"Saya memang macam ni. Kadang-kadang sakit tu sampai nak terkeluar babynya..." kata Dalhee sambil ketawa, tangannya sibuk membuka kunci pintu rumahnya lalu menjemput tuan rumahnya masuk.
Dia bernasib baik kerana tuan rumah singgah untuk berbual dengannya, tapi terpaksa hantarnya ke hospital kerana perutnya sangat sakit, seolah-olah kramp dan terasa sangat keras gitu.
Puan Shin menyuruh untuk Dalhee duduk sahaja apabila melihat Dalhee berusaha untuk menghidangkan sesuatu untuknya. Dalhee mengiyakan sahaja dan duduk di kusyen dengan sangat berhati-hati. Perutnya tidaklah sebesar mana tapi dia rasa seolah-olah bila-bila masa je baby akan keluar. Tambahan lagi berat bayi yang sangat besar.
Puan Shin pula yang menyediakan air, seperti Tuan rumah pula sebelum diberikan kepada Dalhee. Dia berasa sangat segan kerana dilayan begitu.
Kalau tak ada Puan Shin tadi, dia risau kalau dia akan beranak seorang-seorang, fikir Dalhee buatkan dia terasa lucu. Bagaimanalah kalau dia betul-betul bersalin seorang tadi.
"Bahayalah awak duduk rumah seorang-seorang." kata Puan Shin, nampak sangat risau seolah-olah wajah seorang ibu risaukan anaknya.
Dalhee tersenyum. Inilah takdirnya. Kalau tak ada ibu bapa, dia cuma akan hidup bersendirian ataupun pasangan. Dia tak akan tinggal dengan kawan-kawan.
"Taehyung suruh berhenti kerja sebab nilah. Baby banyak kerenah duduk dalam perut." kata Dalhee dan ketawa lagi. Perutnya diusap-usap perlahan. Asyik sakit je perutnya.
"Anak Puan ada berapa?" soal Dalhee. Mula rasa ingin tahu kerana perempuan separuh umur itu sangat baik dan berpewatakan seperti seseorang yang punyai pengalaman banyak. Mungkin sudah ada 3 anak yang sudah berkahwin?
"Seorang je..." Kata Puan Shin.
Dalhee sedikit terkejut. Nasib baik dia tidak memberitahu tekaannya. "Masih belajar ke?"
"Dah berkahwin, anak 2 orang."
Dalhee mengangguk faham. Mungkin Puan Shin tidak jauh beza dengan umur ibunya sebabnya Kakak dia juga sudah berkahwin dan ada anak seorang.
"Tapi anak angkat je. Saya tak pernah lahirkan anak,"
Dalhee terkejut tapi cuba kawal reaksinya.
"Saya ambil dia lepas hampir 10 tahun saya berkahwin. Memang tak dikurniakan anak sehingga sekarang, tak ada rezeki lagi." Kata Puan Shin lagi sambil tersenyum. Jelas raut wajah seorang perempuan yang sangat kuat.
"Jadi Puan 50 lebih ke?"
"Ya, 55 tahun ni..."
Dalhee mengangguk faham. Ibunya 46 tahun ni.
"Baby ni satu rezeki sebabnya tak semua orang boleh dapat. Ada yang setahun berkahwin baru ada anak."
Dalhee mengangguk setuju. Orang seperti Puan Shin yang sudah berkahwin lebih 30 tahun mustahil untuk tak berangan punyai anak. Siapa je yang berkahwin tak nak ada anak? Mungkin ada, cuma 1% je. Tapi Dalhee dan Taehyung, mereka cuma perlukan semalaman sahaja untuk dapat rezeki dengan cinta yang dibuat-buat demi nafsu.
Dalhee memandang Puan Shin, terasa sangat kagum. Perempuan itu sangat matang dan berperwatakan seperti ibu yang pintar. Dalhee sedar yang perempuan tak perlu ada ramai anak untuk nampak keibuan. Tapi pengalaman yang mendewasakan mereka. Kalau orang lain tak dikurniakan anak tapi masih tetap kuat, kenapa dia tak boleh?
"Betul..." kata Dalhee lalu tersenyum, terasa sangat bersyukur.
"Awak dengan Taehyung masih sambung belajar? Taehyung kata haritu dia dah berhenti?" Puan Shin mengubah tajuk apabila dia teringat Dalhee yang sedang belajar waktu dia datang tu. Sebaliknya perempuan tu kesakitan.
"Ouh. Kami bukan berhenti. Cuma tak datang sekolah je..." kata Dalhee, sedikit segan.
"Nanti exam ambil ke? Bulan depankan? Tak sampai sebulan pun..."
"Entahlah. Taehyung tak nak. Tak ada masa nak study, recover semua benda lagi. Saya pun tak kerja. Harapkan dia je. Jadi entahlah macam mana..."
