Wat kan een dag lang duren. Ik heb de minuten nog nooit zo langzaam voorbij zien gaan. Nadat Rayan me had achtergelaten in de verpleegsterskamer was ik naar mijn kamer gegaan. Mijn intensies waren goed geweest: ik wilde huiswerk maken. Na tien keer dezelfde zin te hebben gelezen had ik het maar opgegeven.
Ik was aan het piekeren over vanavond. Over een paar uur zou ik namelijk al een rondje over het terrein kunnen lopen, maar ik zou ook later kunnen gaan. Ik zat er zelfs aan te denken me ziek te melden, of Vita vragen om in mijn plaats te gaan, maar dat zou ik een andere keer weer moeten inhalen. De eerste paar keer kon ik Rayan makkelijk ontlopen, ik wist dat hij pas later zou gaan, dus ging ik eerder, of als hij eerder was, ging ik toen hij klaar was. Maar wil ik Rayan wel ontlopen?
Het simpelste antwoord: Ja! Anders word het echt super ongemakkelijk, en ik kan niet zo goed met ongemakkelijke situaties omgaan. Aan de andere kant, nee, ik weet dat hij meer weet. Hij wil het me alleen om een een of andere reden niet vertellen. Ik kan ook op willekeurig tijdstip gaan en kijken of hij er is. Laatste week kwamen we beide op hetzelfde tijdstip, anders wachtten we even op elkaar. Ik weet niet of hij op me wacht. Moet ik op hem wachten? Ugh zo veel mogelijkheden! Ik heb keuzestre -
Hij lacht me uit.
'Er is geen goed of fout, snap je dat nou nog niet?' Weer die lach. Die vreselijke lach van hem. Hoe durfde hij terug te keren? Na alles wat hij heeft gedaan?
'Mijn kamer uit' Ik klem me kaken op elkaar en wijs naar de deur. Hij schud zijn hoofd.
'Je denkt dat ik je heb verraden, niet? Dat je niet was opgesloten als ik er niet bij was geweest?' Hij lachte weer.
'Ze weten het al, ze weten alles al!'
Aaaaahhh!Ik schreeuw. Keihard. Ik stop. Ik hijg. Niet alweer! Alsjeblieft niet alweer! De lach weergalmt in mijn hoofd, een vreselijke lach. Ik probeer te begrijpen wat ik zo juist had gezien. Een schik in een donkere kamer. Rayan denkt dat hij verraden is door een persoon waar hij nu kwaad op is. Verraden? Mijn brein draait op volle toeren, maar ik kom er niet uit.
Ik kijk uit mijn raam en zie meneer Feddes naar "de start" van de terreinknecht ronde lopen. We moeten eerst altijd bij hem aanmelden. Ik twijfel niet langer en spring op. Ik moet als eerste bij de start zijn. Ik ga Rayan opwachten.
JE LEEST
Verbonden
FantasyIk ben onafhankelijk, of beter gezegd: wàs. Nu moet ik alles delen met precies díe persoon. Mijn leven is officieel verwoest. ~ Terra Delphine