36
Komşunun kızı var, anem beni hp onunla kıyaslar deli eder, o şu notu aldı gibisinden. Komşu kız yan sınıfta. Neslihan...eve neslihanla dönüyoruz, mahallde oyun oyunuyoruz çocuklarla, neslihn hep hayatımda yani komşu olunca....nesliahn bir gün yanıma geldi. Bir kız arkadaşının benden hoşlandığını söyledi, benimle konuşmak istediğini.
Şaşırdım. ilk o gün kıza randevu verdim. İlk kez dersi astım. Kantine gidip kızı beklemeye başladım. İlk kez böyle bir şey geliyordu başıma. Kızın neye benzediğini bilmiyoırdum. Sonra kumral, gülümsemesi büyük sempatik bir kız geldi karşıma. Biraz bir şeyler konuştuk. Benimle arkadaş olmak istediğini söyledi. Kabul ettim. Pınarı çok yakışıklı bir çocukla sık sık sohbet ederken görürdüm, sevgiliydiler, bir ara çocuğa denk geldim, ona kusura bakma dedim, o gelip arkadaş olmak istediğini söyledi, biz ayrıldık dedi, ama üzgündü. Pınarla sonra görüştük birkaç sefer...hepsi bu...ona aşık dfeğildim...geleyim asıl meseleye...kızın biri vardı okulda, ip atlıyor arkadaşlarıyla oyunlar oynuyor filan...ben orta ikideyim, o orta birde...yeşil gölzeri, uzun kirpikleri, kumral saçları küt...hep kızı kesiyorum....bir gün bir evin bahçesinden pembe gül kopardım, kıza verecek cesaretim yoktu, samimi arkadaşıma dedim git ver, gülü kızın dizine koydu, kız korktu tabi...kötü bir şey yapacak diye.
Kızın sınıfta benim kuzen vardı, kızı sorup duruyorum ona, kuzen piçin teki bana yuduruktan bir hikaye anlatıp durdu, o benim sevgilim diye, acayip kıskandım ama ona inanmadım. Kıza aşık olduğumu da bilmiyordum, gözüm hep onu arıyordu, bir gün onun sınıfına daldım, sırada defterine yazı yazıyordu, yazısı güzeldi, önde portakalı duruyordu, bir şey dedim, hastayım dedi, çok güzel bakışları vardı. Hep onu takipteydim, kış günü o ve kız arkadaşları kar topu oynarken ben daha yüktek yere geçtim ve ona kar topu attım, kızın yüzüne isabet etti. Bozuldu. O karışıklığa öyle gitti. Bir gün sınıf arkadaşım mevlüdeye nurgülle arkadaş olmak istediğimi söylemesini istedim, mevlüde çok iyi bir kızdı, aranızı yaparım demişti. Ama nurgül teklifimi kabul etmemişti.
Bir gün okul merdivenlerinde kısa boylu ve geniş bir çocuk önümü kesip omuz vurdu, acaiyp sinirlendim, onu dövectim neyseyse. Bana dedi ki: sen benim kim olduğumu bilmezsin. O kızdan uzak dur.
Ses etmedim pisliğe. Bunu bir daha yaparsa iş değişecekti ama.
Bu kısa boylu uzun bir tiple takılırdı. Bunlar hesapta kendini mayfa gibi bir şey sanırdı. Kızlar kantinde oturma gruplarının ollduğu kuytu bir yerde takılıyordu, genelde orada taıklırlardı, bana dedidler ki nurgüş seni çağırıyor. Pislik çocuklar da masadaydı, nurgül ve başka kızlar. Pislik çocuklar sorular sormaya bşaladı, beni ifadeye çeker gibi. Ben uygun cevapları verirken nurgül dedi ki onları: yeter artık uzatmayın. Tabi o çocukların nurgülün sevgilisi sanıyordum ama öyle değilmiş. Yaz tatilinde bir gün okulun bahçesine gtimştim. Nurgülü görürüm diye. Oradaydı annesiyle, rsmi bir işlem halletmek için gelmiş olmalıydı, okul kaydını başka yere almak diyeyim. Ortaokulun son günüydü. Mevlüdeden ses geldi, nurgül benimle konuşmak istiyormuş. Onu okulun arkasonda bekledim. Kısa bir süre sonra geldi. İlk kez sohbet etmeye başladık. Gözlerime inanamıyordum tabi. Meğer o da bana ilgi duyuyormuş ve oklun son gününü seçmiş. O son gün de zaten ikimiz de başka yerlere savrulduk. Onun şehir içinde bir okula kayııt olduğunu öğrendim. Hep onun okula gitmeyei hayal ettim ama gidemedim. Sonra bir gün şenola rasladım nurgülün yaşadığı mahlallede, nurgül ne okuyor dedim, hemlirelik dedi.
İyi meslek dedi ayten, üniversite sınavında çaktığımda baerbat hissettim, şu serseri kaygılarımı yok etmişti, hiş düşündüğüm yoktu. Kaç gündür deli gibi düşünüyorum ne yapacağım diye.
Kuaför dükkanının önünden geçiyorduk.
Ayten başını eğip içeriye baktı, dedi ki: gözlerime inanamıyorum. Leyla iş yeri mi açtı
Ne sandın, annesiyle işletiyor.
O sefil bende okulda iyi bir para almıştı, ödeyecğim dedi, kaç kez istedim, vermedi. İçim yandı o paraya. Ben de boş verdim, selamı sabahı kestim.
Ne kadar paraydı.
250 lira.
Oo, sen canını sıkma, gidip paranı alıp gelirim hemen.
karışma
Karıştım bile.
Manyak mısın utandırma beni
Paranı alacağım sadece.
Ayten gözden kaybolmak için fırladı ileri.
Aynur'un peşinden gittim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ KIZ BİR ERKEK
Novela JuvenilLiseyi bitirmiştir gençler. Seher, Aynur ve İsa. Seher köyde yaşamaktadır. İsa şehir merkezinde yaşamaktadır. Bu gençlerden hiçbiri üniversite sınavını kazanamamıştır, hepsinin psikolojisi bozuktur. İsa adlı genç adam babasının; "iş bul çalış" bask...