"Ryeon sayang. Tak mahu makan ke?""Tak mahu. Sudah kenyang makan angin." jawab Ryeon. Jaemin mengeluh berat sambil bawa roti coklat ditangan nya. Dia duduk disebelah Ryeon lalu melentokkan kepala nya didahi isteri nya.
"Kejap lagi mahu balik. Pergilah makan duluu." kata Jaemin lagi sekali. Kali ini Ryeon masih berdegil. Selimut menyelubungi seluruh tubuh nya yang agak terdedah.
"Cantikah dress ni. Awak perlu pakai selalu." kata Jarmin dengan nada mengusik. Malam tadi, punyalah susah Jaemin mahu memaksa Ryeon memakai pakaian itu. Lepasni, mahu keluar berjalan-jalan jadi dia tetap akan memaksa Ryeon memakai nya.
"Jangan comotkan baju tu. Awak dah mandi. Jangan fikir nak mengelak daripada memakai pakaian ini." kata Jaemin dengan nada yang tegas. Kalau tidak dipaksa, sampai bila mahu berubah?
"Ibu, kami sudah mahu pulang." Jaemin menarik tangan Ryeon keluar daripada bilik berserta beg sandang dibahu. Puan Kang hanya melihat perubahan anak perempuan dengan wajah yang gembira.
"Nampak cantik Ryeon berpakaian begini. Sesuai." kata Puan Kang. Walaupun pada mula nya berasa agak kekok melihat Ryeon berpakaian sebegitu, namun si ibu tetap mengiyakan demi kesenangan anak perempuan nya.
"Oklah, Ryeon dan Jaemin pergi dulu." kata Jaemin. Ryeon menghentak kaki nya sambil.memuncungkan bibir.
"Mana ada ibu perli. Ibu cakap brnde betul tuu." kata Jaemin. Wajah Ryeon monyok seribu akibat menyampah.
*********************
"Sedapp. Jaemin, awak kena cuba." Ryeon menyuapkan sesudu bibimbap ke mulut Jaemin. Mereka berdua menikmati makan malam di dalam restoran tempatan yang agak terkenal.
"Erm, sedap sedap. Saya nak bungkus." ujar Ryeon. Jaemin tergamam mendengar arahan yang dikeluarkan oleh Ryeon. Banyak makan sungguh, tapi asalkan Ryeon gembira.
"Awak mahu bawa saya pergi mana lagii. Saya sudah penat berjalan hingga ke lewat malam." kata Ryeon. Jaemin berdecit lalu memukul punggung Ryeon.
"Ei, ikut jelah." kata Jaemin. Mereka berdua singgah disebuah taman untuk menikmati petunjukan bunga api. Alang-alang itu boleh sambung makan semula.
Don't be afraid tonight, afraid tonight
Just know you're never be lonely
I know it's hard sometimes, to see the light
But you and I keep on dreaming"Boom!" bunyi letusan bunga api sama sekali tidak mengejutkan Ryeon. Telinga gadis itu tertumpu pada bait-bait lagu yang dinyanyikan oleh Jaemin.
We gon' light it up
Light it up now, darling
We can make the stars align
We gon' light it up
Light it up, now we sparkling
Brighter than the firefliesLagu itu dinyanyi perlahan. Ryeon hanya diam, setia mendengar Jaemin mengalunkan lagu tersebut. Mereka berdua senyap seketika tanpa sebarang bunyi.
"Awak, percayakan saya kan? Awak percaya saya sekarang? Jadi..boleh tak kita berdamai tanpa pergaduhan?" tanya Jaemin.
YOU ARE READING
fake rumors. jm ft sngchn✔
Fanfictiondia tersepit, antara 2 cinta highest ranking : 7/9/2020 - # 2rd sungchan