Jdou potichu a jen se slabým světlem. Ty chodby připomínají bludiště. Kolikrát už vstoupili do slepé uličky, případně místnosti, ve které nic nebylo.
Kassidy si nemůže nevšimnout, že i Timothy a Xi jsou z těch studených zdí nervózní. Skoro se zdá, že celé tohle místo je zlo samo. Kdyby mohla, už by tady dávno nebyla.
Pokusí se dotknout jedné ze zdí a s odporem odtáhne ruku zpátky. Navíc se jí začíná zdát, že se vůbec nehýbou z místa, zdi jsou všude stejné a už půl hodiny nenašla žádný rozdíl. V krku se jí vytvoří knedlík.
Radši se soustředí na své šoupavé kroky, které jako jediné narušují hrobové ticho. Každé zbytečné slovo prý přitáhne nevítanou pozornost. Ale nikdo neřekne, jakou to něco má mít podobu, což vlastně tak nějak zpochybňuje, že tu vůbec něco je.
Její prsty se pořád nemůžou přestat třást. Je natolik vyděšená, že ani nenapadne zamyslet se nad tím, co se stalo u věštkyně. Nervózně si pro křupe prsty, čímž si vyslouží výhružný pohled od Xi. Jenže ten jí je naprosto ukradený.
Nedůvěřuje jí, předtím jí měla ráda, ale teď by byla radši, kdyby tu vůbec nebyla. Oplatí jí nevrlý pohled a Hailey se na ní otočí s nadzvednutým obočím. Už si té nevraživosti, která po návštěvě Věstkyně zavládla, začínají všímat ostatní a to nechce. Dokud si nepotvrdí, že její přesvědčení je správné.
Už se chce zase zabývat něčím jiným, když všichni ztuhnou na místě. Kassidy dokonce může ucítit, jak se jí krev zastaví v žilách. Někde blízko nich se ozve klouzavý pohyb, blízce to připomíná pohyb hada.
Najednou, jakoby sliz na zdech bylo nic. Kassidy se k ní rychle přitiskne a modlí se, aby s ní mohla splynout. To se jí samozřejmě nepovede, místo toho se jí naskytne děsivý výhled. Uličkou se pro plazí žena s hadím ocasem a místo vlasů má klubko hadů.
Kassidy zalapá po dechu, ale hned si dá ruku přes pusu. Stačí jedna chyba a Gorgona se otočí a probodne je pohledem a to by byl problém. Jeden pohled a je z nich kámen.
Někdo šoupne botou a její srdce začne bít ještě rychleji a hlasitěji. Gorgona se prudce zastaví a zůstane bez hnutí stát. Kassidy pomalu začne natahovat ruku po luku a šípu, ale nevytáhne je, způsobilo by to ještě větší hluk.
„To snad není možné.“ Zasyčí a Kassidy sotva porozumí tomu, co říká. Gorgona se odplazí pryč a ještě dalších pět minut se nikdo nehne. Všichni nejspíš očekávají, že se vyřítí zpoza rohu a nechá všechny zkamenět.
„Je pryč.“ Prohlásí Xi a všichni si oddechnou. „Netušila jsem, že je tu ukrytá Gorgona.“ Řekne ještě Xi a zamračeně si změří každého pohledem.
„To já taky ne. Každý tvrdí, že je u schované zlo, ale nečekal jsem takovou podobu.“ Přitaká Timothy a vyrazí pryč. „I tak musíme co nejrychleji zmizet.“ Kassidy v duchu souhlasí, nelíbilo se jí to tu už na začátku a teď už vůbec.
„To byste měli.“ Ozve se syčící hlas a na to rychlé plazení se jejich směrem. Kassidy ztuhnou všechny svaly v těle.
„Běžte!!“ vykřikne Magnos a jako na povel všichni vyběhnou směrem, kterým přišli. „A hlavně se v žádném případě neohlížejte.“ To nikoho nenapadlo, pomyslí si sarkasticky a tentokrát vytáhne luk a založí šíp.
Nedoběhnou ani k první zatáčce, když Kassidy uslyší škrábání o zeď kousek od nich. Ještě zrychlí, ale pořád je mezi posledními.
Už teď jí začne docházet, že jí neutečou, ani kdyby sebevíc chtěli. Přesto běží dál, už dávno nevnímají, jestli už tu byli nebo ne. Je téměř obdivuhodné, že ještě nezabočili do slepé uličky.
ČTEŠ
Dcera Olympu
FantasíaKassidy je naprosto normální šestnáctiletá holka, která si prochází pubertou. Navíc je traumatizována faktem, že se nikomu ze své rodiny nepodobá. Každé léto se s kamarády sjíždí do kempu, kde tráví většinu prázdnin. Letos tam jede na celé dva měsíc...