29. EV

10.8K 686 227
                                    

"Daha ne kadar sarmamız gerekiyor?" Domates suyuna bulanmış ellerime acıklı bakışlarımdan atarken annem sardığı yaprağı tencerenin içine yerleştirdi

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Daha ne kadar sarmamız gerekiyor?" Domates suyuna bulanmış ellerime acıklı bakışlarımdan atarken annem sardığı yaprağı tencerenin içine yerleştirdi. "Az kaldı hem Demir abinin canı çekmiş annecim, elinden sarma yemek istiyor. Yapmışken biraz fazla yapalım, misafir falan gelirse yemeğimiz olur." 

Onun niyeti sarma falan yemek değildi. Dünden beri bana yığdığı işlerin haddi hesabı yoktu. 

Kartal abim yüzünden alamadığı intikamın hıncını çıkarıyordu. 

"Ya anne onun niyeti sarma yemek değil, beni çıldırtmak!" Bakışları aniden gözlerime çevrildiğinde kuşkuyla kısıldı. "Neden çıldırtmak istiyor seni? Ne var ya sizin aranızda dünden beri bir gerginsiniz?" 

Hay dilimi eşek arıları soksun!

Hızlı hızlı sardığım sarmaları tencereye dizerken bakışlarımı annemden itinayla kaçırıyordum. "Ne olacak anne, her zamanki Demir abim işte, maksat bana işkence olsun, kendine eğlence çıksın." 

Annem hiçte ikna olmayan bakışlarla bana baksa da bir saniye bile göz göze gelmemiştim. "Şevkiye teyzenin kızı var ya, Emel." Kalan son sarma içini de yaprağın üzerine koyup parmaklarımla düzelttim. 

"Ne olmuş Emel ablaya?" Boşalan yaprak tepsisini tezgahın içine bırakıp musluğu açtığında içli bir nefes çekti. 

"Kendinden 10 yaş büyük birine kaçmış babası vermeyince. Yazık annesi içli içli ağlıyordu, kızım dön diye. İçim acıdı kadına Saye." 

Bütün vücudumun buz kestiğini hissettiğim anda anneme yüz halimi çaktırmamak için sardığım yaprağı hızla ağzıma attım. 

"Kız çiğ yeme demiyor muyum ben sana? Mideni bozacaksın bir gün!" 

Umursamazca omuz silkip ellerimi yıkamak için sandalyeden kalktım. "Ne olmuş yani aralarında 10 yaş varsa." 

"Kızım öyle deme, bu devirde arada çok yaş farkı olmayacak, bir süre sonra anlaşamıyorlar." 

Seymen ve benim aramda 6 yaş vardı. 

"Peki en fazla kaç yaş olmalı anneciğim?" 

Evet Saye'ciğim, alttan alttan yol yapım çalışmalarına başlayalım. 

Ellerini havluyla kurularken dudaklarını birbirine bastırıp bir kaç saniye düşündü. 

"Bence en fazla 4 yaş falan olmalı, yaşları birbirlerine ne kadar yakın o kadar iyi." 

Yapma anne, bunu bana yapma.

"6 yaş olsa mesela?" Bezle elimdeki yağ lekelerini çıkarmaya çalışırken kaçak bakışlarla anneme baktım. 

"Yani bilemedim ki, 6 çok gibi geliyor." 

Kış Güneşi.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin