Анна
На следващата сутрин Книжевски ни закара до центъра на града и се отбихме при чичото на Олга. Възрастният човек не беше виждал подобен медальон, но му направи снимки, за да разпита колегите си. Обеща скоро да ни се обади с информация.
След като вече бях тук, реших да разгледам забележителностите и да купя някои сувенири за приятелите си.
- О! Не е ли прекрасен? – вдигнах един декоративен ключ и го разгледах по – отблизо.
- Да, красив е. Но не искаш ли да купиш нещо за себе си? За спомен от тук? Предполагам, че няма да останеш дълго.
- Да, права си, Олга. Няма. – въздъхнах – Дойдох само за погребението на мама...
- Относно това, - започна Олга – организирано е за утре. Извикала съм и свещенник.
Болката отново стегна гърдите ми, но имаше време, когато да тъжа. В стаята си и сама.
- Добре. – кимнах и продължих да разглеждам изящно резбованите сувенири.
Прекарахме още половин час в разходки, след което се качихме в колата и Книжевски ни откара до къщата.
Пред нея имаше паркирана кола, която не бях виждала, но това не ме впечатли. Сигурно някой беше дошъл при Олга и сега я изчакваше.
Влязохме в къщата и Ирина ни пресрещна:
- Добре, че се върнахте, щях да звъня вече. Преди половин час дойде един господин и каза, че ще изчака госпожицата...
- Мен ли? Аз не познавам никого тук.
- Анна, да видим кой е дошъл. – Олга ме побутна към всекидневната.
- Но, Олга, няма логика...
- Добре, ще видим. Може да се е объркал.
Погледнах към Книжевски – той беше плътно зад нас и вече се почувствах една идея по – спокойна.
Във всекидневната ни чакаше възрастен мъж, който изглеждаше доста представително. Когато влязохме той се изправи и ни поздрави на руски.
- Анна не разбира руски, господин...? – прекъсна го Олга.
- О! Извинете за нетактичността ми! – продължи на английски с тежък акцент – Позволете ми да Ви приветствам с "Добре дошла!". Познавах майка Ви и баща Ви, моите съболезнования! Знам, че сигурно преживявате огромен шок, госпожице Феодоровна...
- Ето! Има грешка! – казах на Олга и погледнах към възрастния човек – Името ми не е Феодоровна, а Филипс. Объркали сте се, господине.
- Не, не! Не съм объркал! – поклати глава той – Зная, че фамилията Ви в Америка е Филипс, но тук... Тук сте Феодоровна!
- Откъде знаете? Аз нямам такава фамилия. – попитах невярващо, самата аз не знаех за подобно нещо.
- Нека започна отново, госпожице Феодоровна. – възрастният мъж пооправи вратовръзката си и продължи – Аз работех преди години за Вашите родители, дълги години, бях с тях и когато се родихте. Помогнах им да избягате от Русия...
- Да избягаме? Как така? Защо? - загадката ставаше все по - заплетена.
- Ще стигна и до там, имайте търпение. Имаше реална опасност за живота Ви и родителите Ви прецениха, че ще се намирате в по – голяма безопасност в Америка.
- Но защо, господине? Дори не ни казахте името си.
- Името ми е Иля.
Олга ахна.
- Вие сте онзи Иля, когото трябваше да търсим? – промълви тя.
- Да. Аз съм този човек, предполагам. Веднага, когато научих за смъртта на Евдокия, реших да дойда тук. И не за друго, а защото се намирате в опасност, госпожице Феодоровна.
Телефонът на Олга иззвъня, тя вдигна и се отдалечи на няколко крачки.
- Защо да се намирам в опасност? Та аз съм една обикновена циркова артистка...
- Там е работата, че не сте... само това.
- Анна.. – Олга беше приключила с разговора си и сега изглеждаше леко пребледняла.
- Какво има, Олга? Тук този господин започна да ми казва нещо.
- Не сте само циркова артистка, Анна. Когато Ви поздравих с „Добре дошла!“, трябваше да добавя и „Ваше Величество“...
- Какви ги говорите, Иля? – имах чувството, че трябваше да седна някъде.
- Анна, той е прав. Чичо ми се обади за медальона. Принадлежал е на царското семейство...
- Какво царско семейство бе, хора?
- Анна, искам да Ви кажа, че сте принцеса Феодоровна. Последната потомка на Великата императрица Мария Феодоровна...
- За Бога... – усетих, че ми прималява и се отпуснах тежко на креслото.
- Каква е опасността за Анна? – попита Олга.
- Свързана е с потеклото й, разбира се. Има и други наследници, които не желаят тя да бъде тук. Искат изобщо да я няма, тъй като така не би била претендент за огромното наследство на короната.
- Но аз не разбирам... Как така принцеса? Шегувате ли се с мен? - това нещо започваше да придобива особено големи размери на шега.
- Не се шегувам, Анна. Само Ви моля да предприемете нужните мерки, за да се защитите и най – добрата защита в момента е да обявим на всеослушание, че сте се появила тук. Така няма да посмеят да направят нищо срещу Вас.
- Това ми звучи като някакъв сън, от който ще се събудя всеки момент...
- Уверявам Ви, че не е сън. – възрастният мъж закрачи из стаята – Мисля, че трябва да дадете прием.
- Погребението на майка ми е утре! – скочих от креслото – Това е недопустимо...
- Не е нужно да е още утре, ще изчакаме още няколко дни и тогава ще организираме приема.
- Той е прав, Анна! Ако това ще те защити... - включи се и Олга.
- Ще помисля! Дайте ми и утрешния ден, необходимо ми е спокойствие.
- Разбира се! – Иля ми подаде визитна картичка – Тук са моите номера, можете да ме потърсите по всяко време. Утре ще дойда за погребението, но ако имате някакви въпроси към мен, с радост ще Ви отговоря.
Погледнах картичката в ръката си и останах изненадана.
- Вие сте дипломат?
- Да, такъв съм. Иля Волков на Вашите услуги, принцесо!
***
Сан Франциско
Младата жена гледаше към нищото с изцъклен поглед... Мъжът я изрита в ямата до останалите две, които вече започваха да се разлагат. Яростта го неше обзела и не можеше да се сдържа - медальонът не беше у нея.
Вдигна телефона, който звънеше и отговори гневно:
- Не е тя! Отново не е тя!
- Тя е в Русия, глупако! Търси я там!
- В Русия ли? Как така?
- Така! Научих от първа ръка, че е в къщата на майка си в Балашиха. Търси я там и гледай да е чисто и безшумно! Направи така, че да изчезне!
- Ще се постарая! – каза мъжът и затвори.
Малката принцеса щеше да загази. Сега трябваше да гони самолет...
YOU ARE READING
Скрити съкровища 🔞🔞🔞
RomanceЕдна дълго пазена тайна... Една любов... Едно обещание... Една лъжа... Тя е потомка на руски емигранти, той - наследник на знатен род. Анна и Тъкър се познават от деца, а започналото преди години привличане между тях, започва да се разгаря като буен...