37
Leyla selam dedi, aynura olan 250 lita borcu tahsil etmeye geldim.
Para yok şu an
Kes palavrayı bak kafanı patlatırım. Hemen parayı ver.
Yok dedim.
O zaman sana yarım saat müsaade ediyorum, ne yap et parayı bul. O parayı alacağım senden, aksi yok.
Aynur gelip alsın
o ilerde bekliyor, parayı ben alacağım
sen burnunu sokma bu işe ayrıca para yok dedim
bal gibi de var ve o parayı sende bırakmam.
Dükkandan çıktık.
Aynurun saklandığı yere geldik.
Aynur sakın yanlış bir şey yapma. Üç kuurş için değmez.
Yanlış bir şey yaptığım yok sen canını sıkma.
Aramızda konuşurken zaman dolmuştu.
Ayten dedi ki: isa yanında dur sakın yanlış bir şey yapmasına izin verme
Sen canını sıkma. Asla yapamaz. Beni aşacak o kuvvet onda ne gezer.
Kuaför dükkanındaydık.
Leyla bir müşterinin saçını yapıyordu
Bekledik.
Kadın ücreti ödedi çıktı.
Parayı alayım dedi aynır
Defolup gidin bence
Almadan gitmem.
Kolaysa al.
Burası iş yeri. Birazdan patron gelir. Başınız belaya girer.
Aynur yürü gidelim dedim
Tartışmaya başladılar.
Git dedim polis çağırırım
Aynur bu kez alttan alıp yumuşak davranmaya başladı:
Leylal seni yıllardır tanırım. Şu tavrını lütfen bırak ve kıza olan borcunu ver. Zor durumda. Bugün acıktık ve sadece kuru ekmek verebildim onlara.
Bas git
Çok kırıcı olyorsun ama
"Tepemi attırma. Defol git! Vır vır edip kafamı şişirdin yeter be. senin ağız kokunu çekemem.
Bir beş dakika güzel güzel konuşup anlaşamaz mıyız?"
Televizyon açıktı, bir film oynuyor. Corç aşağı, corç yukarı. Corç kumarbaz. Corç çapkın. Corç herkesi kandırıyor, aldatıyor, soyup soğana çeviriyor, çok yakışıklı.
"Senin yüzünden filmi de kaçırıyorum, git be artık bak polis çağırırım!
Televizyona dedi ki "Aman corç, polis ensende, sakın yakalanma, onun da varı yoğunu, bütün hayallerini çal, öyle karılardan hiç haz etmem! E esmersen neden boyayla sarışın olursun be! Hak ediyor dayağı."
Aynur bana baktı
Yürü gidelim bu senden daha deli çıktı der gibi baktım.
Leylla başını çevirip bize baktı pis pis. Eline telefonu aldı: polisi ararım bak. Defolun gidin.
Korkup kapıya doğru gittim. Yiyecek arayan evcil bir sokak kedisi yanaştı, çok güzeldi, okşadım ve onu kucağıma aldım, kediyi okşayarak içeri girdim.
Aynur çok uzattın yürü gidelim, parayı vermiyor işte.
Dışarı çıktık.
Aynur çok sinirliydi.
Arkadan geldi leyla: hah, böyle adam ol, kış kış. Başkası iki eliyle şeyini doğrultamıyorsa sana ne be. maydonoz olmayacaksın. Defolursun böyle. Gitmezsen de aklını alırım.
Aynur kucağımdaki kediyi ensesinden kapıp bir anda leylanın yüzüne fırlattı tokat gibi.
"Hey Corç. Al yakala Borç!" diye bağırdı.
Kedi cırmıklarını çıkarıp leylanın yüzüne düştü.
Tırmıklar Ayten'in saçına başımna dolandı.
Ayten panikle itti kediyi, çığlık atarak.
Korkan kedi cebelleşti.
Tırnaklar iyice geçti leylanın yüzüne.
Kedi gırtlağına uzanan parmakları ısırdı.
leyla, çok büyük bir çığlık attı.
Sokak kedisi leyladan, leyla ise ondan kurtulmaya çabalıyordu.
