"Cantik-cantik nak pergi mana?" Taehyung bertanya sewaktu dia baru sahaja mandi untuk pergi kerja. Tapi Dalhee, mengenakan dress yang labuh paras lutut dan mengikat rambut seperti remaja yang lain. Dah lama dia tidak nampak Dalhee acting seperti perempuan lain.
"Check up..."
Taehyung yang sedang mengosok rambutnya dengan tuala memandang Dalhee kehulur kehilir mencari sesuatu.
"Kau cari apa?"
"Gambar..." Dalhee mencari pula atas katil kalau-kalau gambar yang dia cari tu diletakkan di bawah bantal atau dimana-mana tapi tiada. Tak silapnya baru semalam dia tengok gambar tu tapi dia sudah lupa mana dia letak.
"Gambar apa?" Taehyung menyoal lagi.
"Ish gambar babyla," Dalhee turun dan mencari pula dalam almari. Setiap lipatan bajunya dicari satu persatu dengan sangat teliti. Biasalah tu, kalau kita nak asyik hilang je. Kalau tak nak asyik muncul je depan mata.
"Baby sapa?" Taehyung duduk di atas katil, tidak mahu menghalang jalan Dalhee yang sedang serabut mencari tu.
"Baby akulah, anak sapa lagi..." Dalhee menjawab dengan nada malas. Bukannya nak tolong, tambahkan serabut je.
"Macam mana pula baby kau ada gambar?"
"Kau ada nampak tak? Hitam putih je gambarnya,"
"Manalah aku tahu barang kau,"
Dalhee menjebik. Taehyung terus memegang perut Dalhee yang sudah membesar tu. Diusap-usapnya kerana pertama kali dia dapat merasa pegang perut perempuan sudah mengandung. Terutamanya having sex dengan orang yang ada baby, perasaannya masih sama seperti having sex dengan yang lain, masih seronok.
"Tepilah," Dalhee malu buatkan Taehyung ketawa.
"Sorry tak dapat teman..." kata Taehyung.
Dalhee cuma senyum sahaja. Dia tidak kisah dan langsung tidak terasa sebab dia tahu, dia tak perlu mengharap lagi pada Taehyung. Ya, ini juga anak Taehyung tapi cukuplah dia seorang sahaja rasa tidak sabar untuk bayi dilahirkan.
Dalhee mengambil begnya dan terus berjalan keluar sebaik sahaja bergurau-gurau dengan Taehyung. Biasalah, lelaki dan perempuan duduk sebumbung, tak akanlah tak rasa geram bukan.
***
Dalhee keluar dengan perasaan sangat seronok. Banyak benda baik berlaku harini selepas satu persatu.
Pertama, anaknya sangat sihat. Dia sentiasa mahukan gambar bayi setiap kali berpeluang untuk scan. Tentulah, ini anak yang pertama. Tak akanlah tak mahu simpan koleksi bukan?
Dan berita baik yang kedua ialah dia dapat bekerja disebuah kedai serbanika yang sangat-sangat dekat dengan rumahnya. Hanya 5 minit sahaja kalau berjalan kaki. Sebelum ini dia tak nampak pun notis memerlukan kerja itu. Kebetulan juga dia minta terus ditemu duga.
Apa yang baiknya kerana ketua kedai itu langsung tidak sombong, sempoi dan baik hati. Dia tahu Dalhee umur 18 tahun dan juga sempat bertanya berapa bulan bayi Dalhee tu. Bahasa mudahnya dia tidak berada dimindset orang lain yang mengandung anak tidak sah taraf ni benda paling hina. Tak perlulah Dalhee menyorokkan lagi perutnya untuk dapatkan kerja.
Dalhee terus mencari makan tengahari dahulu sebelum pulang. Esok dia akan mulakan kerja. Dia juga perlu cari baju putih. Dia tak ada baju berwarna putih untuk dipakai esok.
***
Taehyung keluarkan sesuatu dari poketnya sambil-sambil menunggu pelanggan lain untuk datang. sehelai kertas yang dilipat kepada 4 lipatan.
Dia buka dan melihat kepingan gambar yang dia tidak berpeluang untuk lihat sejak pagi tadi.
