Adsız Bölüm 25

10 2 0
                                    


25

İşe başladık.

"Annenin bana iyi yemelisin demesini şimdi anlıyorum."

"Ney?"

"Geç. Duyaydın!"

"Sen asabisin. Gerek yok."

Katılaşmış inek pisliklerini Kenan kürekle çuvala koyarken ben çuvarın ağzını tutuyordum. Berbat bir koku vardı. Çevremizde sinekler uçuşuyordu sürekli, kürek vuruldukça pisliğe böcekler ve solucanlar çıkıyordu ortaya.

"Az dur birader, dinlenelim."

Ne kadar çalıştın ki? Balayına gelmedik bori. Yaşlı kadıncağızın işini halletmemiz lazım bir an önce. Akşama doğru adam gelip alacak bunları."

"Peki bori. Kadının bu işi yapacak yakını yok mu?"

"yok. Bize küçükken çok bakmıştır.

"Çocukları yok mu gelip onlar yardım etsin.

"Onlar başka şehirde oturuyor."

"Ne olacak bunlar?"

"Çiçekler için olabilir. Seracılar için olabilir. Öyle işte. Acayip faydalı toprağa."

"Bırak ya, iş mi bu, rezillik."

"Öyle deme dostum, yukarıdaki komşulardan biri tarlasına vermiş evin kanalizayonunu. O kadar çok ürün almış ki. Eşek kadar lahanalar çıkmış. Domatesler koca koca. Salatalıklar desen of bir görsen şaşarsın gerçekten ağzın sulanır at şeyi kadar büyük."

Beni bir gülme tuttu aniden. Kenan da gülmeye başladı.

Gülmekten çuvalı tutamadım. Kenan da küreği. Pisliği bir elimin üstüne döktü yanlışlıkla.

Geriye geçip yere oturdum. Kenan yanıma geldi ve o pis elleriyle sigara yaktı.

"Belim ağrıdı." dedim.

"Geçer. Az dinlenelim."

"Ya bırak! Az dinlenmeyeceğim. İstiyorsan tek başına çalış!"

"Ne o çabuk yoruldun turbo? Sen dün akşam şöyle bir cümle söyledin yanlış hatırlamıyorsam: Bir ara kendimi buraya ait gibi hissettim. Ömür tüketilecek kadar derin ve güzel bir yer burası dedim. Size çok şey borçluyum."

"O ayrı, bu ayrı. Karıştırma."

"Yok kardeş. Bu pislik de mükemmelliğin parçası."

"Arkadaş ben böyle iş görmedim hayatımda... yapmadım da."

"O zaman senin için yeni bir bilinç ve tecrübe demektir bu. Kazançlısın! Hah hah ha! Sana kalsa en eşek kızı seversin ve onunla ömür geçirmek istersin. Ama sen eşeksen tamam da ya atsan? Allah eşeklik yapmanı önlemek için bir yol çizer sana. Seni kendine sakladıklarından yapmışsa."

İKİ KIZ BİR ERKEKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin