HEEEEEEEY GUYS
Aahhh het is echt te lang geleden dat ik zei dat ik ooit nog een zayn fic ga schrijven/publiceren en nu is het eindelijk zo ver :D voor de mensen die mij nog niet kennen: Dit is mijn vierde boek hier op wattpad en ik hoop dat jullie dit boek net zo leuk gaan vinden als mij :)
Hier is chapter numero unoooo enjoy!
xxxxxx
------------------------------
Jennifer's P.O.V
Samen met mijn vriendin Lauren fiets ik over de Amsterdamse grachten. ''Tot morgen Jennifer!'' Roept ze als ik het stoepje op fiets. ''Bye, bye Lau! Vergeet niet de opdracht door te sturen, oké?'' Geen idee of ze het nog hoorde vanwege de wind. Het is ook zo een rot weer. Vanochtend was het nog zonnig en nu waaien alle bladeren van de bomen af. Ik zet mijn fiets tegen het studenten pand die ik met 3 andere mensen deel. Ik heb het er super naar me zin, het is ook zo een mooie locatie op de Prinsengracht. Ik doe de grote deur open en vervolgens haal ik de hoge, glazen deur van slot. Ik kom in de hal en gooi mijn handtas op de grond. Ik steek mijn hoofd door de kamer deur, om te kijken of er iemand al thuis is. Het is nog maar net 13:00 geweest. Ik zie Thijs languit op de bank hangen voor de tv. Dat is waar ook, hij was 'ziek' thuis gebleven vandaag. Of hij had gewoon geen zin in school. Hij studeerd Journalistiek en zit dus op een andere school hier in de buurt. Een echte slijmbal is het wel. Zachtjes probeer ik de trap op te lopen. ''Jenni?'' Ik zucht. ''Hoe weet je dat ik het ben?'' Ik loop de kamer in en zie Thijs nu recht op de bank zitten. ''Jij komt altijd zo luidruchtig binnen zodat je iedereen wakker maakt.'' Ik moet om hem lachen. ''Hoe gaat het met je?'' Vraag ik sarcastisch. Ik trek mijn donker rode jas en bruine wollen sjaal uit. ''Ik ben écht ziek!'' Thijs kijkt me verontwaardigd aan. ''Dat zal wel, ja.'' Ik loop naar hem toe. ''Heb je nog koorts?'' Ik leg mijn hand op zijn voorhoofd. ''Rachel zei vanmorgen tegen me dat je-'' Thijs slaat mijn hand weg. ''Wil je please, please, wat te drinken voor mij halen?'' Ik trek mijn wenkbrauw op en sla mijn armen over elkaar heen. ''Ah toe, Jenni?'' Thijs kijkt me smekend aan. Ik draai me om en loop de trap op naar mijn kamer. Ik heb wel wat beters te doen in plaats van zustertje te spelen voor die slijmbal.
Ik pak de laptop uit mijn tas en terwijl ik hem opstart kleed ik mezelf om in comfortabelere kleding. Ik doe mijn bruine haren in een vlecht en leg de laptop neer op mijn schoot. Ik heb echt zo geen zin om die opdracht te maken voor woensdag. Lauren zou het me twee weken geleden al sturen maar ze heeft het tot de dag van vandaag nog steeds niet gedaan. Ik check even mijn mail en zie eigenlijk alleen maar onbelangrijke spam mailtjes. Ik pak mijn telefoon en whatsapp Lauren dat ze het nu wel echt moet sturen. Ik gooi mijn telefoon weer weg en lees nog even vluchtig mijn mailtjes door. Opeens zie ik een nieuws bericht over Fabia Fashion Stylist. Drie maanden terug heb ik een mailtje naar ze gestuurd of ik stage bij hun kon lopen. Ik moest ze wat tekeningen van kleding die ik zelf had ontworpen naar ze opsturen. Lauren zei dat de kans klein was dat ik een reactie terug krijg, omdat ze met top mensen werken en shoots maken voor bekende tijdschriften. En ik ben waarschijnlijk nog te jong. Nooit heb ik een mailtje terug gehad. Snel klik ik het mailtje aan en lees het grondig door.
