Jennifers p.o.v
Zayn kijkt me verbaasd aan. Hij trekt zijn hand terug. ''What do you mean you can't?'' Ik zucht. ''I'll be nervous and maybe you think I'm different and stupid. I didn't even know you are in a boyband!'' Oke, ik gedraag me echt als een idioot nu. ''Don't be nervous.'' Zegt Zayn kalm. ''Just be yourself. I don't want you to be nervous because you're talking to a person like me. It doesn't makes me different being famous, I'm just another British boy.'' Hij verheft zijn stem. ''I'm glad you didn't know me and the other boys, Mrs Jones!'' Hij slaat zachtjes met zijn vuist op de bar.
Wauw. Stiekem krijg ik een beetje medelijden met hem. Ik slik en ga weer terug op de barkruk zitten. ''I'm sorry for acting like a four years old. Let's start it all over again?'' Vraag ik zacht. Zayn glimlacht. Ik steek mijn hand uit. ''I'm Jennifer Jones, but please call me Jenni. Mrs Jones makes me feel so old.'' Zayn legt zijn warme hand in de mijne. ''I'm Zayn Malik. Oh really? How young are you Jenni?''
Ik praatte met Zayn alsof ik hem al voor een langere tijd kende. Het voelde heel goed om zo een iemand te ontmoeten. Hij vertelde over zijn leven, ik over de mijne.. Het was een gezellige sfeer.
''Do you want another drink?'' Hij tikt met zijn wijsvinger op mijn lege wijnglas. Dat was al mijn derde glas dat op is. Ik schud met mijn hoofd. ''I have school tomorrow and I don't want a hangover.'' Ik vind het knap van mezelf dat ik het afwijs, ik drink altijd net iets te veel en daar kan ik slecht tegen.
''School, hm?'' Zayn grijnst breed. ''Hey! I graduate in three months.'' Zeg ik terwijl ik zachtjes met mijn hand op zijn arm sla. ''What are you studying then?'' Ik dacht dat ik het hem al had verteld, maar we hebben het eigenlijk helemaal niet gehad over mijn school en over onze ontmoeting bij Fabia gisteren. ''Fashion.'' Antwoord ik. ''Exactly what I thought. You work for Fabia, aren't you?'' Ik bijt op mijn lip. Mijn teleurstelling is nog steeds heel groot dat ik niet ben aangenomen bij Fabia. ''No I'm not. Yesterday I applied for a job for her as designer, but they rejected me.''
Zayn kijkt me aan met een scheef hoofd. ''I'm sorry. That sucks.'' Ik knik instemmend mee. ''Yeah, but I'm fine.'' Ik haal mijn telefoon uit mijn tas en zie dat het al elf uur is.
''I'm sorry Zayn, but I really have to go now.'' Zayn kijkt ook op de klok en ik kan zien dat hij ook is verbaasd over hoelaat het is. ''I will grab our coats. You have the leather one, right?'' Hij loopt naar de kapstok. Ik knik met een glimlach. Ik haal een briefje van twintig uit mijn portomonee en leg het op de bar. Menno, die achter de bar staat, kijkt op. ''Die drankjes kreeg je van die jongeman. Leuke avond gehad? Hij is wel erg aantrekkelijk, hm?'' Ik rol met mijn ogen en stop het briefje van twintig terug in mijn portomonnee. Waarom moest Menno dat nou zeggen? Zayn komt terug gelopen met mijn jas. ''You really wanted me to get drunk, huh?'' Zayn kijkt me niet-begrijpend aan. ''What do you mean?''
''You paid my drinks. I can drink endlessly alcohol if you pay.'' Zayn en ik moeten lachen om mijn eige, idiote, stomme grap.
''Me and Paul will bring you home.'' Zegt Zayn als we het café verlaten. De koude lucht komt me tegemoet. ''Is Paul still here?'' Vraag ik terwijl ik om me heen kijk. Die arme bodyguards die de heletijd voor de veiligheid van iemand anders moet zorgen. ''Yeah, he was the whole night in the cafe. Just like us. Is your home far away from here?'' ''No, it's only five minutes to walk.'' Zayn knikt opgelucht. Paul komt naast ons lopen. Ik moet weer denken aan gisteren op het station. Hij knikt me gedag. ''Hello mrs. Jones.''
''Hi Paul, call me Jennifer. Or Jenni, whatever you want.'' Zeg ik. We lopen door de Leidsestraat naar de Prinsengracht waar mijn kamer is.
''Well, this is it.'' Ik wijs naar het studenten pand. ''You live amazing.'' Zegt Zayn. Ik glimlach. ''I had fun tonight, thank you Zayn.'' Paul loopt een stukje van ons vandaan. ''Me too. I'm happy that I made a friend here in Amsterdam. So I have an another reason to visit this beautiful place instead.''
YOU ARE READING
Yours Truly, Zayn Malik Love Story
FanficJennifer is 18 jaar oud en leid een dood normaal leven: Ze studeert mode in Amsterdam en wilt later modeontwerpster of stylist worden. Jenni wordt uitgenodigt voor een gesprek bij Fabia, wat minder goed uitpakt dan ze had gedacht. Maar terecht komen...