17 : not alone

319 77 2
                                    

"Selamat pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Selamat pagi." ucap Sungchan. Beg sandang Ryeon diletak di tepi kaunter. Rambut serabai nya diselit di celah telinga. Sungchan mengangkat bahu nya lalu sambung membuat kerja.

"Kenapa? Ada masalah?" tanya Sungchan. Ryeon menghembus nafas berat lalu menyisip kopi ais milik Sungchan. Lengan baju nya dilipat sehingga ke paras siku.

"Kau dah kemas stok ke? Maaflah, aku lambat. Ada masalah tadi." kata Ryeon. Sungchan mengangguk. Ryeon tidak berlengah lalu menurunkan kerusi yang belum diturunkan. Cermin pintu dilap sehingga bersih.

"Ais habis. Pergi beli Ryeon." pinta Jeno. Wanita itu agak malas memandangkan dia baru sahaja sampai.

"Bawak troli sekali. Nah duit." beberapa keping duit telah bertukar tangan. Jeno membetulkan topi nya lalu sambung membuat kerja di dapur.

"Nak aku pergi beli? Lagipun, aku nak singgah kedai beli sesuatu sekejap." kata Sungchan. Ryeon menggeleng. Tidak mahu dia menyusahkan orang lain.

"Tidak mengapa. Ouh, tolong isi kehadiran aku. Aku lupa nak bawa telefon." kata Ryeon. Sungchan mengangguk menurut arahan daripada Ryeon.


***************

"Terima kasih. Datang lagi." ujar Sungchan dengan secalit senyuman manis. Aku hanya memerrhatikan lelaki itu lalu menutup telefon pintar aku. Jam sudah menunjukkan pukul 11 malam.

"Jom lepak dulu. Jeno, mahu ikut?" ajak Sungchan. Apa salah nya mahu berkenalan dengan lebih rapat memandangkan lelaki itu pemalu orang nya.

"Tunggu kat luar dulu. Aku nak ambil beg." kata Jeno. Seteah selesai aku mengemas, aku dan Sungchan menunggu diluar kafeteria.

"Jaemin?" mata aku terkebil-kebil. Sungchan menoleh dengan wajah tanpa perasaan. Lelaki itu mengenakan t-shirt dan jeans denim. Amat tampan jika dilihat daripada sudut yang berlainan.

"Ouh. Jaemin? Kenapa datang?" tanya Jeno. Jaemin memandang aku dan Sungchan bersilih ganti. Dimana-mana muka tetap diingin, mahu saja aku tampar.

"Aku nak balik." kata Jaemin. Aku dengan pantas memegang pergelangan tangan Jaemin. Apa salah nya dia mengikut kami juga?

"Jom lepak. Tak elok balik seorang. Lagipun, kau tiada teman untuk jalan bersama." ujar aku. Jaemin menepis tangan aku.

"I'm not alone. Lagipun..." Jaemin memandang ke arah Sungchan. Entah apa mereka berdua lihat. Pening aku melihat sikap mereka berdua yang diingin sesame sendiri.

"Aip! Jaemin. Jom ikut." Jeno memeluk erat tangan Jaemin. Ugh, mahu saja aku muntah namun sekarang aku ditengah-tengah jalan.

"Gay detected." ujar aku. Sungchan ketawa kecil lalu jalan meninggalkan aku.

"Jom makan sesuatu yang sedap. Kau belanja?" tanya aku. Sungchan mengangguk. Asalkan perut aku senang hati, itu sudah cukup. Tidak lah duit aku habis saja.

Dasar pengemis aku ni.

fake rumors. jm ft sngchn✔Where stories live. Discover now