"Ben ne sana taparım, ne seni ararım, ne trip atarım
Sen ne beni oyala, ne omuz ovala, işime bakarım
Ben o nazı çekemem, günaha giremem, kötü söz edemem
Aşk bu kızıl ötesi, yaralı müzesi, hareket edemem
Acılarım heveste, güneş açar aheste, bir kapalı kafesteyim
Topu topu bi deste, ara sıra bi besle, iki nota bir besteyim"
Ortamın gerçekçiliğini sorgularcasına kocaman açılan gözlerim ve elimde neredeyse düşmek üzere olan kısır, sarma ve yaş pasta dolu tabağımla karşımda göbeklerini sallaya sallaya dans eden kadınları izliyordum.
Tabi ki halay başı annemdi.
Evde oturmaktan sıkılan kadınlar yine yiyecek bir şeyler yaparak toplanmış, konudan konuya atlayan annelerimiz kilo sorunun da takılı kaldığında benim muhteşem annem de ortaya müthiş bir fikir atmıştı.
İnstagram da yabancı bir kadının dans ederek insanları zayıflattığını gördüğünden bahsedip herkesi oynamaya kaldırmış, Esma teyzelerin bahçesi bir anda sanki eğlence alanına dönmüştü.
Neyse ki açık hava da olduğumuzdan ter kokusu çekmiyorduk.
Hayal, annemle karşılıklı attığı göbekler sonrası anneme özenerek kalçasını sallamaya çalışsa da annem kuru götlü olduğundan yakınarak onu yanıma postalamıştı.
"Seni çöpe atacağım poşete yazık.
Bir sigara yakacağım ateşe yazık."
Hala nasıl bu kadar yüksek çıktığından emin olmadığım sesiyle bağıra bağıra şarkıyı söyleyip yanıma oturduğunda tuhaf bakışlarımı yüzüne çevirdim.
"Bak bence bu kısmı söylerken abime ses kaydı atabilirsin."
"Daha ne kadar saçmalayacaksınız acaba?" Omuz silkip sehpanın üzerindeki tabağını aldığında kızaran yanaklarını elinin tersiyle yelleyip pastaya bulanmış sarmasını ağzına attı.
"Kızım senin için ölmüş." Kolamdan büyük bir yudum alarak bakışlarımı bizi dinleyen olup olmadığını anlamak için etrafta gezdirdim.
Abimle abinin mesajlarını okusan senin de için ölebilir Hayalciğim.
"Abinin mesajı yüzünden böyle olabilir miyim acaba, hım ne dersin?" Çatal olan elini gelişi güzel sallayıp sarmalardan birisini daha ağzına attı.
"Çok gerilme bence en fazla ne yapabilir ki?"
"Boynuma yaptıklarından sonra daha ne yapabilir yani sende haklısın Hayal!" Göz ucuyla bana baksa da ona dönmeyip kadınların ortasında kendinden geçercesine dans eden annemi izledim.