"Heol? Exam sains dan fizik ditunda? Kau tau tak betapa berusaha nya aku baca buku malam tadi?" tanya Ryeon. Krystal mengangkat bahu nya lalu melangkah kepuar kelas.
"Tandas kejaplah." omel Ryeon. Lambat juga cikgu masuk, jadi baik dia berjalan-jalan diluar kelas mencari angin.
"Eo? Sungchan. Kau buat apa?" tegur Ryeon. Sungchan menoleh dengan membawa sebuah file yang diisi dengan risalah. Mungkin itu senarai nana pelajar yang bakal menduduki peperiksaan.
"Hai! Macam mana exam subjek semalam? Ok ke?" tanya Sungchan. Ryeon mengangguk-angguk.
"Aingg. Pelajar harapan sekolah ye..." Ryeon menyenggol tangan Sungchan disebelah nya. Semua nama pelajar yang seramai 50 orang itu merupakan pelajar yang cemerlang.
"Mustahil aku nak masuk dalam kalangan pelajar ni." omel Ryeon sambil menjuihkan bibir nya. Nama Jaemin di dalam senarai itu menarik perhatian nya.
"Boleh tak aku nak ambil nombor Jaemin ni?" tanya Ryeon. Setiap nama pelajar disertakan sekali dengan nombor telefon masing-masing.
"Erm, boleh kot." jawab Sungchan dengan kekok. Ryeon dengan tidak berlengah lagi mengambil telefon bimbit di dalam poket baju nya.
"Oklah, nanti aku tunggu kau heh. Kau jangan merayap ke mana-manaa." kata Ryeon. Sungchan mengangguk lalu senyum nipis.
❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇❇
"Ngeh. Tiada saluran yang menarik ke?" kata aku. Punat alat kawalan jauh di tekan berkali-kali namun tiada sebarang cerita yang menarik perhatian aku.
"Baik aku tidur saja." kata aku. Langkah diatur masuk ke dalam bilik. Pintu beranda belum ditutup, maka terpaksa lah aku merajinkan diri untuk tutup.
"Aingg. Masih belum tidur ke jiran sebelahh." jerit aku. Tekun benar si Jaemin menghadap buku. Menghadap luar tingkap pula tu.
Lain orang lain cara bukan?
"Cukup-cukuplah belajar tu. Lama dah kau duduk diluar. Nanti selsema..." kata aku. Senyap, tiada balasan. Sudahlah, aku berserah pada tuhan saja.
"Yah." sebiji gula-gula dicampak ke pada aku. Ui, lelaki ni sihat ke tak?
"Esok aku exam luar sekolah. Aku tak ambil exam sekolah." kata Jaemin. Pelikkk. Habistu, kenapa nama dia tersenarai di dalam pelajar harapan?
"Mak aku, masukkan aku dalam ujian luar sekolah untuk dapatkan kelayakan masuk universiti pilihan mak aku. Jadi, aku masuk sekolah waktu petang." balas Jaemin lagi. Lorh, patutlah pelajar harapan.
"Ouh. Baguslah. Mesti kau budak bijak, jadi petik jari je kau boleh jawabb." kata aku sambil tersenyum kekok. Tiada secalit senyuman pun diwajah Jaemin melainkan renungan tajam daripada nya.
Makk takod.
"Ok, aku masuk tidur. Selamat malam. Jangan, tidur lewat sangat." kata aku. Jaemin hanya memerhati sehingga aku masuk ke dalam bilik.
"Jantan tu nampak hantu ka? Kenapa ditenung sebegitu?" getus aku. Persoalan itu bermain difikiran aku sehinggalah ke lewat malam.
YOU ARE READING
fake rumors. jm ft sngchn✔
Fanfictiondia tersepit, antara 2 cinta highest ranking : 7/9/2020 - # 2rd sungchan