Yandaki gözleri iyi görmeyen yaşlı esnaf biri elinde süpürgeylel geldi,
Ne oldu
Kedi kuduz herhalde birden psikopatlaştı saldırıya başladı kıza
savurdu, süpürge leylanın başına isabet etti, leyla bayılır gibi olup yere devrildi. Kedi kurtulup kaçtı.
Brunum, burnum kırıldı diyordu acıyla.
Süpürgeyi indiren esnaf siz ambulansı arayın. Dedi bize.
Endişe etme kızım. Ambulans geliyor. Kıpırdama.
Bana kim vurdu.
Düştünüz sadece. İyileşeceksin.
Yaşlı amca süpürgeyle svışırken bize sus işareti yaptı.
Biz de kaçtık oradan.
Ne oldu orada
Kedi psikopat çıktı ne yapalım dedi aynur
Kızın burnu kırılmışsa.
Biz kırmadık ki. Artık yaşlı amcayı da tutuklayamazlar. Aytenciğim paranı alamadık ama inan paran kadar dayak yedi. İçin rahat olsun. Ayrıca ertesi gün gidip bunun annesiyle konuşursak parayı alabiliriz. Annesi gururlu bir kadındır.
Aynur sen manyak mısın
Yok ama deli etti son laflarıyla, aklımı alırmış. Gördü gününü. Kedi parayı tahsil edemeyince çıldırdı.
Kedi mi
Hı
O bir sokak kedisiydi manyak
Babannem değil herhalde. Eğlenmene bak
Ölçüyü iyice kaçırdın.
Düşünüp düşünüyorum, ben ne o olacağım, ablam üniversiteyi bitirdi, ama işsiz, düşünüyorum ben ne yapacağım hayatta. Herşey herkes şahane, bir ben anlamıyorum, kafam çalışmıyor ve şanssızlık benle. Üniversiteyi bitirsem ne olacak, iş bulmayacağım diyorum, ablam o kadar zekidir ki. O bir yerlere toslıyorsa ben ne olurum.
Aynur ağlıyordu.
Erkek olsam çok kolay olurdu, alır başımı giderdim hiç bilmediğim yerlere, tecavüze uğramam korkum olmazdı, kadınsan ufalanma ihtimalin yakında bir yerdedir, erkek olsam hiçbir korkum olmazdı, erkek olsam bile ne kadar yol alabilirdim tek başıma, burası San Francisso
değil. Hiçbir yerde de bizi çağıran bir özgürlük hareketi yok. Orda bir yerde siyasi ya da dini bir ideoloji var, orada bir yerde pusuya yatmış uyuşturucu satıcıları var, bir kadın satıcısı, orada odamda bir yerde gaspçıya benzeyen bir yalnızlık var, insan içine çıkıyorum bakıyorum insanlar daha manyak. Orada bir yerlerde binbir tehlike, baskı, cahilik ve sömürü, kepazelik, var. tutunacak tek dal içinde yaşattığın olumlu bölge, onca berbat şeye rağmen orayı da korumayı başarırsan o da. Bir çılgınlık yapıp kendini ya da başkasını harcamamışsan. Yaşamak ne kadar zormuş.yenilere bize yer açmak için kimse çabalamıyor, herkes kendi çıkar saflarına adam doldurmak ve yükselmek için birbirinin gırtlağına çöküyor, bana hiçbir şey adil gelmiyor, her şey çok fazla sert, zorlayıcı ve ruhsuz, satayım anasını diyorum, boşveeeeeer.
Bu kadar takma her şeyi kafana dedi ayten, onun saçını tutup okşayarak aşağı çekti yandan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ KIZ BİR ERKEK
Teen FictionLiseyi bitirmiştir gençler. Seher, Aynur ve İsa. Seher köyde yaşamaktadır. İsa şehir merkezinde yaşamaktadır. Bu gençlerden hiçbiri üniversite sınavını kazanamamıştır, hepsinin psikolojisi bozuktur. İsa adlı genç adam babasının; "iş bul çalış" bask...