27
"Ohoo, sen böyle yaparsan iş bitmez arkadaşım."
"Şurdan yaşlı bir kadın geliyor" dedim.
Kenan baktı ve ayağa kalk işareti verdi telaşla, ben de doğruldum.
Kenan onunla sohbet ediyordu. Yaşlı kadın iyi dileklerde bulunup minnettarlığını anlatmaya başladı. Sonra veda edip tin tin gitti.
Kenan neşelendi, sürekli bir şeyler anlatıp duruyordu. İyiydi bu ve yorgunluğumu dağıtıyordu sohbet. Neşelendi: "İş bitsin. Çok güzel bir planım var."
"Nedir?"
"Elini çabuk bitir. Oraya gideriz."
"Canım çıkmış birader, sen nereye gitmekten söz ediyorsun? O da nedir?"
Pisliğin içinden böcek çıkmıştı.
"Ne bu be?!"
"Danaburnu." Dedi Kenan gülüp eğilip böceği sırtından yakaladı.
"Bırak şu iğrenç şeyi!"
"Al bak sen de. Ama sırtından tut."
Böcek Kenan'ın parmaklarını zorlayıp ısırmaya çalışıyordu çenesiyle.
Böceği üstüme atar gibi yaptı. Geri kaykılmıştım panikle. Böceği sırtından öptü.
"Sen deli misin be! O pis şey öpülür mü, mikrop kapacaksın?"
"Yo" dedi. Böceği yere bıraktı.
İki saat kadar sonra iş bitti ve eve geçip banyo yaptık. Yemek yedik.
Verandaya geçip oturmuş dinleniyordum. Günün yırtıcı sıcaklığı kaybolmuştu.
"Haydi gidiyoruz!" dedi, "sahilde villaların orada bir sürü güzel kız var, istersen denize de gireriz. Denize girmiş olanlar vardır kesin."
"Del misin nesin arkadaş. Çok yorgunum. Hem işim olmaz."
"İyi. Sen bilirsin. Mal gibi otur öyle." dedi Kenan, adi bir parfüm kokusu saçarak basıp gitti.
Uzanayım dedim divana. Uyuya kaldım.
Ayşe teyze uyandırdı beni. Çay yapmıştı. Bahçeye geçtim. Esinti değişik ve güzel kokuları içime taşıyordu.
Ayten uyanmış. Yanıma geldi. Selam verip kendine çay doldurdu.
"İş bitirmişsin abimle."
"He."
"Bravo. Bırakıp kaçıp gitmedin."
"O kadar eşek olamazdım."
"Buranın romantizmi bu işte. Parasız bir halt olmuyor birader. Para para para...şu hayatta bedelsiz hiçbir mutluluk yok. Çakaym böyle dünyaya be. İnsan gibi yaşayacağımız yer cennetse en kestirme yolda o bileti almak isterim. Ama ben ihtiraslı biriyim. Er geç bu hayattaki hedeflerime ulaşırım."
"Bence babanın çorba işini değerlendir yeniden."
"Saçmalama! Hayatta olmaz! Bak ne diyeceğim sana. Sen bu gece de burada kalsan. Herkes çok alıştı. Nasılsa sabah gideceğin bir işin yok."
"Katır gibi iş yapsam da değdi buna."
"Senin gibi bir kerizi kim sevmez. Akıllı ol bence ve ücretini iste. Namussuzum ki seni anlar ve verirler."
"Ama yemek yedim ve bana iyi davranıyorsunuz?"
"Köle değilsin. Bir yemek karşılığı ölür gibi çalışmak olmaz ki. Hakkını aramana kimse karşı çıkmaz. Hatta daha çok severler seni."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ KIZ BİR ERKEK
Teen FictionLiseyi bitirmiştir gençler. Seher, Aynur ve İsa. Seher köyde yaşamaktadır. İsa şehir merkezinde yaşamaktadır. Bu gençlerden hiçbiri üniversite sınavını kazanamamıştır, hepsinin psikolojisi bozuktur. İsa adlı genç adam babasının; "iş bul çalış" bask...