-kok Emma. 
Ik ga van de bank af en Zayn gaat weer rechtop zitten. Ik duw het rolgordijn opzij en zie buiten fans staan die al in de rij staan voor vanavond. Paul komt binnengelopen. ''Make sure you don't open that curtain.'' Ik houd het op een kiertje. Sommige fans houden wat spanddoeken omhoog. ''I could read their signs.'' Zeg ik tegen Zayn. 
''One Direction is my happiness'' Lees ik op. 
''Marry me Nialler''
''You better notice me, I skipped school for this!'' 
Zayn en ik moeten lachen. Ik maak er een foto van en zet het op instagram. 
''Hope it's worth it.'' Zet ik er als onderschrift bij. Ik loop naar de andere kant van de kamer om te kijken of daar ook fans staan. Het verbaast me gewoon nog steeds dat One Direction zoveel fans heeft. Ik kijk uit het raam. Ik zie mensen achter dwanghekken staan buiten het parkeer terrein. ''No tickets.'' Zie ik op een aantal kartonnen borden. Zayn staat achter me en rust zijn hoofd op mijn schouder. Ineens krijg ik een top idee. Voordat ik Paul wil vragen hoeveel stoelen er nog zijn, trekt Zayn zijn mond al open. ''Paul? How many seats are there left?'' Zayn dacht het zelfde als wat ik dacht! Paul kijkt op van zijn telefoon. ''I don't know... I have to ask that. Why?'' 
''There are over hundred people over there who didn't get tickets for tonight.'' Paul moet lachen. ''There is no space for everybody, mate. I will ask it Jerry.'' Waarschijnlijk is Jerry één van de managers van deze arena. Even later komt Paul terug met Jerry. ''Everything is sold out.'' Zegt hij. Ik zet een pruillipje op. ''There is time to meet them, though.'' Stelt Paul voor. Ik kijk Zayn aan. Glimlachend haalt hij zijn hoofd op en neer. ''I will stay with you, Zayn.'' Paul drukt in zijn oortje. ''Jonah? I need you downstairs in room D. Can you bring more security please? Yes.. Everything is okay.'' We lopen achter Jerry aan naar kamer D. Het is vlakbij de nooduitgang. Jonah komt aangelopen met een stuk of vijf beveiligers. ''What's going on?'' Paul verteld ons ideetje. Zayn heeft een bosje rozen gepakt uit de vaas in de kleedkamer. ''Give it to them.'' Zegt hij tegen me. Niet veel later loop ik met Jonah en twee beveiligers de nooduitgang uit. Eigenlijk mocht het niet, maar ik had geen zin om helemaal om te lopen. Als ik de deur uit ben sta ik pal voor de fans die wél kaartjes hebben. De meisjes gillen en schreeuwen mijn naam. Ik zwaai even kort en loop langs ze voorbij. Dan zie ik een vader met een klein meisje op zijn schouders. Het meisje is echt heel schattig. Ik overhandig haar een roos. ''From Zayn for you!'' Het meisje lacht lief en krijgt roze wangen, de andere mensen gillen het uit. ''I want a rose as well!'' 
We lopen naar de meiden die geen tickets hebben. ''Hey guys!'' Ik ga tussen de speilen staan van het dwanghek en zwaai met mijn armen, zodat ik even de aandacht krijg. ''Are here any... Zayn girls?'' Zo noemen ze zich zelf toch als Zayn hun favoriet is? Sommige meiden springen op en neer en zwaaien driftig met hun handen. Zoveel! ''I only have four roses of him!'' Er wordt harder gegilt en gejankt. Ik hoor de beveiligers naast me zachtjes grinniken. Dan moet ik er maar random een paar gaan uitkiezen. De beveiliger tilt het eerste aangewezen meisje over het dwanghek heen. Ik geef haar de roos. ''From Zayn for you.'' Ze legt haar hand voor haar mond. ''Is this really happening?'' Ze omhelst me. Binnen een minuut zijn de andere drie meisjes over de hekken getild. En nu komt het leukste. 
''Zayn girls, hm?'' Ik trek een wenkbrauw op. De meiden lachen zenuwachtig. ''Thank you so much, Jenni.'' 
''You don't have to thank me! Let's thank Zayn.'' Een meisje zucht diep. ''Yeah, in my mind.'' 
Eén van de meisjes vouwt haar handen samen en kijkt de lucht in. ''Dear Zayn, thank you for your beautiful rose. I will keep it forever.'' De mensen om ons heen moeten allemaal lachen, ik ook. ''Don't be silly. Take my hands and I will bring you to him.'' De meisjes schrikken en de mensen achter de dwanghekken ook. Ik doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar ik besef me dat het voor hun net een geschenk van God is ofzo. Na even aarzelen pakken we elkaars handen vast en lopen we langs iedereen naar binnen. Iedereen staart ons vreemd aan. ''Hey! What are you going to do?'' 
''Don't try to get in the line.'' 
''Do they have tickets?'' Een van de meisjes die ik vast houdt, houdt het niet meer en gilt het uit. ''We are going to meet Zayn!'' Het hele terrein is door het dolle heen. Histerische meiden proberen over de hekken heen te komen. Net op tijd verschijnen er een stuk of twintig beveiligers en worden we veilig naar binnen gebracht. ''Are you okay?'' Vraag ik aan de meiden als de deur achter ons dicht is. Ze knikken aarzelend en houden mijn handen steviger vast. Ik zie Paul en Zayn staan, een eindje verder op in de gang. ''There we are!'' Zing ik. De meiden laten mijn handen los en versnellen hun pas in Zayn zijn richting. Ze staan te shaken en huilen in Zayn zijn armen. ''You allright, love? Do you need some water?'' Ze schudt haar hoofd. ''I just want to thank you for everything you have done to me, Zayn.'' Zayn gaat op de trap zitten en de meisjes zitten en staan om hem heen. Ze bewonderen hem echt. Ik ook, trouwens. Ze stellen vragen aan hem en Zayn antwoordt koeltjes terug. Hij ziet er helemaal niet zenuwachtig uit. Ik hoor ze praten over van alles. Wanneer ik terug kom van de toiletten zie ik hem selfies maken met de meiden. ''Jenni! Do you want to be in the picture?'' Vraagt één van hen. Ik ga in het midden naast Zayn staan en sla een arm over ze heen. Paul maakt de foto. Daarna maak ik nog wat selfies met ze. Helaas is het tijd om afscheid van ze te nemen. Ze mogen backstage staan tijdens het concert vanavond. 

