"Mariko" řekl Dominik a objal Mariku.
"Jsem v pohodě" řekla Marika.
"Už nikdy tě nenecham dělat něco takovýho samotnou" řekl Dominik a Mariku si k sobě přitiskl ještě blíže.Sportovní soutěž se ukončila bez obtíží a 1. místo vyhrála 7.C. Následující týden, který byl již poslední v tomto školním roce třídní požádala o mimořádnou třídní hodinu, kde všem řekla okolnosti.
Soňu zavřeli někam do ústavu, kde jí dali i psychiatrickou léčbu, protože jí označili jako ostatním i sobě nebezpečnou. Klára, Bára, Aleš a Robert za podílení na tomto činu dostali postih z chování. Stejně tak i Viktorie za napadení učitele. Protože jednala v sebeobraně, tak dostala mírnější trest ve formě napomenutí. Učitel Tylšar ještě ten den dostal výpověď a odjel někam na druhý konec republiky spolu se soudním zákazem učit na školách, protože ze Sonina mobilu se video dostalo na veřejnost.
Zbytek týdne už se většinou dívalo na filmy nebo se probíraly zážitky z celých devíti let. Poslední den školy, kdy se mělo předávat vysvědčení vstala Viktorie v půl šesté ráno a šla se nasnídat. Po snídani si zčesala vlasy do jejího oblíbeného stylu a vzala si kratší bordové šaty. Když bylo vše hotové, šla dolů, kde na ni už čekal Dominik.
"Tak co, jaký z toho máš pocity" usmála se Viktorie.
"Snad dobrý, pěkný šaty Viky" řekl Dominik.
"Díky, ty taky, ta tmavě modrá košile je fakt pěkná a k těm černým džínam jde skvěle" řekla Viktorie a s Dominikem se vydala na cestu.Ve škole už čekal Filip v modročerné košili a díval se z okna, kde Jáchym přivezl autem Báru s Laurou. Laura po chvíli přišla do třídy v delších tmavě modrých šatech s vlasy zčesanými na levou stranu.
"Lauro vypadáš úžasně" řekl Filip a objal se s Laurou.
"Doufam, že to dnes dopadne dobře, koukam, že tu ani nejsme první" řekla Laura, když se podívala kolem.
"Tak vás zdravim" řekla Marika, která se za Laurou objevila.
"Ty si nešla s Dominikem a Viktorií?" zeptal se Filip.
"Ne, jsem ti řikala, že jdu ještě něco nakoupit a ještě jsem chtěla něco zařídit" řekla Marika. "Tak si asi sedneme co" řekla Laura a šla ke své lavici.Po chvíli přišli i Dominik s Viktorií a za nimi Ilona, Magda a Alice.
"Ahoj lásko" řekl Dominik, dal pusu Marice a pochválil jí její modré šaty.
"Jaká je nálada?" zeptala se Viktorie.
"Super, už jsme tady všichni, takže nálada neskutečně fajn" řekl Filip.Po deseti minutách, kdy do třídy přišel zbytek se dostavila i třídní, která byla také patřičně vymóděná.
"Tak jo, všichni vypadáte výborně, ani nevim, jak to vše popsat, ty čtyři roky s vámi neskutečně utekly, přes nějaké občasné neshody jsme ale vždy dokázali alespoň při něčem držet spolu, nejsem na nějaké dlouhé proslovy, takže bych vám hlavně chtěla poděkovat za to všechno, co jsme tady společně prožili, protože všichni jak jste tady si to zasloužíte" řekla třídní.
Po několika sekundách se ozval ředitel z rozhlasu a začal odříkávat svůj projev. Následně dal proslov zástupcům všech devátých tříd, kteří přečetli svojí závěrečnou řeč. První přečetla svůj Magda.
"Dobře, tak jste to slyšeli, asi se tedy přesuneme k tomu, na co všichni čekáte, takže jdem na to" řekla třídní a otevřela desky s vysvědčeními.
