Hoofdstuk 46, British Fashion Show

695 34 4
                                    

Jennifers p.o.v 

Twee dagen later lig ik maar no life in bed te rollen. Het is één uur 's middags en ik ben er nog steeds niet uit gekomen. Zayn was al vroeg naar de sportschool gegaan met zijn personal trainer Justin. Uit verveling zet ik de televisie aan. Ik denk aan de Britse Fashion Show van vanavond. Eén van de grootste modeshows van het jaar. Het is een soort battle show tussen alle ontwerpers om hun nieuwste collecties aan de wereld te laten zien. 
En ik ben uitgenodigd. Ja, Ik, Jennifer Jones, ben uitgenodigd. Ik kreeg twee maanden terug een uitnodiging naar me opgestuurd en ik sprong een gat in de lucht. Maar door alles wat er is gebeurd de afgelopen dagen, heb ik er opeens geen zin meer in gekregen. De rode loper, camera's en journalisten... Ik krijg er kippenvel van. Ik zap langs alle kanalen en zucht.

De show begint om acht uur vanavond...

''Baby, I'm home.'' Ik hoor dat Zayn naar de slaapkamer loopt. Hij moet lachen als hij me nog steeds in bed ziet liggen. ''I knew it.'' Hij loopt door naar de badkamer. ''How was the gym?'' Roep ik. 
''Good, my condition is getting better and better. And my muscles...'' Hij stapt uit de badkamer zonder shirt en spant zijn armen aan. ''So impressive.'' Zeg ik op een spottende toon. De douchekraan gaat aan.
Het is zo irritant als je lekker in bed ligt, maar je krijgt honger of je moet naar de wc. Ik rol mijn bed uit en loop naar de keuken. Ik besluit om twee boterhammen in het roosterapparaat te gooien. Zayn komt in zijn joggingbroek en sweater op het aanrecht zitten. ''I told you about the Green Gromit Sculpture, hm?'' Hij bedoeld de groene hond waar hij en meerdere kunstenaars aan werken. Als het af is, gaan ze het veilen. Het geld gaat naar een kinderziekenhuis in Zuid-Afrika. Ik knik. Ik lik mijn vingers af waar jam op zit. 
''It's done. The dog is at Logan Williams' house right now. The auction is this thursday. Would you like to come?'' Ik glimlach. ''I'd love to. I hope it will raise a lot of money. Those poor little kids..'' Zayn staart voor zich uit en knikt. ''Yeah, it's terrible. There are more celebrities who sell stuff for the charity. David Guetta is selling his new cd signed by him, Rihanna her old pillow, Robin William his microphone.'' 
''Rihanna's pillow?'' Ik proest het uit. ''I know right,'' zegt Zayn, ''It's crazy. And there's so much more. I'm sure we will raise enough money for the kids.'' Ik glimlach. Zayn heeft een hart van goud. Hij doet zoveel werk voor goede doelen, als ik ook maar iets kon doen... 
''Are people allowed to give their clothes away for this charity?'' Wat als ik mijn oude kleding op de veiling kan zetten? Of t-shirts en sweaters die ik af heb, waar ik nooit iets mee gedaan heb? Geen idee of er mensen op willen bieden, maar alle kleine beetjes helpen. ''Yeah, 'course they do.'' Zayn pakt zonder te vragen één van mijn boterhammen en zet zijn tanden er in. ''Miley Cyrus sold one of her hats last year. That was sick. And Lea Michelle-'' Zayn stopt met praten, we kijken elkaar aan. ''Am I thinking what you're thinking?'' Ik knik met mijn hoofd. ''I want to sell some clothes for the charity.'' Zayn springt van het aanrecht af. 
''Mrs. Jones, have I already told you that you're a wonderful person?'' Ik moet lachen. ''You did, Mr. Malik.'' Wanneer ik naar de slaapkamer wil rennen om iets uit te zoeken voor de veiling, pakt Zayn me bij mijn hand vast. ''Remember a few weeks ago, you got invited for a big fashion show?'' Ik zucht. ''That show is tonight.'' 
''Why are you not going?'' Zayn gaat met zijn neus langs die van mij, net als een eskimo. Ik haal mijn schouders op. ''I don't know.'' Ik wil hem niet de reden vertellen waarom ik niet ga. ''You should go, make some fun... Meet new people and watch clothes of cool designers. Like Cara Johnson, Michael Kors and Amy McGardi.'' Ik kijk verbaast op. ''How do you know all these names?'' 
''Because I have a girlfriend who talks about people like that twenty four seven.'' Grapt hij. ''That's not true!" Roep ik verontwaardigd. ''You know I'm joking. You should go, Jen.'' Zayn geeft een kus op mijn voorhoofd. Hij loopt in de richting van zijn graffiti kamer. 
Ach, waarom zou ik niet gaan? Het is toch hier in Londen. Lekker jurken en accesoires spotten van bekende mensen. Ik loop naar mijn kamer en ga voor mijn kleding kast staan. Ik pak mijn gele jurk van Yves Saint Laurent. Ik had hem gehaald in New York toen ik er even tussenuit ging met Sjors. De jurk komt tot ongeveer aan mijn enkels. Ik hang hem op aan een haakje voor de passpiegel. Ik pak mijn donkerblauwe hakken waarvan ik de bandjes heb bewerkt met kleine diamantjes erop. Dan kom ik een tweedehands tasje tegen, diep in de kast. Hij komt uit een klein winkeltje uit Tokyo. Het winkeltje zag er zo gezellig uit, ik moest er gewoon even in kijken. Het is een opvouwbare tas die je helemaal op kunt rollen. Ik gooi er alvast mijn spullen in en houdt hem onder mijn arm. Perfect. 

Yours Truly, Zayn Malik Love StoryWhere stories live. Discover now