Ending : Bye my first and last

451 67 8
                                    

"Sungchanniee

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sungchanniee. Ala, saya terlambat ke?" tanya Ryeon. Jeno dan Sungchan saling berpandangan. Dalam beberapa minit lagi, mereka berdua bakal berlepas ke London untuk sambung pelajaran di sana.

"Lah, aku tak sangka Jeno ni hensem. Nak mengorat awek London ke bangg." kata Ryeon sambil ketawa kecil. Jeno membuat rolling eyes tanda menyampah. Sungchan sibuk mencuit pipi Ryeon.

"Perlu ke awak pergi? Tapi lama.."kata Ryeon. Masa selama setahun itu agak lama jika dibandingkan masa Sungchan koma dahulu.

"Saya pergi sekejap je. Jangan risau. Saya jaga diri baik-baik!" kata Sungchan dengan senyuman yang lebar. Tangan mereka berdua dihayunkan sehingga di balai lepas.

"Saya balik sini semula, pastikan awak dah ada anak ye. Kalau tak, saya tak nak balik sini semula." kata Sungchan. Ryeon menarik rambut Sungchan kebelakang.

"Apa! Salah ka saya cakap? Lagipun sudah 2 tahun. Takkan tidak mahu bertindak?" tanya Sungchan. Ryeon memuncungkan bibir tanda protes. Sungchan mula melangkah pergi

"Selamat tinggal, Ryeon. Jumpa lagi!" jerit Sungchan sambil melambai tinggi. Ryeon turut membalas sama.

"Eh, mana suami aku ni tak call. Kata nya nak ambik aku. Ah, aku singgah makan sesuatu dulu lah!" kata Ryeon.

*********************

"Aku rindu kau Krystal." gambar Krystal bersama Jaemin ditenung lama. Hari ini merupakan hari lahir Krystal dan..Jaemin. Ryeon bercadang untuk buat kek coklat sahaja.

"Payah ada suami yang benci strawberry ni." omel Ryeon. Sekarang perlu tunggu si suami balik. Lama sudah menunggu tapi Jaemin masih belum pulang.

"Awak! Selamat hari lahirr!" Jaemin terkejut apabila melihat Ryeon bawa kek. Secara tidak sengaja kek itu dicampak ke wajah Jaemin.

"Omo! Tapi cantik pula muka awak begitu." Ryeon tersenyum kelat lalu menyerahkan sekotak tisu. Kalau Jaemin marah, mana tak runtuh rumah dibuat nya.

"Kejap heh. Nak basuh muka dulu baru marah balik." Jaemin melangkah ke singki dapur untuk mencuci bukak. Setelah selesai, dia ke ruang tamu semula.

"Kenapa isteri saya makin nakal heh? Tak sihat ke?" tanya Jaemin. Ryeon ketawa jahat lalu mencubit-cubit pipi Jaemin.

"Awak...rindu Haemin kan?" tanya Ryeon. Jaemin terdiam. Sudah 2 tahun adik kembar nya mati akibat dihukum gantung. Surat terakhir daripada Haemin masih tersimpan di dalam kotak.

"Haemin ialah sahabat saya yang baik. Saya menyesal sebab tak pernah tahu apa yang dia mahu." kata Ryeon. Jaemin memandang Ryeon lalu mengeluh lemah.

"Bukan salah awak. Saya yang abang pun tidak tahu masalah adik saya sendiri." kata Jaemin. Ryeon hanya mengangguk mengiyakan apa yang dikatakan Jaemin.

"Apa kata kita tidur je hari ni. Penatlah saya balik kerja. Saya nak berehat." kata Jaemin. Senyuman Ryeon mulai pudar. Sudah penat dia menghias segala nya. Rupanya tidur yang Jaemin mahukan.

"Ala! Awak ni! Asyik tidur nanti gemuk!" kata Ryeon. Jaemin ketawa kecil sambil mencuit hidung isteri nya. Kali ini, dia mahu pastikan tiada pergaduhan di antara mereka.

"You're my first and last."

—THE END—





fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now