Po rozdání všech už vypukl ve třídě menší hluk, a proto dala třídní pokyn k seřazení na závěrečný pochod školou. Balcarová si k sobě vzala Zbyňka a postavila se s ním ke dveřím. Za ně se postavila Bára s Robertem a Jan s Alenou. Milan i Robin oba chtěli jít s Klárou, ale než si stihla vybrat si jí k sobě vzal Aleš a postavil se s ní jako čtvrtý pár. Milan se tedy postavil za ně spolu s Alicí a Robin si k sobě vzal Magdu. Roman si vybral Ilonu a Albína zůstala sedět na lavici.
"Tak jo, asi jdem co" řekl Dominik a vzal Mariku za ruku.
"Jasně" odpověděla Marika a s Dominikem se postavila na konec řady.
"Tak, budeš mě chtít na poslední cestu školou vedle sebe?" zeptala se Laura Filipa.
"Bude mi potěšením" zasmál se Filip a postavil se s Laurou za Mariku s Dominikem.
"Viky tak pojď, přece tě tam nenecháme" zasmál se Dominik a vzal si Viktorii z druhé strany.Albínu si k sobě nikdo vzít nechtěl, tak se nakonec přidala k Robinovi a Magdě.
Z rozhlasu začala hrát závěrečná hudba a pochod v čele se Zbyňkem a třídní se dal do pohybu. Po tom, co všechny třídy sešly schody proběhlo ještě závěrečné fotografování a návrat do třídy pro věci.
"Tak jo, máte volno a užijte si prázdniny, určitě se ještě uvidíme a zastavte se někdy" řekla třídní a dala volný rozchod.
"Tak jo, máte teď něco naplánovaný?" zeptal se Dominik.
"Asi půjdeme k někomu domů ne" řekla Viktorie.
"Nemusíme, mam totiž překvápko, dneska ráno jsem nám zarezervovala stůl v tý luxusní restauraci pod náměstím, takže jdeme" řekla Marika a dala pokyn pro pohyb dolů po ulici.V restauraci šla Marika rovnou k zarezervovanému stolu, který byl v rohu, oddělen zídkami s květináči a to všechno vypadalo dohromady jako boxík.
"Super stůl Mariko" řekl Filip, když se posadil.
"Budete si přát?" zeptal se zrovna procházející číšník.
"Ano, tenhle stůl máme rezervovaný na jméno Procházková Marika" řekla Marika.
"Ano, souhlasí, přinesu vám jídelní lístky"Dominik si objednal rybí file s kaší, Laura si vzala hovězí guláš stejně jako Viktorie. Marika zvolila špagety a Filip nějakou omáčku s knedlíkem. Během oběda se probíraly nejrůznější vzpomínky na celých devět let i ty mimo školu.
Po dvou hodinách sezení a po zaplacení se všichni rozešli ke kašně na náměstí.
"Tak jo, tak pro dnešek se asi rozejdeme co" řekla Marika.
"Asi jo" řekla Viktorie.Po proběhnutí skupinového objetí ještě následovalo pár vět.
"Hlavně, ať jsme pořád spolu, nikdy jsem nepotkala tak super lidi" řekla Viktorie.
"Prosimtě, vždyť vy budete další čtyři roky spolu každej den" řekl Filip.
"No právě a vás tam mít nebudeme" řekla Viktorie.
"Budeme se sházet nebojte, zůstaneme pořád spolu" řekl Dominik."Tak jo, přece jen mám trochu odlišnou cestu, takže se loučim a doufam, že se brzy uvidíme" řekla Laura, když si utřela slzu.
"Tak jo, my půjdem jako vždy" řekla Marika.
"Počkej, já půjdu s tebou, autobus mi jede sice až za nějakou dobu, ale aspoň se s tebou projdu" řekl Filip Lauře a rozešel se z náměstí spolu s ní.
"Tak jo, my teda jdem taky" řekl Dominik a s Marikou a Viktorií se rozešel směrem domů.
ČTEŠ
Sex ve škole
Ficção AdolescenteProstě klasická základka v devítce. Kniha popisuje průběh devátého ročníku základní školy od prosince až do závěrečného výletu a školní olympiády v červnu. Příběh plný vztahů, nepřátelství, lásky, spojenectví, intrik a nečekaných zvratů. PS: Už z...