Inilah gambar bayi yang Dalhee cari pagi tadi. Tak ada masa dia nak curi barang perempuan tu tapi apa yang berlaku mungkin akan buatkan Dalhee naik angin. Dia terjumpa gambar tu diatas meja makeup dibilik mereka. Taehyung ingat itu gambar lama. Gambar tu nampak sangat pelik dan menyeramkan untuk dibiarkan sahaja di dalam bilik mereka. Gambar hitam putih yang bentuk entah apa. Jadi dia renyukkan dan buang dalam tong sampah. Risau kalau benda buruk atau gambar itu milik penghuni rumah sebelum ini.
Tapi selepas dia fikirkan, baru teringat dia dah buang. Nasib baik dia dapat ambil semula. Sudah renyuk.
Taehyung menilik gambar tersebut. Bilik ditengok lama-lama, gambar tu langsung tidak pelik. Ada bentuk bayi yang sedang baring. Bentuk kepala dan badannya menjelaskan Taehyung yang dia sekarang sudah punyai anak dalam perut perempuan yang tidak dicintainya. Kalaulah haritu dia berhati-hati. Dia tak pernah terlupa untuk pakai kondom.
Ingat lagi kali pertama dia merogol Dalhee. Dia sangat tidak sabar. Dia tak pernah bersetubuh dengan perempuan innocent seperti Dalhee. Jadi perasaan tidak sabar dan geram tu lain dan meluak-luak rasanya. Lagi-lagi Dalhee yang tidak reti duduk diam. Rasanya ada masa dia nak fikir tentang kondom? Apa yang dia nakkan cuma rasa seronok having sex dengan perempuan innocent dan masih dara. Dia tak pernah bermain dengan perempuan ada dara, jadi rasanya sangat-sangat seronok berbanding dengan sebelum ini. Tapi tak sangka rasa seronok tu menjadikan hidupnya sentiasa dalam keadaan sebersalah.
Dia tak rasa sebersalah pada Dalhee. Tapi rasa sebersalah pada bayi dalam perut perempuan tu. Dia tahu yang parentnya bukan bercinta. Kisah dia dan Dalhee yang sekarang tidak jauh beza dengan kisah parentnya. Cumanya mereka bukan seorang supplier dadah. Persamaannya, mereka saling bantu-membantu sebab terlanjur.
Dia fikir, dia tak mahu darah daging dia rasa benda sama dengannya. Tambahan lagi Dalhee terpaksa jaga darah dagingnya sedangkan Dalhee tak rela pun untuk bersetubuh. Sebulan dia gunakan Dalhee untuk puaskan diri dia. Betul, bersama dengan perempuan innocent ni sangat seronok.
Taehyung mengusap gambar tu. Beginikah rupa dia sewaktu dalam perut ibunya? Dia tak pernah tahu wujudnya teknologi untuk scan bayi.
Dan dia juga tak tahu yang bayi sudah cukup sifat selepas 3 bulan. Tak akanlah Dalhee nak gugurkan. Tak sanggup untuk lihat bayi cukup sifat keluar dalam keadaan tidak bernyawa. Bahasa mudahnya, Taehyung sedar yang dia tidak boleh putarkan masa.
Taehyung mengeluh dan termenung jauh. Walaupun badannya berada di cafe starbucks, tapi fikirannya berfikir jauh. Jadi seorang lelaki sangat susah. Tanggungjawab tu diletakkan 100%.
Dia dah tak boleh bebas. Dia dah ulang kesilapan yang sama macam parentnya buat.
Taehyung fikir lagi, kesian bayi tu kalau dia disappear dan biarkan Dalhee jaga. Sebab sehingga sekarang dia rasa sakit dan tak puas hati kerana dibesarkan tanpa ibu bapa. Tak akanlah dia nak buat benda yang sama pada bayi tu?
Dia tidak tahu mana ibu bapanya sekarang. Mungkin berada dilokap. Mungkin dah mati. Mungkin juga merempat macam kucing jalanan. Wajah ibu bapanya sudah semakin samar. Sudah 10 tahun dia tak jumpa parentnya.
Semuanya seperti mimpi ngeri untuk ada anak...
YOU ARE READING
[✓] Toys | Taehyung
RomanceCuma satu jawapan yang mampu buatkan jantungnya hampir-hampir gugur tapi dia mengorakkan senyuman. Kadang-kadang kita tanyakan soalan untuk mengharapkan kejujuran seseorang tapi tak sedar yang kejujuran tulah yang boleh hancurkan dunia kita. Tak sem...