Als de pauze begint en ik de leefruimte binnenkom zie ik Vita met Rayan kletsen. Die twee hebben al veel met elkaar besproken en Vita heeft Rayan uiteindelijk vergeven. Aan dezelfde tafel vertelt Laura een verhaal aan Thom en ook Maarten, Mika en Vanessa zitten erbij. Rayan heeft voor de grap een cowboyhoed op en als ik langs kom lopen pak ik hem af en zet hem op mijn eigen hoofd.
Een kleine modeshow voor Esmee en Vanessa die me toe juichen. Rayan komt op me af en ik ben net niet snel genoeg, zodat hij mijn hand kan pakken en mij naar hem toe kan trekken. Hij leunt naar me toe voor een kus, en net op het moment dat onze lippen elkaar bijna raken pakt hij zijn hoed terug en zet hij hem lachend op zijn eigen hoofd.
Lachend geef ik hem een stomp.
'Was dat nou echt nodig?' Stuur ik.
'Hou ook van jou.'Hij wil zich terugtrekken, maar ik ben sneller en trek hem deze keer naar mij toe en kus hem. Een snelle kus voordat ik ga zitten en me laat bijpraten door Maarten.
Als de pauze is afgelopen komt Rayan naast me lopen en pakt hij mijn hand vast. Als we een hoek om slaan zie ik meneer Jansen in de hal staan. Mevrouw Lelie hield ons in de gaten, misschien doet Jansen dat ook wel. Maar Jansen keurt ons geen blik waardig en loopt 180 graden de andere kant op. Ik had geen idee dat ik mijn adem had ingehouden, maar nu kan ik weer ademen.De Orde is vast nog naar ons opzoek, maar dat we nu niet opgesloten zitten is een begin. Mijn leven is nog niet perfect, maar ik ben gelukkig met Rayan, met mijn vrienden en familie. Samen met Anna zullen we strijden om magie acceptabel te maken. Rayan en ik zijn Myandre, en ooit zullen we dat van de daken schreeuwen.
Er komt een strijd, dat is onvermijdelijk, misschien wel de tweede Chaos, misschien is die wel al begonnen en was mevrouw Lelie het eerste slachtoffer. Want doden zullen er komen en verdriet nog meer, maar de vreugde achteraf zal het allemaal waard maken. We zullen de wereld hervormen zoals de Orde dat ooit had gedaan, maar deze keer zal het goed gaan. We zullen de Orde ten val brengen en de nieuwe leiders zullen ook de minderheden rechten geven.
Rayan kijkt me aan en ik smelt weg in zijn prachtige groene ogen. Ik neem zijn mooie getinte gezicht in me op en hij geeft me nog een laatste kneepje in mijn hand voordat hij wegloopt. Tijdens mijn les kijk ik naar buiten, naar het terrein waar het allemaal begon.
Ooit.
Ooit zal ik de vrijheid proeven.
~ Terra Delphine.
---------------------------------------------------------
Einde!!
> Danique
JE LEEST
Verbonden
FantasiaIk ben onafhankelijk, of beter gezegd: wàs. Nu moet ik alles delen met precies díe persoon. Mijn leven is officieel verwoest. ~ Terra Delphine