34 : Come back

264 69 7
                                    

"Chicken wrap and ice americano

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Chicken wrap and ice americano." kertas order diserahkan kepada Jeno. Memandangkan hanya ada 2 orang sahaja yang bertugas pada waktu malam, terpaksalah mereka bekerja sedikit keras.

"Terima kasih, datang lagi." ucap Ryeon drngan senyuman dibibir. Tepat jam 10 malam, akhirnya kafe ditutup. Jeno keluar daripada dapur dengan membawa mop di tangan.

"Aku nak makan kejap. Aku lapar." kata Ryeon. Segelas kopi ais disisip menggunakan straw. Dia menghembus nafas lega. Akhirnya habis juga kerja nya pada hari ini.

"Ryeon ahh ! Na Ryeon !" Jaemin meluru masuk lalu memeluk wanita itu. Jeno hanya ketawa melihat telatah pasangan suami isteri itu.

"Jangan sentuh aku lah. Tangan kau mesti kotor tu." kata Ryeon. Jaemin mencebik sambil menjeling. Jeno memandang merak bersilih ganti.

"Mahu balik dah ke? Jomlah tumpang kami." ajak Ryeon. Jaemin memandang Jeno lama lalu menjeling. Marah sangat melihat sahabat nya rapat dengan si isteri.

"Jahat lah kau ni! Kesian Jeno balik seorang diri. Kau ikut heh Jeno. Kejap, aku nak bersiap." Ryeon bangun lalu melangkah ke bilik persalinan. Jaemin hanya memandang dengan senyuman yang mula lebar sedikit demi sedikit.

"Kau pasti dia tidak tahu? Nampak gaya dia sudah lupa kan lelaki itu." kata Jeno. Jaemin memandang gambar yang dihantar oleh Krystal melalui chat.

"Semua akan baik sahaja."

*********************

(flashback)

Jaemin berjalan kaki pulang ke rumah setelah habis kerja. Beg sandang di bahu dibetulkan agar tidak meleret. Bunyi perut yang minta diisi jelas kelihatan.

Dia memutuskan untuk membeli roti dan kopi di kedai. Setelah dibayar, Jaemin duduk sementara dikerusi dan meja yang disediakan. Secara tidak sedar, hujan mula menitik satu persatu.

Seorang lelaki duduk dihadapan Jaemin. Lelaki itu menarik kepala hoodie yang menutupi wajah nya. Jaemin berdecit kecil lalu menghirup kopi panas nya.

"Apa kau mahu Sungchan?" tanya Jaemin. Sungchan agak teragak-agak untuk menyatakan hasrat di hati. Lagipun, dia dan keluarga di dalam buruan polis.

"Kau sudah tahu berkaitan kes keluarga aku?" tanya Sungchan. Jaemin mengangguk sambil senyum segaris seolah tahu apa yang Sungchan mahu katakan.

"Keluarga kau tukar keputusan peperiksaan kau dan Ryeon kerana keputusan Ryeon lebih baik daripada kau. Betul kan?" Sungchan mengangguk mengiyakan. Jaemin mengeluh lemah lalu bangun daripada kerusi.

"Nanti dulu. Aku belum habis cakap." kata Sungchan. Jaemin memandang dengan wajah serius kerana masa nya terbuang begitu sahaja.

"Ryeon will comeback to you. I promise." kata-kata Sungchan itu membuatkan Jaemin terkejut. Secara tepat nya, Ryeon yang akan memilih Sungchan daripada Jaemin.

"Aku tidak mahu, Ryeon jumpa aku lagi. Aku mahu dia lupakan aku. Aku terlalu malu untuk jumpa dia. Jadi, kau boleh tolong aku? Kahwin dengan dia supaya dia lupakan kewujudan aku." kata Sungchan lagi. Jaemin agak terkejut dengan permintaan itu.

"Kau pun suka Ryeon bukan? Kahwini dia "







fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now