25. İP

13.3K 658 37
                                    

Bir uçurtma uçurduğunuzu düşünün, ip elinizde yani kontrol de sizde

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Bir uçurtma uçurduğunuzu düşünün, ip elinizde yani kontrol de sizde. Ama çıkan rüzgar yüzünden ip yavaş yavaş elinizden kayıyor ve artık kontrol sizde değil de neredeyse rüzgar da oluyor. Yapmanız gereken şey ipe daha sıkı asılmakken ipi bırakırsanız kontrol artık sizden çıkar. 

Peki ben ipi her sıkı tutmaya çalıştığımda neden hayatım başka yönlere kayıp duruyordu? 

Hayal'in ortaya attığı bomba sonrası etraf derin bir sessizliğe gömülmüş, herkesin fal taşı gibi açılan gözleri Hayal'in üzerine kilitlenmişti.

Tabi buna bende dahil!

Etrafta gezinen gözlerim Yağız'da takılı kaldığında oda ağzına götürdüğü kaşıkla öylece kalakalmış, şaşkın gözleriyle Hayal'e bakıyordu. 

"Ne diyorsun kızım sen?" Esma teyze zorlukla kapattığı çenesiyle konuştuğunda Hayal bakışlarını annesinden kaçırarak yardım dilenircesine yüzümüze baktı.

Üzgünüm kardeşim, ben ağzımı açarsam sıçtım sıvıyorum moduna gireriz. 

Benden beklediği yardımı alamayacağını anladığında yutkunarak tekrar önüme dönmüştü. Ama konuşmak şöyle dursun nefes bile aldığından şüpheliyim. 

"Ya kızım bombayı attın sustun, kime aşık Seymen?" Neşe teyze de tıpkı annemler gibi heyecanla sorunun cevabını bekliyordu. 

"Ya anne üstüme gelmeyin ne olur, bilmiyorum ben kim olduğunu." Bitmiş çay bardağını da alarak koşar adımlarla mutfağa giderken ardından herkes delici bakışlarıyla bakıyordu. 

"Bu burada bitmedi Hayal hanım, eve gidince görüşeceğiz seninle!"

🌻

"Dev sıçtım, Allah'ım bittim ben, annem bir yandan abim bir yandan kurban için bileylediği bıçaklarla kesecekler beni." Odamın balkonunda esen rüzgarın tadını çıkarmak için minderlere uzanmışken Hayal paldır küldür odama dalmış, eve gelen abisinin gazabına uğramamak için de bize kaçmıştı. 

"Sana kim git mahallenin neredeyse bütün kadınlarının ortasında abim birisine aşık de dedi?" Saçlarını geriye atıp elleriyle yüzünü yellerken çatılan kaşlarının ardından yüzüme bakıyordu. 

"Haspama bak, ben konuşmasam annem orada fotoğraftan beğendiği bir kızla evlendirip, üç çocuğu da senin kucağına vermişti." 

Gözümün önünde beliren görüntüler istemsizce kaşlarımı çatmama sebep olurken kolumun altında duran krem rengi yastığı alarak Hayal'in kafasına fırlattım. "Salak salak konuşma." 

"Haspama bak, yaranamıyoruz da." Yan dönerek onu kalçamla baş başa bıraktığımda ayağıyla kalçamdan sertçe dürttü. "Ya kızım yatmanın sırası değil şu an, götümü kurtaracak bir çözüm bulmalıyız." Aynı şeyi bir kaç defa daha yaptığında sinirle omzumun üzerinden gözlerine baktım. 

Kış Güneşi.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin