"14.BÖLÜM"

175 41 3
                                    


Multimedia da Suyun yapmış olduğu su böreği var :)

Multimedia daki video yazı yazarken çoğu zaman dinlediğim, dinlendirici çok güzel müziktir. Dinlemenizi tavsiye ederim : )


SU'dan


Hayret uzun zaman sonra uykumu tam almış bir şekilde uyanıyorum. Etraf neden karanlık Yaa.. Yuuuuhh.. Saat daha 4 bu ne biçim iştir Yaa.. Sabah ezanı bile okunmamıştır kesin, bu kadar dinç uyandım bir de kattiyen uyuyamam, dolabımı da düzenlemiştim Off.. Neyse olan oldu kalkayım da odamı düzelteyim diyerek odamı düzenleyip banyoya girdim. Kısa bir duş sonrası saçımı iyice havluyla kuruladım kurutma makinası var, ama bu saatte ben bu makinayı çalıştırsam Toprak gelmişime de geçmişime de küfür etse hak etmiş olacağımdan. Hiç o topa girmedim, hemen rahat kıyafetler giyinip sessizce odamdan çıktım. Aşağıya indim etrafa bakındım belki Barış kalmıştır diye ama görünürde yok. Geldi ama gittiğini görmedim, zaten görmemem de iyi oldu. Dün pek iyi değildim malum aman hatırlama Su, neyse mutfağa girdim. Dün hiç bir şey yememiştim ciddi anlamda yememiştim, gün boyu ayı gibi uyumuştum hala anlam veremiyorum. Temmuz sıcağında ben o kadar saat nasıl uyudum Yaa.. Ahh.. Dün uyudun o yüzden uyandın Su afferim kızım Yaa.. Neyse olmuşla ölmüşe çare yok sonuçta. Dolaba yöneldim neler var diye bir bakındım gözüm saate takıldı. Saat ne ara 6.30 oldu Yaa diye düşündüm sonradan masaya oturup ne yapsam diye düşündüm.

'Ay Su demiyeyim diyorum ama cnm..'

De hadi de.. Su böreği diyeceksin değil mi? Ben şimdi su böreği yufkasını nerden bulayım?

'Sen yaparsın Bee.. Su'

Nasıl yapayım Yaa..

'Yaparsın sen yaparsın :)'

Gaz veriyorsun. Anlıyorum un falan yumurtalar da var, ama çok iş Yaa..

'Zamandan çok ne var ki? Su..'

Off.. Haklısın yapalım bakalım.

'Hayy.. Yaşa sen'

Bakıyorum da yağ çekmeye başladın gene, neyse malzemelerin hepsini çıkarayım yoksa unuturum bana belli olmaz. Hemen hamuru hazırlayayım ki ne kadar dinlenmeye koyarsam o kadar iyi olur.

Dolaplara yönelip ilk önce güzel geniş kaplar çıkardım. Bir tane su bardağı, bir tanede çay bardağı çekmeceden de bir tane yemek kaşığı çıkarıp tezgaha koydum. Buzdolabına yöneldim ve 5 tane yumurta alıp tezgaha koyup tekrar dolaba gelip. İç harcı için margarinle, tereyağını çıkardım. Dolaplarda bulduğum geniş cezvenin içine koydum cezvenin içine bir şey düşmesin diye büyük çay tabaklarından koyup kenara kaldırıp. Elimi yıkamadan önce çekmeceleri karıştırdım unla uğraşacağım sonuçta hele bu seferki kısa zamanlı iş değil. Önlük aradım ve son çekmecede buldum. Allahım siyah önlük enbi sevdiğim :) Hemen üzerime geçirdim arkasını da bağlayıp elimi yıkadım güzelce ve

Hamuru yapmaya başladım. Önce yumurtaları kaba güzelce kırdım, kabukları çöpe atıp ellerimi tekrar yıkayıp yemek kaşığını elime aldım. Tuz kavanozundan bir yemek kaşığı tuz ilave ettim. Yağdanlığı alıp çay bardağının çeyreği dolacak kadar yağ döküp yerine koydum. Yağı kabıma ilave edip karıştırmaya başladım. İyice karışınca 3.5 su bardağı un ilave edip yavaşça yoğurmaya başladım baktım bu kapla olmuyor. Tezgahın üzerindekileri kenara koyup, tezgahı bez yardımıyla silip peçeteyle de kuruladım. Biraz un serpip hamuru tezgaha koyup iyice yoğurdum. Hamut kulak memesinden biraz sert olduğunda tamamdır diyerek hamuru kabın içine koyup. Kabın azını kapatıp en az yarım saat beklemesi için kenara kaldırdım. Ellerimi yıkayıp su ısıtıcısına su koyup düğmesine bastım etrafı toparlayıp dolaba yöneldim. Ohoo.. bir sürü çeşit peynir var, ama bana sert peynir gerek. Nerdesin bakalım diye dolaba iyice bakarken arka tarafta gördüm. Ehh.. Bu kadar da yeter diyerek peyniri alacaktım ki su ısıtıcısının sesiyle kafamı kaldırdığımda orada bir kapı gördüm. Dün orada kapı yoktu Yaa..

"TOPRAK"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin