Sacra / SBAM
"Peki neden?"
"Evlat, Sacra da Nil de bir mixtanın varlığını kaldıramaz. Seneler önce bunları benim için değerli olan birine daha söylemiştim. Onun hala nefes aldığını umuyorum."
"Kime?"
"Kendi oğluma..."
◆
Nil / NOCTE
On bir kat inmemden çok daha büyük bir sorun vardı. Nocte'nin büyük girişindeydim ve burada yukarı katlara uzanan fazlaca merdivenden başka hiçbir şey yoktu. Yerin altına uzanan bir merdiven de ne yazık ki mevcut değildi. Etrafıma bakınmaya devam ederken büyük kapının açıldığını ve Lux'un dışarı çıktığını gördüm. Hızlıca arkasından koşup bir yandan 'docet' diye bağırdığım için durdu ve beni bekledi.
"Docet. Yardımcı olabilir misiniz? C.C.'ye gitmek istiyorum ama nasıl gideceğimi bilmiyorum." Lux derin bir nefes aldı ve bizimle uğraşmaktan bıkmış olduğu ifadesini takındı.
"Suç işleyenler bile oradan korkarken ve oraya gitmek istemezken en son gördüğümde bir cinayet işlemek, gücünü kötüye kullanmak, isyan çıkarmak, Sacra yasalarına karşı gelmek, yasak herhangi bir bölgeye girmek veya araştırmak, içinde bulunduğumuz gezegene zarar vermek, Nocte kurallarını çiğnemek yerine sıradan bir nulla gibi kardeşiyle merdivenlerden çıkan birinin neden oraya gitmek istediğini öğrenebilir miyim?" Evet, cümle yarısından sonrasını takip edemeyeceğim kadar uzun olsa da ana temadaki soruyu anlamıştım.
"Özel eğitmenim. Ira. Orada tutulduğunu öğrendim." Yüzündeki anlayamadığım ifade yerini başka bir anlayamadığım ifadeye bırakırken bir süre merakla onu izledim. Sanırım bir şeye karar vermeye çalışıyordu ve bu sessiz karar verme süreci biraz önce kurduğu uzun cümleyi kurmasını beklerken geçen süreden çok daha uzun sürmüştü.
"Oraya gitmen yasak. Fakat eğitmeninle eğitim almak zorundasın ve Legis buna karar verdiyse böyle olmasını istiyordur ki Nil'in yöneticisinin isteklerine karşı gelmem, Nocte yasaklarını çiğnememden çok daha kötü sonuçlar doğurabilir." Eğitmenlerimize Legis'in karar verdiğini bilmiyordum. Mane'deyken adını bile duymadığımız büyük yöneticimizin Nocte'yle ne alıp veremediği vardı acaba, bunu gerçekten merak ediyordum. Lux daha fazla bir şey söylemedi ve benim de söylememi beklemedi. Nocte binasına geri döndü ve önümden yürümeye başladı. Arkasından yürüdüğüm için yüzünü göremiyor olsam bile ne kadar gergin olduğunu hissedebiliyordum. Ona Nocte'nin sağlam yasalarından birini çiğnettiğim belliydi ve bu kendimi kötü hissettiriyordu.
"Docet Lux. Benim yüzümden başınızın belaya girmesini istemem." Gülüşünü duydum.
"Sizin şu lanet döneminizin doceti olduğumdan beri başım beladan hiç kurtulmadı ki Quem. Siz güçlü ve cesur bir dönemsiniz. Eskiden böyle değildi... Her dönemde böyle nullalardan ya bir tane bulurdun ya da bulamazdın. Fakat bulduğunda da o değerli çocukları hayatın pahasına korumak isterdin. Işıklarının sönmemesini isterdin. Fons, Aqua, Sanitas, Nix, Ira... Bu çocuklar da sizin gibiydi. Cesur, güçlü, akıllı, savaşçı ruhlu, özgürlükçü ve hepsinden öte kocaman birer belaydılar. Kendi dönemlerinde parıldayan birer pırlantaydılar. Sizin döneminizde ise iyi kötü çoğu kişi böyle Quem ve bu beni korkutuyor. Çünkü Sacra böyle çocukları sevmez. Onların ışıklarını söndürmek için her şeyi yaparlar. Yaptılar da ve onların hayatlarını nasıl zehirlediyseler size de aynısını yapacaklar. Hatta belki de yapıyorlar. Korkuyorum. Her seferinde başarısız olup kaybettiğimiz ışıkların yanına eklenmenizden korkuyorum. Gelecek dönemde ya da bir sonrakinde biraz önce isimlerini saydığım çocukların arasına Quae, Fraus, Quem, Aliud, Alea, Amentes eklemekten korkuyorum. Sizi de Nil uğruna kaybetmek istemiyorum." Lux'u seviyordum ve onu samimi bulduğum için sevdiğimi düşünüyordum. Fakat sanırım ben onda gerçekten mükemmel bir kalbi olan adamı da görebiliyormuşum. Söyledikleri canımı yakmıştı ve söyledikleri çok daha derin düşünmemi sağlamıştı. Sacra'nın zehir ettiği hayatlarda Ira'yı ve Fons'u da saymıştı. Merak ediyordum. Fons'a ne yaptıklarını, Ira'nın gerçekten bir cinayet işlediği için mi oraya düştüğünü... O kadar fazla şey öğrenmek istiyordum ki fakat bunları sormaya cesaret edemiyordum. Hem bana cevap vermemelerinden hem alacağım cevapların yıkıcılığından hem de o cevapları öğrendiğimde bunu kaldırabileceğime emin olamadığımdan soramıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mixta
FantasyBu evrende varlığın bir şekilde kabul edilir. Mixta olduğunu herkesten sakla.