83

308 51 8
                                    

Taehyung mendekati Dalhee yang busy panaskan lauk yang dia masak. Digaulkan sup itu dengan senduk kayu dengan tangan kiri bercekak dipinggang.

Senyap-senyap dia memeluk Dalhee dari belakang. Perempuan mana je tak suka begitu, kan?

"Sedapnya bau," Taehyung meletakkan dagunya dibahu Dalhee. Perempuan itu mendiamkan diri sahaja, meneruskan kerja seperti tiada apa yang berlaku.

Seketika kemudian Taehyung lepas dan bersandar di tepi kabinet sambil memandang Dalhee tidak lepas. Sudah mulalah tu dia untuk memujuk atau sebenarnya memanjakan Dalhee. Bukan selalu dia cuti. Jadi apa salahnya, kan?

Taehyung mendekatkan mukanya dengan Dalhee, baru mahu cium Dalhee berjalan ke peti ais buatkan ciumannya ditarik semula. Sebenarnya agak malulah bila direject dengan cara begitu.

Taehyung kembali sedar dan tersenyum nipis. Mungkin Dalhee tidak selesa bersweet ketika dia sedang busy, mungkinlah.

"Nak aku tolong apa-apa?"

Dalhee arahkan untuk Taehyung letakkan sup di meja kopi.

Selepas semuanya sudah tersedia, dan Taehyung pun sudah duduk dimeja makan ; tidak sabar untuk makan masakkan Dalhee. Tambahan lagi rasanya dah lama sangat Dalhee tidak masak untuknya. Tapi dia faham sebabkan dia pulang lambat, terlalu penat untuk makan pagi-pagi buta.

"Kau tak makan sekali ke?" Soal Taehyung apabila dilihatnya Dalhee mahu masuk ke bilik sebaik sahaja dia selesai basuh pinggan. Lama dah sebenarnya Taehyung tunggu. Cukup lama untuk orang yang kelaparan.

"Makanlah dulu," Dalhee masuk ke dalam bilik begitu sahaja. Taehyung sedikit terkedu. Sememangnya dia tunggu untuk siapa? Kena reject lagi ka?

"Dalhee," Teriak Taehyung, memanggil 'isteri'nya yang ada emosi tidak stabil harini.

Bila sedar yang Dalhee tidak akan datang pun, dia bangun dan masuk ke dalam bilik dengan bercekak tangan memandang Dalhee baring sambil bermain telefon.

"Nak apa?" Soal Dalhee sambil mata tidak lepas emmandang telefon.

"Jomlah makan, dah pukul berapa ni?" Iya, sekarang dah lewat pukul 2 petang. Sedangkan orang lain sudah makan tengahari pun tapi mereka?

"Makanlah dulu. Aku jap lagi kot," jawab Dalhee.

"Aku tunggu kau dari tadi, last-last tak nak makan pula?" Soal Taehyung tidak percaya.

"Aku tak suruh pun kau tunggu aku,"

Taehyung mengeluh. "Aku tak kerja ni buatlah cara aku wujud dalam rumah ni. Aku cuti untuk kau kot,"

"Siapa suruh kau cuti?" Jawab Dalhee lagi buatkan Taehyung terkedu dengan respon itu. Dia ternganga tidak percaya dengan jawapan Dalhee.

"Inilah perempuan, orang kerja suruh cuti. Orang cuti kata siapa suruh cuti." Taehyung mendengus dengan muka sedikit berang memandang Dalhee berperangai tidak acuh.

"Aku tak pernah suruh kau cuti," jawapan Dalhee kali ni buatkan Taehyung terngangga tidak percaya sungguh!

Perempuan mana nak mengaku sedangkan Taehyung percaya dan yakin 100% yang Dalhee berperwatakkan begitu kerana dia banyak habiskan masa dengan bekerja. Walaupun sebenarnya Dalhee memang begitu dulu, ganas dan sambalewa. Lagi satu ego nak mengaku. Tapi seganas-ganas Dalhee yang dulu, yang ini lagi ganas.

"Jomlah makan, manjalah kau ni." Kata Taehyung, malas nak cakap banyak. Dalhee memang tak akan mengaku.

"Jangan paksa oranglah. Suka hati r nak makan bila, bukan mati pun." Dalhee menjawab lagi.

Taehyung menjeling. "Tak apa masalah kau harini?"

Dalhee meletakkan telefonnya ditepi dan memandang Taehyung yang berada dipintu dengan raut wajah tertanya-tanya. Siapa yang bermasalah sekarang? Taehyung je yang manja. Cakap sikit dah overthinking! Fikir Dalhee pula.

"Kau tau yang bermasalah tu,"

"Apa kau tak puas hati dengan aku sangat ni? Kau nak aku layan kau macam mana? Aku kerja pun kau angin, aku cuti pun nak angin." Taehyung meluahkan rasa tak puas hatinya.

"Tengok muka tu. Apa salahnya aku duduk rumah ni senyum. Aku balik kerja kau tidur, aku pergi kerja pun kau tidur. Time aku cuti ni kita spend time lah. Ni nak cari gaduh je muka tu. Cakap pun tak pernah elok."

Dalhee menjeling mendengar Taehyung membebel.

"Jelinglah lagi. Aku tahu aku sebaya kau tapi respectlah aku. Kita bukannya kawan lagi, kau pun dah mengandung 8 bulan. Actlah macam yang sepatutnya. Nanti anak dah besar pun kau nak layan aku macam member kau ke?"

"Habis tu kau nak aku layan kau macam wife kau?"

"Of course!" Laju Taehyung menjawab. Ya itulah yang dia maksudkan sebenarnya.

"First of all, i am not your wife bitch."

"No you do,"

"Never!"

"Stop acting macam kita ni special. Aku annoying gila. Jangan perasan boleh tak,"






+++

Harini marathon dulu
Kalau rasa nak muntah baca ni hold dulu, baca esok pula

TQ LOV U

[✓] Toys | TaehyungWhere stories live. Discover now