30

496 46 1
                                    

"Ada yang tahu apa yang jadi dengan Dalhee. Dia dah jumpa doktor ke?" tanya Saem Haha apabila terpandang tempat Dalhee kosong. Pelajarnya itu berdegil untuk tidak ke hospital dan habiskan masanya dengan berehat di bilik sakit. Tapi harini pula tidak datang.

"Tak tahu. Call keluar voicemall. Semalam dia sihat je," jawab Nayeon yang duduk dimeja hadapan sekali. Saem Haha kemudiannya mengangguk faham dan memulakan kelas seperti biasa.

***

Salji turun dengan sangat lebat malam tu. Dalhee sangat-sangat kesejukkan sehingga badannya mengeletar teruk. Nasib tidak menyebelahinya lagi apabila tiada satu pun baju tebal yang sesuai untuknya. Bukan itu sahaja, bateri telefonnya tinggal 5% sahaja sedangkan dia tidak main pun. Hanya tunggu panggilan dari parentnya kalau-kalau mereka buangnya sebagai pengajaran. Tapi Dalhee sendiri patut sedar yang diwaktu-waktu begini, dia tidak boleh berharap.

Dalhee cuba cari tempat tinggal dan kerja pada masa yang sama. Malang sekali yang hampir ke semua bilik perlukan deposit atau wang pendahuluan dahulu untuk masuk. Nampaknya Dalhee terpaksa tidur luar lagi. Tapi cuaca pada malam itu seolah-olah tidak membenarkannya.

"Oih," kerusi Dalhee ditendang sedikit oleh seseorang yang sangat dikenali buatkan Dalhee mengangkat muka.

Matanya yang berair kerana kesejukkan. Pipi, hidung, mulut dan telinganya sangat kemerahan menunjukkan betapa kesejukkannya perempuan itu.

"Tae..." Dalhee terbatuk-batuk. Cuaca sejuk buatkan dia rasa tidak sedap badan.

"Ireona," Taehyung berkata tanpa pandang Dalhee pun, ego betul.

"Mana kau tahu aku kat sini?"

"Kau nak ikut, ikut... Tak nak sudah,"

"Pergi mana?"

Taehyung hanya mengangkat bahu, tidak mahu beritahu ke mana ingat dibawa perempuan itu. Dalhee rasa ragu-ragu. Mana tidaknya, lelaki tulah yang letak telefon waktu dia kesusahan. Kali ni apa pula? Jangan kata dia nak jual aku pula?














ps ; lepas ni aku akan guna bahasa tak elok macam fck, or smthg like that utk ada la feel mcm ff ni cerita x senonoh. Dh nama pun 18+ so why not

[✓] Toys | TaehyungWhere stories live. Discover now