Beste heer, mevrouw,
De zomer collectie komt er aan en wij zijn druk bezig om nieuwe ontwerpen te vinden voor de nieuwe shoots. Daarom roepen wij creative ontwerpers met veel inspiratie op die wilt deelnemen aan deze opdracht. U kunt bij ons Fashion House terecht op zaterdag 17 maart vanaf 13:00 tot 15:00.
Hartelijk bedankt voor het lezen van deze mail.
Met vriendelijke groeten,
Het redactieteam Fabia Fashion Stylist.
WAT? Ze verwachten aanstaande zaterdag nieuwe ontwerpers voor de zomer collectie? Ik spring op mijn bed en gil het uit. Dit is mijn kans om mijn ideeën te laten zien aan grote bedrijven! Ik rits mijn tas open en haal mijn tekenboek eruit. Met een glimlach blader ik door mijn schetsen heen.
--
Het is 18:00 geweest. Nadat ik Lauren alles heb verteld en weer helemaal uit ons dak gingen, moest ik me toch concentreren op de opdracht voor woensdag. Ik hoor mijn maag knorren en ben eigenlijk vergeten om voor mijn avond eten te zorgen. Net op dat moment word er op mijn deur geklopt.
''Jenni? Jennifer?'' Ik hoor aan de stem dat het Rachel is. ''Binnen!'' Roep ik. Ze loopt mijn kamer in en ik kijk haar aan. Wij zien Rachel eigenlijk als moedertje in dit huis. Ze is eenentwintig jaar en zit in het derde studeer jaar voor Psychologie. Ze zit dus ook al drie jaar op kamers in dit pand. ''Ik heb wat nasi met een groenten mix gemaakt. Eet je mee?'' Ik knik met een glimlach en vertel dat ik er zo aan kom.
Even later zitten we met zijn drieën op de bank van de nasi te eten. ''Waar is Mika eigenlijk?'' Vraagt Rachel als ze nog wat opschept. ''Vertraging met de bus, hij komt over twintig minuutjes.'' Zegt Thijs met zijn mond vol. Rachel knikt en rekt zich uit. ''Ik ben nu al moe.'' Zucht ze. ''Ik wil dat het nu al weekend is en we zitten nog maar halverwege de week! Drama, drama.'' Ik en Thijs knikken en moeten een beetje lachen.
''Gaan we iets leuks doen dit weekend?'' Vraagt Thijs uiteindelijk. Afgelopen zaterdag gingen we met zijn viertjes naar een club in de stad. Thijs en Mika hadden allebei met wat meiden gezoend en volgens mij zouden ze er nog wel heen willen.
Rachel schudt haar hoofd. ''Ik ga naar huis voor een dag.''
Thijs knikt en kijkt daarna mijn richting op. Ik sta op en breng mijn bord naar het keukentje. ''Ik ben zaterdag bij Fabia's redactie team.''
''Je bent waar?!'' Roept Rachel. Ik draai me om en knik. ''Uhu. Ze hebben mensen nodig voor de zomercollectie en ik heb nog wat schetsen liggen.''
''Dit is geweldig, Jenni! Dit is jou kans om ze te laten zien wat jou talent is.'' Rachel is helemaal blij. Thijs heeft een glimlach van oor tot oor. ''Ik hoop dat ze jou talent goed kunnen zien.''
------------------------------------------
De eerste hoofdstukken zijn een beetje een inleiding van dit verhaal!
Comment? Vote? Follow? 💘
YOU ARE READING
Yours Truly, Zayn Malik Love Story
FanficJennifer is 18 jaar oud en leid een dood normaal leven: Ze studeert mode in Amsterdam en wilt later modeontwerpster of stylist worden. Jenni wordt uitgenodigt voor een gesprek bij Fabia, wat minder goed uitpakt dan ze had gedacht. Maar terecht komen...