"Ibu telefon. Kata nya dia ke Busan untuk jumpa sedara. Awak tidak mahu ikut?" tanya Jaemin. Ryeon menggeleng sambil makan kekacng walnut yang di ambil di kedai tadi. Dia lebih rela bermalasan di rumah.
"Awak nak ke mana? Malam-malam sebegini." tanya Ryeon. Jaemin mengerling jam di dinding. Sudah pukul 10 malan tapi dia ada kerja yang perlu dibuat.
"Saya pergi sekejap je. Pukul 12 saya balik." kata Jaemin dengan suara yang lembut. Tidak.mahulah buat isteri nya berasa marah atau mengesyaki apa-apa. Padahal Jaemin mahu ambil Krystal di lapangan terbang.
"Jangan pergi jumpa Hyeonji minah monyet itu pula." langkah Jaemin terhenti. Lelaki itu sudah mengerti apa yang ada di fikiran Ryeon. Sudah tentu isteri nya mengesyaki hal yang buruk.
"Hey, apa fikir macam tu pula :0 ." kata Jaemin. Ryeon mengherotkan bibir nya sambil mengunyah walnut di dalam balang.
"Kenapa? Hyeonji kacau awak ke? Dia ada minta apa-apa ke?" tanya Jaemin. Ryeon menghembus nafas berat. Tangan Jaemin yang memegang betis nya ditepis. Ryeon mencampak balang yang sudah kosong itu ke singki.
"Ha pergi lah. Kepala saya serabut sekarang ni." kata Ryeon.
*********************
Kereta Jaemin memecut laju ke rumah keluarga nya. Krystal di sebelah sibuk melayan media sosial yang sudah lama terbengkalai tidak dibuka.
"Sungchan ok ke di hospital? Kau yakin dia dijaga dengan baik?" tanya Jaemin. Krystal mengangguk. Dia telah mengarahkan polis negara Kanada untuk mengawasi Sungchan sewaktu dia tiada di samping lelaki itu.
"Ayah mesti sedang tidur. Lagipun ayah masih belum sihat." kata Krystal. Memandangkan ayah nya sedang terlantar sakit dirumah, terpaksalah dia berulang alik daripada Kanada ke Korea.
"Bila-bila masa ayah boleh pergi." kata Jaemin. Krystal hanya diam apabila mendengar ayat Jaemin. Mahu mengharapkan ibu nya, tapi ibu nya sudah tiada.
Setelah sampai, Krystal berlari ke tingkat atas. Jaemin meletakkan beg Krystal di ruangan sofa. Dia terkejut mendengar raungan daripada Krystal.
"Haemin!" Jaemin berlari pantas ke bilik ayah nya. Terkelu lidah nya melihat tompokan darah diruangan koridor bilik Tuan Na. Krystal terduduk di hadapan pintu melihat mayat ayah nya yang sudah lunyai ditikam.
"Ayah..dah mati.." kata Krystal. Telefon pintar Jaemin berbunyi. Ternyata ia merupakan panggilan daripada sahabtnya, Lee Jeno.
"Kau nak apa call aku waktu pukul 1 pagi macam ni! Aku—"
"Mak Ryeon meninggal ! Baik kau datang sekarang!"
YOU ARE READING
fake rumors. jm ft sngchn✔
Fanfictiondia tersepit, antara 2 cinta highest ranking : 7/9/2020 - # 2rd sungchan