Bab 49

1.6K 260 63
                                    

Qaisha, Blade dan Qayyum saling berpandangan sesama mereka. Afrina yang berada di sebelah Qayyum menjadi perhatian mereka bertiga.

Qaisha menggaru kepalanya yang di litupi dengan tudung. Tak sangka pula dia pergi ke tandas sekejap perkara yang tidak disangka-sangka berlaku dalam sekelip mata.

"So, apa kau nak buat?" Soal Blade pada Qayyum. Saat dia menerima panggilan daripada Qayyum yang mengatakan Mardhiah telah berubah menjadi Afrina membuatkan dia terus ke hospital setelah mendapat izin daripada Steve.

Kini mereka berempat berada di restoran yang agak jauh daripada persekitaran hospital. Tujuannya Qayyum tidak mahu mereka menjadi perhatian staf-staf hospital dan akan menimbulkan lagi gosip terbaru.

"Hmmm, entah lah." Qayyum menongkat dagunya atas meja makan. Matanya melirik ke arah Afrina yang tenang duduk di sebelahnya. Mata Afrina di tutup dengan kaca mata hitam kepunyaan Blade. Gila nak biarkan orang lain nampak mata Afrina yang hitam pekat itu? Tak pasal-pasal orang ingat Afrina ni hantu.

"Bawa Afrina balik lah kalau macam tu." Ujar Blade apabila masing-masing diam membisu tidak tahu mahu buat apa.

"Aku tak nak." Balasan Afrina yang dingin itu membuatkan Blade, Qayyum dan Qaisha berkerut hairan.

"Kenapa tak nak balik? Bukannya ada apa-apa yang menarik pun dekat sini." Soal Qayyum.

Afrina menyungging senyuman sinis.

"Dah lama aku tak keluar waktu siang. Apa kata kau bagi aku keluar hurmmm? Aku bosan duduk dalam bilik kurungan tu." Kata Afrina dengan senyuman senget.

Qaisha yang melihat senyuman itu tidak berasa selesa. Seakan-akan ada muslihat di sebalik senyuman itu.

"Jangan nak mengada. Balik ikut Qaisha." Tegas Qayyum. Dia tak gila lagi nak biarkan Afrina bergerak bebas macam ni. Risau perempuan itu melakukan perkara yang bukan-bukan.

Afrina berdecit.

"Fine, aku akan balik tapi aku nak jumpa doktor lelaki tu dulu." Pinta Afrina dengan senyuman lebar.

"Kau nak buat apa jumpa dia? Kau jangan nak buat macam-macam." Qayyum menatap Afrina dengan tajam.

Afrina nak jumpa Umair? Buat apa?

"Aku dahagakan darah...." Jawab Afrina meleret-leret.

"Hell no!" Qayyum bingkas bangun secara spontan dia menepuk meja makannya agak kuat.

"Qay, sit down. Chill okay." Blade menarik Qayyum untuk duduk semula apabila melihat wajah bengang Qayyum. Jarang untuk dia mahu melihat Qayyum marah seperti ini.

"Kau jangan buat gila ehhh aku suruh kau balik tu balik je lah. Tak payah nak jumpa Umair. Kau takde urusan dengan dia!" Telan Qayyum. Sungguh dia sangat tidak suka apa yang difikirkan oleh Afrina yang baginya amat gila itu.

Afrina ketawa sinis.

"Takde urusan dengan doktor tu? Uh huh? Ahahahaha kau kelakar. Eh hehehehe kau lupa hurm? Urusan Mardhiah bermaksud urusan aku juga." Senyuman sinis terukir di bibirnya.

Qayyum terdiam.

Ah, damn it! Sungguh dia terlupa tentang perkara itu.

Sudahnya, dia kematian kata-kata untuk membalas kata-kata Afrina.

"Why not, kau bawa je dia jumpa Doktor Umair?" Cadang Blade pula. Ada sesuatu yang bermain dalam fikirannya tika ini.

"Are you crazy, Blade?" Qaisha terkejut mendengar cadangan suaminya itu. Dah kenapa pula Blade tiba-tiba suruh Afrina di bawa berjumpa dengan Umair pula ni?

OUR BEAUTIFUL FATE √√Where stories live. Discover now