102

284 49 5
                                    

"Taehyung, tolong ambilkan air sejuk dalam peti boleh?"

Taehyung yang sibuk dengan netflixnya tadi terus bangun apabila diarah untuk ambil air. Dia sangat baik. Dia sayang sangat dengan Dalhee sampai sanggup je jadi kuli pun.

Dia mengambil cawan yang tersusun di rak dan membuka peti ais tapi senyuman tiba-tiba muncul dibibirnya apabila kelihatan kek berwarna warni diletakkan ditengah-tengah seakan-akan memang sengaja.

Taehyung terus menarik keluar kek itu apabila terlihat namanya. Senyumannya tidak lepas lagi. "Harini birthday aku?" Tanya Taehyung buatkan Dalhee laju menoleh.

"Aku tak silapkan?" Dalhee pula yang keliru kalau-kalau dia tersilap hari. Ya, dia ingat terus birthday Taehyung waktu dulu-dulu selalu buka dompet lelaki itu. Mudah untuk diingat dimana hari ke-365 birthday Taehyung.

Taehyung datang dengan kek mini itu. Duduk dan mencium bibir Dalhee sekilas.

"Aku pun tak ingat. Kau yang buat?"

Dalhee mengangguk laju. Taehyung terlalu tidak sabar sehingga terus memotong kek itu dengan sudu yang dia bawa dan terus makan tanpa sempat Dalhee bersuara.

Dalhee sekadar tertawa. Comel betul.

"Dah lama tak makan kek birthday."

"Bila last?"

Taehyung memikir-mikir sejenak. "Entah, tak pernah kot."

"Followers ramai pun tak ada sesiapa pos kek ke?"

"Aku jenis tak expose, tak nak minta simpati orang tapi kau..." Taehyung tersenyum gembira. Dia lalu menghulurkan kek itu kepada Dalhee.

"Sedap!"

[✓] Toys | TaehyungWhere stories live. Discover now