2.1 KAKA - Permulaan Yang Baru

82 8 24
                                    

Puas hati aku setelah habis membaca mangga (komik Jepun) dalam edisi Melayu - Pencak Nujum Jilid 24, jilid terbaru. Aku membuat koleksi Pencak Nujum yang tajuk asalnya Hokuto no Ken (edisi Inggeris - Fist of North Star).

 Aku membuat koleksi Pencak Nujum yang tajuk asalnya Hokuto no Ken (edisi Inggeris - Fist of North Star)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selain itu aku juga membuat koleksi mangga lain seperti Samurai X dan Naruto. Siri anime nya (animasi Jepun) ada ditayangkan di TV tapi aku download dari internet untuk dapatkan yang terbaru.

Selesai membaca, aku mencapai half cigar (cerut bersaiz pendek/separuh dari biasa aku jumpai di dalam bilik).

Ha! Elok juga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ha! Elok juga... Cerut dan nescafe panas dan manis adalah pasangan yang sesuai. Namun itu juga la yang menjadikan aku mangsa leteran.

Entah macamana aku tengah sedap-sedap menghidu nikmat cerut, Cik Ha boleh pula nampak. Disergah nya aku....

"Kaka!!! Tu jantung tu dah rosak. Kau nak rosakkan lagi. Tak puas merokok, cerut pula. Nak biarkan jantung kau berlubang pula. Kau nak bunuh diri ke?"

Adehhh.... Mengamuk sakan Cik Ha ni sampai tersentak aku dibuatnya. Dia tak takut ke kalau jantung aku gugur.

Maka terpaksa lah aku padam cerut itu dan duduk diam-diam buat tak tahu.

"Ishhhkkk!!! Sudah dua puluh minit tak habis lagi" gerutu hatiku.

"Perut dah lapar dah ni"

Dari dapur terdengar leteran Cik Ha "Kalau lapar, makan cerut tu!". Aiikkkk macam tahu je aku lapar.

"Masak je la Cik Ha tak payah berleter. Nanti lauk tak sedap" aku berkata pada diriku sambil tersenyum kelat.
.
.
.

"Aku cukup-cukup geram dengan budak Kaka ni tau. Tak sampai tiga bulan keluar CCU dia dah lupa nyawa dia dulu dah sampai ke punggung."

"Panas hati aku tengok dia senang lenang Puh sana... Puh sini... menghembus asap cerut keluar. Mau tak mengamuk aku!" gerutu hatiku sambil mengambil beberapa helai surat khabar lama untuk dijadikan alas periuk agar permukaan pangkin tidaklah hitam.

Ketika aku lipat dua surat khabar tersebut, aku terhenti. Ada sesuatu yang menarik minat ku.

Berita mengenai persaraan pemain Brazil bernama Kaka.

KAKAWhere stories live. Discover now