Met een grote lach op onze gezichten lopen Zayn en ik hand in hand naar boven. ''You wasn't even nervous at all.'' 
''Because you were around me the whole time.'' Hij drukt een kus op mijn slaap. 

Die nacht blijft de tourbus in de arena staan omdat we er morgen vroeg toch weer moeten zijn. Ze hebben twee interviews dus het was niet meer de moeite om naar ons hotel te gaan. Het is één uur ’s nachts. Voor Louis en Zayn is de dag begonnen, zij zijn aan het skateboarden in de garage beneden. Harry en Niall vervelen zich en zitten vines te maken aan de voorkant van de bus. Liam zit op een stoel naast Paddy voor zich uit te staren. Ik trek mijn korte broek en top uit en verwissel het naar een joggingbroek en hempje. Ik ga languit op de bank liggen met Eleanor en Lou. We zetten relax een filmpje op. De hele nacht kijken we films. En dan is het al vier uur. Ik word naar mijn bed getild door Jonah. Wanneer ik bijna in slaap val, voel ik twee zachte lippen op mijn lippen: Zayn. 

Zayn's p.o.v 

Paul roept vanaf een afstand dat we terug naar de bus moeten gaan. De tijd vliegt voorbij. Het is vier uur 's nachts en ik ben nog niet eens is moe. ''I will learn you some tricks later. The flick was pretty sick, wasn't it?'' Ik kijk en skate achter hem aan: Wie het eerst bij de bus is. Uiteindelijk is Louis als eerste en springt de bus in. ''Yes! I'm the winner!'' Paul drukt meteen zijn vinger voor zijn mond. ''Ssssht!'' Ik zie dat Jenni al in haar bed ligt en druk een kus op haar lippen. Als ik mijn schoenen los veter, zie ik Jenni haar iPhone op de grond liggen. Waarschijnlijk uit haar zak gevallen ofzo. Haar ringtone gaat af en ik kijk op het scherm: Een Amerikaans nummer. Wie zou haar uit Amerika willen bellen? Ik denk na, ze heeft geen familie in Amerika en anders had ze het wel in haar contactenlijst staan. Ik druk het groene telefoontje in en houdt de telefoon tegen mijn oor. ''Hello?'' 
''Good evening, do I speak with Jennifer Jones?'' Het is een vrouwen stem aan de andere kant van de lijn. ''I'm sorry, she's asleep. This is her boyfriend.'' 
''Oh... Hello, Zayn Malik.'' Ik moet zachtjes lachen. ''This is Jessica Brooke speaking, I'm in the styling team of Emma Watson.'' Meteen denk ik terug aan de Teen Choice Awards. Jenni had daar Emma ontmoet. ''Could you please tell her a message when she is awake? From us?'' 
''Sure, what can I do for you?'' 
''We want her to design a dress for the BBC Awards in March. Emma wants a dress from Jennifer. Do you think she is interested? It will take a lot of time, we know. But her clothes... They are beautiful, so impressive.'' 
''Just like art.'' 
''Exactly, Emma would look stunning in her designs.'' Ik krab op mijn achterhoofd. Ze zegt zelf dat het veel tijd gaat kosten, en Jenni heeft het al zo druk... Haar eigen website die ze dit seizoen nog gaat lanceren, de nieuwe tour die er aan komt. Een nieuwe jurk maken voor Emma Watson zit er echt niet in. Dat is het beste voor haar. Ik onderbreek Jessica Brooke die nog haar meningen uit brengt over Jenni haar kleding. ''Mrs Brooke? I'm sorry, I think she isn't interested.'' 

------------------------------------------

Tam tam tam taaaaaaam. Dat was hoofdstuk 40 alweer! Ik blijf maar door schrijven en weet echt geen einde voor dit boek. Maar daar ben ik nog laaaang niet mee bezig, er gaat nog zoveel gebeuren met Jenni en Zayn... 
Comment, vote, follow? 

Xxx Martha

Yours Truly, Zayn Malik Love StoryWhere stories live. Discover now