1/4 HAS (2)

261 21 33
                                    

Sambil meletakkan 2 mug nescafe, Kaka menuju ke settee panjang. Ada kusyen kecil di kedua-dua hujung kerusi settee yang boleh membuatkan tiga orang. Di belakangnya berdiri se buah gitar tong. Dia mempersila kan Has duduk.

Has mengambil salah satu dari dua single seat settee dan melabuhkan punggungnya betul-betul bertentangan dengan Kaka dan dipisahkan oleh meja settee.

Di dinding di belakang Kaka tergantung sebuah frame gambar besar seorang perempuan.

Has merenung gambar perempuan itu agak lama. Muda. Cantik.

Ada sedikit kekecewaan di hatinya sehinggalah dia terdengar suara Kaka berkata ....
"#*!%& ......."
Sesuatu yang tidak berapa jelas.

Has : Huuh ..... !!!

Kaka : FARAH ! Nama dia FARAH!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaka : FARAH ! Nama dia FARAH!

Has : Oh...!! Farah ..... Cantik !!!

Has : Farah kat sini ?? (sini maksud New York)

Kaka : Tunduk .... Dan mengelengkan kepalanya.

Has faham maksud isyarat badan Kaka dan berkata "I'm sorry for asking".

Kaka : Don't. Please don't.

Kaka : Kekadang .... Things just happened.

Senyap.

Kemudian Has bersuara.

"So .... Kita ada dua hati yang broken on a Saturday night. Great kan. Apa kita nak buat? Keluar minum-minum? Atau ..... Kejap lagi saya kena beredar. Dah lewat ni".

Kaka senyap seketika.

Kaka : Awak tahu main gitar?

Has mengelengkan kepala.

Kaka : Why don't we do this.

Kaka mengambil kusyen tempat duduk sebelah dan diletakkan ke atas lantai betul dihadapannya.

Kaka : Awak duduk atas kusyen ni.

Has : Hah ??!!! Awak nak buat apa??!!!

Kaka : Trust me. Awak duduk saja. Saya tak gigit.

Hmmm..... Dengan separuh keyakinan, Has bergerak dan duduk bersila di atas kusyen tersebut. "Now what??"..... sambil memandang ke kehadapan.

Tiba-tiba sebuah gitar hadir ke atas ribanya.

Kemudian .....
Kaka : Awak pegang petrum (pemetik tali gitar) ni.

Has : (sambil pegang dia berkata) Tapi saya tak tahu main gitar!!

Kaka : Pegang jer dulu. Now saya nak bagi awak pengalaman malam Sabtu yang awak tak akan lupakan di sepanjang hidup awak.

Saya pegang tangan awak ya.

KAKAWhere stories live. Discover now