Bölüm 6
Leon benim baktığım yöne bakınca Diego’yu gördü.
“Diego? Gelsene.” dedi ve Diego’yu yanımıza çağırdı.
Hiçbir şeyden haberi yoktu. Ne Diego’nun bakışlarından ne de benim tedirgin halimden bir şey anlamıştı.
Diego robot gibi geldi ve yanıma oturdu. Yüzüne baktım tedirgin bir biçimde. Gözleri afallamış bir biçimde bakıyordu. Saçları yine düzgündü. Yüz kaslarından biri bile oynamıyordu.
“Ne yapıyorsunuz?” dedi Diego imalarla dolu bakışlarıyla.
Duruma normallik katmak adına “Leon şarkı söylüyordu. Sende dinle istersen.” dedim.
“Yok, ben sadece seni arıyordum. Francesca eve gitti haberin olsun.”
Başımı salladım. Diego yüzüme kısa bir bakış attı sonra başını eğdi. Sargılı dizimi görünce gözleri büyüdü.
“Dizine ne oldu?”
“Sıradan çıkmaya çalışırken yere takıldım ve düştüm. Dizimden çok kan gelince Leon sardı dizimi.”
Leon’un ismini duyunca gözleri ona kaydı. Çenesi kısa süreliğine kasıldı ama sonra gevşedi. Kıskanıyor muydu beni?
“Enfeksiyon kapmaz değil mi?”
“Hayır, kapmaz. Daha önceleri de kendi yaralarımı sarmıştım. Hiçbir şey olmadı.” dedi gülümseyerek Leon.
Diego başını salladı ve ayağa kalktı. Ona baktım. Niye ayağa kalktı ki şimdi? Gözleri yine hissizleşmişti Diego’nun.
“Ben gidiyorum gelecek misin?” dedi Diego.
Gözlerim Leon’la arasında gidip geldi. Diego’yla gitmek çok istiyordum ama servis vardı. Hem eve gidip ne yapacağım ki?
“Hayır, ben servisle döneceğim.”
Diego başını salladı ve bana gülümseyip gitti. Sanırım yalnız kaldığımız bir zaman Diego’yla çok feci kavga edeceğiz.
Diego kapı görevlisinden çıkmak için izin alırken onu izledim. Siyah boyalı çelik kapı açılınca Diego çıktı.
“Leon, senin Dil ve Anlatım’ın iyi mi?”
“Evet, yani sayısal okuyan biri olarak evet. Neden?”
“Beni çalıştırır mısın? Dün Diego çalıştıracaktı ama fizik ve matematik çalıştırdım ona. Yani sen yardım eder misin? Benim ki biraz kötü de.”
“Tabii. İstersen şimdi çalıştırayım. Kitaplar yanımda. Bugün ders vardı ya.”
Hevesle başımı salladım. Dil ve Anlatım dersini bir türlü anlayamıyordum. Çok karışık geliyordu. Aslında çok basit bir dersti ama ilgimi çekmiyordu.
Ben niye Fabl, Konferans, Forum gibi şeyleri bilmek zorundayım ki? Hey, ben sayısal öğrencisiyim!
“Tamam. Hangi konuyu anlamadın?”
“Münazara.”
“Evet, Münazara tartışmaya açık bir konunun iki grup halinde jüri önünde tartışması.”
“İşte bunu açıkla. Tartışmaya açık konu nasıl oluyor?”
“Şimdi mesela. Biz iki grubuz tamam mı? Sen A grubu ben B grubu. Tartışma konumuz ‘Başarıya ulaşmak için zekâ mı çalışmak mı önemlidir?’”
“Tabii ki çalışmak.” diyerek düşüncemi beyan ettim.
“İşte, bak. Ben zekâ diyorum mesela. Bu bir tartışma konusu. Bunun jüri önünde yapılanına Münazara diyorlar. Oysa başarıya ulaşmak için hepsi önemlidir. Ama hangisi daha önemlidir onu bulmaya çalışıyorlar. Anladın mı?”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Son Dans #Wattys2016
Fanfic"Kalbinin atışlarını duyabiliyor musun? İşte o benim şarkım..." Kapak için Mrs_Melody'ye teşekkürler!