"Ambil je. Tak perlu pun dapat A, sekurang-kurangnya lulus, cukup makan pun dah okay. Nanti masa akan datang lagi mencabar, kerja kedai makan pun orang tengok sijil zaman sekarang. Akan datang..."
***
Dalhee yang sibuk membelek buku teks Taehyung dengan telinganya disumbatkan dengan earphone terkejut apabila pintunya terbuka. Hampi sahaja dia menjerit ingatkan pencuri tapi nasibnya baik, ia Taehyung.
Ditariknya earphonenya dan diletakkan di tepi. Ditengok jam ditelefonnya. Tepat-tepat pukul 8 lelaki itu balik. Kenapa minggu ni Taehyung tidak ambil full time seperti 2 minggu lepas? Cuma dia tertanya-tanya. Kalau Taehyung tidak ambil full time, jadi gajinya sekadar cukup-cukup bayar sewa rumah. Jadi kenapa suruh dia berhenti kerja?
Taehyung mendekati Dalhee yang baru sahaja turun katil.
"Dah makan ke be–" belum sempat Dalhee menghabiskan ayatnya, Taehyung mencium bibir Dalhee dengan kasar.
Lantas ditolaknya Taehyung yang sudah ketawa terbahak dengan reaksi Dalhee. Perempuan itu meludah ke tepi dan mengelap bibirnya dengan kasar. Dia mula rasa nak muntah.
"Kau minum ke?!" Dalhee hampir-hampir mahu termuntah. Walaupun cuma beberapa saat mereka bercumbu tapi rasa alkohol di bibir Taehyung sangat kuat.
Tambahan lagi bau alkohol yang semerbak di dalam bilik itu.
Taehyung terus memeluk Dalhee sehingga mereka sama-sama jatuh ke atas katil, Taehyung yang menghimpap Dalhee.
"Perut aku!" Ditolaknya lagi lelaki itu dari menghempap perutnya yang besar itu, risau kalau bayi rasa lemas juga.
Taehyung terbaring ditepi.
"Apa dah jadi dekat kau?" Dalhee terus duduk sambil memandang Taehyung yang terbaring disebelahnya.
Taehyung nampak gembira. Tak tahulah gembira sebab dia hayal dengan alkohol atau sememangnya ada berita baik. Ish, Taehyung ni semua benda dia dapat. Rokok, alkohol, entah-entah dadah pun boleh dapat. Tak tahu macam mana dia boleh dapat semua tu dengan umurnya masih belum cukup itu
"Jom dating," kata Taehyung tiba-tiba buatkan Dalhee tertawa. Sah, dia memang pengaruh alkohol ni!
Dalhee menampar perlahan kedua-dua belah pipi Taehyung. Sejak bila mereka bercinta? Ya, tak dapat nafikan yang dia memang sebenarnya suka pada Taehyung dulu. Lebih kurang 2 minggu Dalhee anggau dengan Taehyung tapi selepas Taehyung mendapat virginnya, dia tak rasa pun dia suka Taehyung lagi. Menyampah adalah!
Kali ni ada pula? Dating? Dalhee ketawa.
"Kelakar apa bang oi,"
"Aku betul-betul ni," kedua-dua tangan Dalhee dipegang Taehyung dari menampar mukanya.
Taehyung memuncungkan mulutnya seakan-akan minta dicium.
"EY! Risau aku!" terus Dalhee menarik tangannya dan berdiri. Geli geleman rasanya bila Taehyung berperwatakan romantik.
Memanglah mereka having sex setiap minggu seperti pasangan orang dah berkahwin, tapi itu cuma nafsu semata-mata. Lelaki dan perempuan sebumbung, tambahan lagi mereka sudah biasa bersama. Jadi normallah untuk mereka having sex. Mereka manusia, ada nafsu. Nafsu bukan semata-mata untuk orang bercinta. Ada yang mengatakan having sex ini sebagai 'making love'. Tapi bagi mereka, sex is sex. Bukan making love.
"Kajja," tangan Dalhee ditarik hingg Dalhee terbaring dikatil.
Taehyung laju duduk di atas peha Dalhee, on top. Diciumnya bibir Dalhee banyak kali hingga Dalhee lemas sebab mengelak, akhirnya merelakan sahaja kerana Taehyung terlalu romantik, nafsu semakin naik. Begitulah mereka.
Hanya satu ciuman dapat naikkan nafsu seseorang. Tapi berbeza ciuman, berbeza perasaan yang dirasainya.
"Jom..."
YOU ARE READING
[✓] Toys | Taehyung
RomanceCuma satu jawapan yang mampu buatkan jantungnya hampir-hampir gugur tapi dia mengorakkan senyuman. Kadang-kadang kita tanyakan soalan untuk mengharapkan kejujuran seseorang tapi tak sedar yang kejujuran tulah yang boleh hancurkan dunia kita. Tak sem...