22 : Angle

300 77 3
                                    

"Apa kau kau beli ni?" mata Ryeon terkebil-kebil melihat satu plastik yang diisi kotak yang agak besar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa kau kau beli ni?" mata Ryeon terkebil-kebil melihat satu plastik yang diisi kotak yang agak besar. Sungchan senyum gembira lalu memaksa Ryeon untuk membuka kotak itu.

"Eh, tidak mahu. Takut aku melebih-lebih nanti." ujar Ryeon. Manatahu Sungchan membeli sesuatu yang agak mahal. Rasa bersalah dalam diri Ryeon semakin memuncak.

"Aku beli kasut untuk kau." Sungchan mengambil kotak itu lalu membuka nya. Mulut Ryeon ternganga luas melihat kasut yang cantik dan mahal itu. Sungchan ketawa kecil lalu menyarungkan kasut tersebut.

"Cantik. Bende ni mahal, tidak patut kau beli." kata Ryeon dengan rasa bersalah. Sungchan menggeleng menafikan kata+kata daripada wanita itu.

"Sudah-sudah, sambung buat kerja." Sungchan cuba untuk menyorokkan rasa geli hati nya. Ryeon memandang Sungchan sambil memuncungkan bibir nya. Suasana diantara mereka sepi seketika.

"Terima kasih." lengan Sungchan dipegang lalu dihayunkan. Ryeon memeluk erat leher Sungchan sehingga lelaki itu menjerit kesakitan.

"Ryeon, jangan buat aku bertambah sayang pada kau." bisik Sungchan di dalam hati. Bibir nya menguntumkan satu senyuman apabila melihat Ryeon gembira dengan hadiah pemberian nya.

**********************

"Sedap?" tanya Sungchan. Ryeon menghiraukan soalan daripada Sungchan. Dia fokus menjilat aiskrim nya. Bibir nya dicomot dilap berkali-kali. Sungchan ketawa kecil.

"Kau patut makan juga. Jika tidak mahu, beri saja pada aku." pinta Ryeon. Sungchan menyerahkan aiskrim ditangan nya. Wanita itu menepuk kedua belah tangan.

"Ah, terima kasih. Kau memang baik hati." kata Ryeon. Sungchan duduk merapati Ryeon lalu sambil membetulkan topi nya. Tangan diselok masuk ke dalam poket seluar nya.

"Kau sejuk ke? Jika sejuk baik kita pulang sekarang." kata Ryeon. Sungchan menggeleng malah muka nya dirapatkan menghadap Ryeon. Jiwa lelaki itu seakan sudah goyah dan runtuh.

"Sungchan..jangan." Ryeon menolak dada sahabatnya. Nafas wanita itu naik turun akibat malu dan takut. Sungchan menggenggam lengan kurus Ryeon dengan kuat.

"Sungchan! Apa ni, sakit tapir." kata Ryeon. Sungchan ketawa sinis lalu mencium pipi gadis itu. Sekali lihat, nampak seperti lelaki mencium lelaki kerana pemakaian Ryeon yang serupa lelaki mampu membuatkan orang salah faham.

Pipi kiri Ryeon dicium semula. Wanota itu duduk terkaku seperti terkena renjatan elektrik. Sungchan ketawa sakan melihat reaksi Ryeon.

"Aku tidak pernah dipeluk apatah lagi dicium." kata Ryeon dengan wajah yang menjengkelkan. Dada nya turun naik mencari nafas.

"Jadi, biarlah aku menjadi orang yang sentiasa memberi apa yang kau inginkan. Jika itu yang kau mahu, aku boleh berikan setiap hari." kata Sungchan secara tiba-tiba. Ryeon tergamam. Muka Sungchan tampak serius.

"I saw an angle and that's you."

fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now