3 : All for love

553 110 14
                                    

"Jom!" suara jeritan Ryeon mengejutkan Sungchan yang sibuk bermain telefon pintar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jom!" suara jeritan Ryeon mengejutkan Sungchan yang sibuk bermain telefon pintar. Nasib baik tiada orang yang lalu lalang, jika tidak bertambah malu lah dia.

"Kau macam ada masalah? Kenapa bro?" leher Sungchan di peluk lalu rambut nya diserabutkan. Sungchan meminta untuk dilepaskan.

"Ah, takde apa. Hal biasa saja." balas Sungchan. Ryeon mengangguk sambil memuncungkan bibir nya.

"Kau nak bawak aku...pergi mana? Awal pagi macam ni? Sekarang waktu tidur lah. Semalam pun kau tidur pukul berapa? 4.30 pagi kan?" mulut Sungchan ditekup oleh Ryeon agar ahli keluarga nya tidak terdengar perbualan mereka.

"Aish, kita teruskan perjalanan lah. Cakap kat sini tak sesuai." kata Ryeon lalu berjalan mendahului Sungchan. Lelaki tinggi lampai itu tersenyum kecil lalu berlari mendapatkan Ryeon.

"So, what's your full name? I don't know yet." tanya Sungchan. Ryeon memandang Sungchan sekilas lalu menyimpan telefon bimbit nya semula.

"Kang Ryeon." balas Ryeon. Sungchan hanya mengiyakan. Nama yang rongkas dan senang untuk disebut. Tidaklah berbelit lidah dibuatnya.

"Kau dah sarapan? Kalau belum, jomlah makan sesuatu yang sedap." ajak Ryeon. Sungchan mengangguk lalu menguntumkan segaris senyuman manis.

❇❇❇❇❇❇❇❇

"Tak mahu makan ke?"

"Takpe. Aku dah kenyang." balas aku. Bagaimanalah aku boleh terlupa untuk membawa duit lebih? Aku sempat bawa wang saku aku yang lebih semalam sahaja...

Apa aku mahu jawab?

"Yah. Takde duit heh? Ke lupa bawa duit?" tanya Sungchan sambil mengunyah makanan. Aku berdehem kecil. Sungchan tersenyum lalu mengeluarkan wang di dalam dompet nya.

Wow, banyak nya. Biar betul.

"Kenapa? Nak pesan apa cakap jelah." kata Sungchan sambil menghirup sup. Aku hanya memerhatikan Sungchan menghirup sup ayam yang masih panas berasap.

Dan perut pun berbunyi....

"Atau...kau nak nasi? Ada set nasi dslam menu ni..." aku merampas buku menu di tangan Sungchan. Segala jenis makanan di dalam menu aku tenung dengan teliti. Banyak makanan sedap.

"Tteobokki. Sundae." balas aku. Sungchan menunjuk thumbs up lalu menggigit sedikit telur gulung yang dipesan nya.

❇❇❇❇❇❇❇❇

"Ahhh, rasa makin tenang kan otak tu. Takdelah terperap sangat sebab belajar." kata Ryeon. Sungchan ketawa sinis sanbil berjalan mengiri Ryeon. Matahari semakin hilang daripada pandangan mata mereka berdua. Sedar tak sedar, sudah seharian mereka meluangkan masa bersama.

"Rumah kau kat mana? Bukan kat kawasan perumahan aku kan? Baik kau pergi balik sebelum tertinggal bas nanti." kata Ryeon. Sungchan berfikir sejenak lalu menggeleng kepala nya.

"Ahhh. Cepatt. Itu bas dah sampai. Pergi masukk." Ryeon menolak Sungchan sehingga masuk ke dalam bas. Tambang bas sudah siap-siap dibayar oleh Ryeon menggunakan kad pengangkutan milik nya.

"Bye! Kita jumpa lagii!" Ryeon melambai-lambai sambil tersenyum gembira. Pintu bas ditutup lalu menuju ke kawasan perumahan Sungchan.

Bunyi panggilan sebanyak 100 kali itu dibiarkan tidak berjawab. Sungchan mengeluh lemah memandang skrin telefon nya. Terasa mahu campak telefon itu sehingga hancur.

Kacau mood

Gallery dibuka. Setiap satu gambar diperhati lama tanpa henti. Wajah Ryeon tidak henti-henti dilihat nya. Terbit satu senyyman ringkas diwajah Sungchan.

"What i do now it's all for love. Not a friend"



fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now