"Sana, Dalhee dah ada boyfriend, kau bila lagi?" Dahyun menyiku sana yang sedang sibuk membuat latihan yang diberi siang tadi.
Biasalah tu. Kalau ada study group kononnya tu, bila seorang start buka cerita selain topik belajar, mesti semua pun hilang ngantuk. Mereka memulakan gosip mereka. Masing-masing meletakkan pen mereka serentak.
"Dalhee, kau memang hebat. Kau menaikkan semangat kami yang tak goodlooking ni untuk layak pilih lelaki sehandsome tu," Nayeon syok sendiri dan bertepuk tangan dengan sangat hyper.
Dalhee hanya ketawa melihat celoteh rakannya yang dari tadi sibuk tanya jika dia dan Taehyung sudah official atau apa tapi sebenarnya, mereka masih berkawan.
Jihyo dan Dahyun mengangguk setuju dengan Nayeon. Sana pula dia goodlooking, bila-bila pun dia boleh je dapatkan boyfriend.
"Aku kawan jelah," Dalhee ketawa melihat rakannya beria. Mana tidaknya, dia je orang yang langsung tak ambil kisah tentang Taehyung ketika hari first day lelaki itu datang.
Tapi dia jugalah yang dapat rapat dengan lelaki tu. Kadang dalam dunia ni kita tak boleh beria untuk dapatkan sesuatu.
"Awal-awal kawan, nanti?"
Dalhee termenung jauh.
Kenapa ya Taehyung sangat mahukan attentionnya? Kalau nak bandingkan dia dan Sana jauh betul. Dahlah dia pendek semacam je. Pemalas dan selalu bangun lambat. Bodoh pula tu. Taehyung yang selalu ajarnya. Terutamanya Dalhee memang seorang yang blur. Kalau cikgu explain macam soalan addmath kbat je tapi kalau Taehyng explain, macam 5+1 je. Tulah kuasa seorang kawan.
Dalhee memikir lagi. Taehyung tu memang handsome. Sangat-sangat handsome. Kalau dapat eyes contact dia perh, mengeletar urat tunjang. Dengan rupa paras dia yang simentri. Rambut semat gila. Hidung mancung. Kening lawa. Bibir seksi dan kemerahan dan paling penting susunan gigi dia sangat cantik! Badan pula uish, lebar gila dada dia. Six pack dan arh!
Dalhee tersedar dari lamunannya.
YOU ARE READING
[✓] Toys | Taehyung
RomanceCuma satu jawapan yang mampu buatkan jantungnya hampir-hampir gugur tapi dia mengorakkan senyuman. Kadang-kadang kita tanyakan soalan untuk mengharapkan kejujuran seseorang tapi tak sedar yang kejujuran tulah yang boleh hancurkan dunia kita. Tak sem...