"Jeno! dah lama ke tunggu saya." Gadis itu mencapai tangan Jeno apabila dia sudah berada disebelahnya. Tangannya memegang erat tangan Jeno, teman lelakinya.
"Saya baru datang Ahreum." Jeno tersenyum manis sehinggakan menunjukkan eyesmilenya. Dia berjalan beriringan dengan teman wanitanya sehingga masuk ke dalam kawasan sekolah.
Sebaik sahaja mereka masuk ke dalam kawasan sekolah, mula banyak mata-mata yang memerhatikan merek berdua. Kebanyakan daripada mereka bercakap tentang mereka.
Pasangan yang sempurna! Ahreum yang sememangnya mempunyai rupa paras yang cantik dan Jeno yang sememangnya kacak dan hensem.
Lagi-lagi apabila dia tersenyum, eyesmilenya saja mampu membuatkan pelajar lain cair dengannya. Ditambah lagi dengan perwatakan Jeno yang sangat baik dan merupakan atlet sekolah! Dia memang pelajar kegilaan ramai.
Semuanya berjalan lancar dan bahagia bagi Jeno sehinggalah mereka putus.
--
"Jeno tunggu saya!" Ahreum berlari anak mendekati Jeno yang sedang berjalan laju, agaknya dia tidak menyedari kehadiran Ahreum di dalam kedai tadi.
Tetapi dia tidak berhenti, Jeno meneruskan langkahnya tanpa mempedulikan Ahreum yang sedang mengejarnya.
"Yah Lee Jeno! tak dengar saya panggil ke?" Ahreum tertawa kecil apabila dia dapat mencapai pergelangan tangan lelaki itu. Baru sahaja dia mahu mengeratkan pegangan tangannya, Jeno terlebih dahulu menolak tangannya lembut.
Ahreum terkejut, kenapa Jeno menarik tangannya semula. Ahreum mengangkat wajahnya untuk memandang Jeno. Wajah lelaki itu merah, seperti sedang menahan amarah yang bergelora di dada. Jeno menghembuskan nafas kasar.
"Kita putus Ahreum." kata Jeno perlahan dan meneruskan langkahnya semula. Ahreum terkilan. Kenapa Jeno tiba-tiba memutuskan hubungan dengannya?
Tanpa teragak-agak Ahreum kembali mengejar Jeno. Kakinya laju berlari dan memeluk Jeno daripada belakang, menghalang lelaki itu untuk berlalu pergi.
YOU ARE READING
[C] I Don't Need You | LJN
Fanfiction﹙ 2021, complete.﹚ ❝ stop make me flustered it's really annoying! ❞ ❏ ⨾ lee jeno ft kim dahyun ! 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 030321 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 220321 ▗ ▘resonance series﹙3﹚