11 : Make a wish

377 91 16
                                    

"Weii, habis spm, habis spmm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Weii, habis spm, habis spmm. SPM abiss."

"Eh tapir. Demam ka?" tanya Krystal. Aku bersorak gembira lalu merebahkan kepala aku di atas meja. Akhirnya, boleh lah aku mencari kerja pula.

"Jom karaoke. Dah lama kita tak pergi karaoke." kata Krystal. Duit aku sudah lesap, mahu pergi karaoke memang tidak lahh. Abang aku tentu akan marah.

"Karaoke? Macam best. Jomlah." Sungchan entah daripada mana muncul dibelakang aku. Aduhai, terpaksa lah aku turut serta sekali kan?

"Aku belanja. Sempena kita akan berambus daripada sekolah." kata Sungchan. Krystal mengangguk lalu memandang aku untuk mendapat persetujuan.

Apa masuk jawab?

"Kang Ryeon. Madam Yoon ingin berjumpa." kata ketua kelas. Aku bangun lalu meminta mengundur diri. Dengan pantas aku berlari ke bilik guru.

Madam pantang apabila orang lewat.

"Ya, madam maafkan saya. Tadi saya pergi tandas, flush jamban rosak—"

"Saya nak cakap sesuatu." peluh-peluh mula menitik di dahi aku. Terasa mahu pengsan pun ada. Adakah aku akan dimarahi? Dipukul?

"Disebabkan kamu sukaa sangat lukis tattoo kat tangan tu, saya nak bagi sesuatu yang boleh bagi manfaat daripada conteng kat tangan tu." kata Madam Yoon. Kening aku berkerut.

"Nah, pertandingan komik online. Kita kena hantar 2 orang wakil daripada sekolah kita. Jadi, saya nak awak bekerjasama dengan Na Jaemin untuk hasilkan komik online selama sebulan." kata-kata Madam Yoon membuatkan mulut aku ternganga.

"Saya rasa tiada masalah kerana kamu dah habis ujian. Kecuali Jaemin lah kerana dia masih ada ujian luar daripada sekolah." kata Madam Yoon.

Terasa dunia aku ni hilang sebentar.

❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇

Ryeon terduduk seorang diri dihadapan apartmen rumah nya. Sudah 5 jam duduk diluar tanpa masuk ke dalam. Terasa takut pula mahu pulang ke rumah.

Takut terserempak dengan jiran sebelah.

"Dia mesti dah balik. Jadi, baik aku naik sekarang kalau tak...terserempak." Ryeon mengusutkan kepala nya. Terasa diri nya bernasib malang kerana perlu bekerjasama dengan lelaki diingin itu.

"Takpe, kita naik je ke rumah." Ryeon melangkah masuk lalu menekan punat lif. Dia cuba untuk menenangkan diri nya daripada gelabah. Masa sebulan itu agak sedikit bagi nya.

"Ah!" Ryeon terkejut apabila Jaemin muncul dihadapan pintu lif. Lelaki itu seperti mahu pergi ke suatu tempat.

"Yah. It's already 12 a.m. Kau pergi mana?" tanya Jaemin. Ryeon tersenyum senget. Dia melangkah keluar daripada lif sambil  menggaru kepala nya. Terasa oksigen hilang daripada dada.

"Kau nak pergi mana? Macam sibuk je." tanya Ryeon. Jaemin melihat jam di tangan nya lalu telapak tangan nya hinggap di muka Ryeon.

"Yah! Kau kenapa nak tampar aku—"

"It's already 12.10 a.m. Hari ni birthday kau. Aku nak beli kek, tapi aku tak tahu kau suka kek apa. Nak ikut?" tanya Jaemin. Mata Ryeon terkebil-kebil, terkejut mendengar balasan daripada Jaemin.

fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now