"Na Ryeon! Awak memang degil kan?" tempik Jaemin. Senang sahaja arahan nya. Suruh mandi dan bersiap. Banyak kali di ulang bende yang sama namun tiada apa-apa balasan.
"Malas. Kau pergi lah." omel Ryeon. Jaemin lompat ke aras katil lalu menggeletek pinggang isteri nya. Memang hobi Ryeon begitu. Suka bermalasan.
"Haih, aku malas lah. Kau mahu bawa aku ke mana?" tanya Ryeon.
"Mandi dulu. Baru ikut. Jangan banyak cakap." kata Jaemin. Ryeon akur lantas bangun mengambil tuala yang tergantung di penyangkut baju.
"Ryeon!" Jaemin mula panik apabila wanita itu secara tiba-tiba rebah ke lantai. Nafas Ryeon amat laju dan membuatkan Ryeon tercungap-cungap mencari nafas. Jaemin berlari mengambil ubat didapur.
"Nah. Makan." sebiji pil dan air diberikan. Ryeon menelan ubat itu berserta air di tangan nya. Setelah redha, Ryeon batuk-batuk kecil.
"Ok? Mahu air lagi ke?" Ryeon menggeleng. Jaemin mengeluh lemah lalu duduk bersila menghadap isteri nya.
"Kenapa tidak bagitahu awal-awal yang awak sakit. Takdelah saya memaksa awak untuk bangun." kata Jaemin. Ryeon menyelak rambut nya lalu meneguk air lagi.
"Tak pe. Mungkin aku penat." bisik Ryeon. Gadis itu bangun lalu melangkah masuk ke dalam bilik air. Jaemin hanya diam melihat tindakan perempuan itu.
************************
"Susu. Mana susu?" Ryeon mencari susu disetiap pelosok pasaraya tersebut. Topi yang senget dibetulkan seketika. Sebotol susu dengan saiz yang agak besar diambil. Entah mengapa, tekak nya terasa mahu minum susu.
"Jaemin mesti tak minum susu. Aku beli saiz sederhana saja lah." kata Ryeon. Setelah selesai membeli minuman, Ryeon pergi ke tempat roti dan jem.
"Hai ! Kita berjumpa lagi!" Ryeon menoleh. Kelihatan wanita yang sama sewaktu dia pulang ke tempat kerja pada hari kejadian berdiri dihadapan nya. Satu senyuman senget diberikan.
"Ryeon buat apa disini? Beli barang dapur ke?" tanya Hyeonji. Ryeon memgangguk perlahan sambil mengeluh lemah. Terbit rasa menyampah dihati nya.
"Macam mana..kau boleh kenal aku ye? Aku tak pernah berjumpa dengan kau." tanya Ryeon. Hyeonji ketawa sambil menepuk tangan. Ryeon mengundur kebelakang apabila Hyeonji merapati nya.
"Wow ! Isteri Na Jaemin, anak syarikat terhebat di Korea ini boleh tahan kasar juga ye. Awak tahu tak Jaemin tu kerja apa?" tanya Hyeonji. Ryeon menggeleng tidak tahu. Selama ini, tidak terfikir di otak nya mahu bertanya akan hal itu.
"Jaemin tu, pengerusi syarikat keluaran barangan berjenama di Korea. Telah masuk ke pasaran luar negara, jadi Jaemin agak kaya." kata Hyeonji. Ryeon berdecit kecil lalu memegang kolar baju Hyeonji.
"Kenapa? Cemburu? Aku tak pernah kisah dengan apa yang Jaemin dapat. Kau yang lengkap segala nya.. masih tidak bersyukur lagi ke? Tidak puas dengan harta yang engkau miliki? Kena baring atas harta Jaemin dulu ka baru rasa puas hati?" tanya Ryeon. Hyeonji dengan pantas menepis tangan gadis dihadapan nya.
"Satu hari nanti, kau akan tahu apa yang Jaemin lakukan!"
YOU ARE READING
fake rumors. jm ft sngchn✔
Fanfictiondia tersepit, antara 2 cinta highest ranking : 7/9/2020 - # 2rd sungchan