33

398 60 27
                                    

"Dahyun kamu-" kata-kata ibunya terhenti apabila Dahyun terus berlari menaiki tangga dan masuk ke dalam biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dahyun kamu-" kata-kata ibunya terhenti apabila Dahyun terus berlari menaiki tangga dan masuk ke dalam biliknya.

"Budak ini-"

"Eomma janganlah kacau dia." Daehyun mencelah kata-kata ibunya. Dia mengeluh perlahan dan bangun daripada kerusi untuk menaiki tangga. Bilik tidur Dahyun menjadi tujuannya.

Daehyun mengetuk pintu bilik itu. Tetapi senyap. Tiada jawapan daripada gadis itu seperti selalu. Daehyun terus memulas tombol pintu bilik Dahyun itu dan menolaknya.

Sebaik sahaja pintu bilik itu dibuka, matanya terhenti pada Dahyun yang sedang duduk di beranda biliknya sambil merenung ke luar, memandang langit.

Perlahan-lahan dia menutup pintu bilik itu dan melangkah mendekati Dahyun. Dia melabuhkan punggungnya pada kerusi kosong yang berada di sebelaj Dahyun itu.

Gadis itu memang sudah sedar akan kehadiran Daehyun di dalam biliknya semasa dia mendengar bunyi pintu dibuka itu. Tetapi dia hanya membiarkannya. Dia tidak mahu bercakap dengan sesiapa sekarang.

"Kau ada masalah ke?" tanya Daehyun. Tetapi dia hanya diam. Dia tidak mahu bercakap tentangnya.

"I don't need you Kim Dahyun!"

Setiap kali dia teringat kata-kata Jeno itu, hatinya berasa sangat sakit. Air matanya juga pasti bertakung pada tubir matanya. Dia sedaya upaya untuk tidak menangis dan menahan tangisannya. Kata-kata Jeno itu bagaikan memori pahit baginya.

"Kau nak aku buat apa-apa tak untuk buat kau rasa lagi baik?" soal Daehyun berhati-hati. Melihat keadaan Daehyun sekarang membuatkan Dahyun tertawa kecil. Sekurang-kurangnya abangnya tetap ada disisinya untuk membuatkan dia tertawa.

Jika melihat keadaan Daehyun sekarang, dia kelihatan terdesak dan sedaya upaya untuk menenangkannya dan membuatkannya berasa lebih baik. Walaupun dia kasar dan dingin, dia selalu ada dengannya pada waktu-waktu seperti ini.

"Boleh ke?" Dahyun tersenyum kecil, meminta kepastian daripada Daehyun. Segera abangnya mengangguk laju. Dia juga turut tersenyum apabila melihat Dahyun sudah tersenyum.

"Aku nak keluar boleh?"

"Okey jom." kata Daehyun. Dia terus bangun daripada duduknya dan menarik tangan Dahyun untuk bangun sekali. Membuntang mata Dahyun dibuatnya. Daehyun tengah buat kerja gila ke? Pasti ibu dan ayahnya tidak membenarkan dia keluar selepas pukul 8.30 malam.

"Jangan risau." Daehyun tersenyum kecil padanya. Dahyun mengangguk perlahan dan mencapai jaket hitam pada almarinya secepat mungkin apabila Daehyun terus menarik tangannya menuruni tangga.

"Kim Daehyun! Kim Dahyun! Nak pergi mana-" panggilan daripada ibunya langsung tidak dijawab oleh Daehyun. Dahyun mula berasa bersalah, tetapi hatinya tetap mahu keluar daripada rumah itu sekarang. Dia berasa sesak apabila hanya duduk di dalam biliknya sahaja.

[C] I Don't Need You | LJNWhere stories live. Discover now