"Janganlah," banyak kali Dalhee merungut-rungut minta untuk tidak diraba-raba lagi tapi Taehyung tetap terus meraba bawah kainnya sewaktu cikgu sibuk mengajar dihadapan sebab dia tahu, Dalhee tak akan buatkan semua orang pay attention dengannya sebab dia tahu Dalhee pendiam, pemalu dan tidak banyak bersuarakan walaupun sesuatu yang kecil, inikan pula benda yang besar.
Dalhee menapar tangan Taehyung. Sebaliknya tangan Dalhee dapat dipegang daripada menghalang aktivitinya. Macam nilah Dalhee perlu hadap setiap hari selepas exam. Sampaikan dia rasa tak sanggup nak pergi sekolah.
Dalhee juga sudah jadi 'lali' diraba oleh Taehyung. Seminggu tau dia diraba, tak dapat bersuara dan kongsikan perkara tu pada sesiapa. Dia nak menjerit? Bahkan Taehyung pernah ugutnya untuk sebarkan video mereka beraksi untuk pertama kalinya itu kalau Dalhee cuba buka mulut.
Walaupun video itu Dalhee sendiri tidak tahu wujud ke tidak, tapi dia lagi takut kalau video itu betul-betul tersebar.
Dalhee pendiam. Walaupun antara rakannya, boleh dikatakan dia lebih pendiam berbanding Sana. Dia tidak kongsikan rahsianya kerana ada masalah untuk mempercayai orang walaupun parent sendiri. Sukar untuk dia ambil apa-apa tindakan.
Apa yang dia mahukan sekarang hanyalah untuk tiada sesiapa tahu dia menjadi pemuas nafsu Taehyung.
Dalhee akhirnya merelakan sahaja. Dia diusap dan dibelai sangat-sangat lembut oleh Taehyung. Belajar sambil diraba oleh lelaki? Itu perkara yang paling ngeri dalam hidup perempuan.
***
"Gembira kau dengan Taehyung, ya! Jealous aku..." Jihyo meletakkan dulang makanannya sebelum mereka duduk untuk menjamu makanan dibeli, rehat hanya 20 minit tapi dengan 20 minit tulah kebiasaannya perempuan habiskan dengan berborak benda-benda yang entah apa.
Dalhee hanya tersenyum nipis. Kalaulah dia boleh tukar tempat dengan siapa yang minat sangat dengan Taehyung, dia mesti dapat belajar dengan aman.
"Tulah, rapat betul sampai study group kita pun dah tak nak!" Bukan satu perli, tapi hanya gurauan. Nayeon kemudiannya ketawa dan ditambah-tambah lagi dengan 3 lagi rakannya yang menyanjung dan mengangkat namanya dan Taehyung.
"Jomlah tukar tempat," Dalhee menambah buatkan keempat-empatnya terkejut dan rasa teruja.
Dalhee ketawa kecil, pura-pura seakan-akan dia sedang gembira dengan Taehyung.
Dia tak akan berikan Taehyung kepada sesiapa, lagi-lagi rakannya. Ya, dia tidak mahu rakannya senasib dengannya. Dan dia lagi tak mahu untuk rakannya dapat tahu yang dia pernah tido dengan Taehyung.
"Boleh aku join sekali?"
Mereka serentak memandang ke arah gerangan suara itu. Taehyung!
"Tentulah boleh! Duduk duduk, jangan malu-malu..."
Dalhee menjeling Taehyung bengang sewaktu mereka eyes contact. Memang lelaki ni nak disanjung-sanjung.
Taehyung kemudiannya duduk disebelah Dalhee. Rapat. Rapat sangat sehingga peha mereka bersentuhan, sedangkan Dalhee dan Dahyun sekarang pun tidak sedekat itu.
Mereka mula bertemu ramah dengan Taehyung. Pelajar perempuan dikafe itu memandang ke arah mereka ber-enam. Jeles dengan pasangan itu.
Dan bermulalah lakonan mereka...
YOU ARE READING
[✓] Toys | Taehyung
RomanceCuma satu jawapan yang mampu buatkan jantungnya hampir-hampir gugur tapi dia mengorakkan senyuman. Kadang-kadang kita tanyakan soalan untuk mengharapkan kejujuran seseorang tapi tak sedar yang kejujuran tulah yang boleh hancurkan dunia kita. Tak sem...