Dalhee terjaga dari tidurnya dan terus meraba bawah bantalnya untuk mencari telefonnya. Jam diskrin telefon menunjukkan sudah pukul 12:55 malam, 5 minit lagi sebelum jam 1 pagi.
Bunyi pintu dibuka buatkan Dalhee berpaling spontan.
Meskipun hanya cahaya bulan yang mencerahkan biliknya serba sedikit, dia tahu itu Taehyung.
"Tak siap lagi?"
Dalhee mengeluh dan baring semula. Taehyung membuka lampu buatkan dia spontan menutup matanya dengan lengan.
"Kau tak baca whatsapp ke?"
"Molla,"
Dia cuba untuk sambung tidur tapi keluhan Taehyung buatkan dia rasa semakin serabut.
Hello dude, you leave her all of day. Dalhee rasa seperti dirinya dipergunakan. Perempuan mana yang tidak pernah berpura-pura seronok dalam hubungan sex? Air yang keluar dari faraj mereka buatkan lelaki rasa dia sedang dilamun cinta, tapi semua perempuan begitu. Ini normal. Ini fikiran dan hormon. Bukan perasaannya!
Dalhee terjaga sendiri dalam keadaan badan tidak seurat benang tapi Taehyung, pukul 12:55 malam baru dia munculkan diri.
"Bangun baca whatsapp aku," bahunya ditolak Taehyung sedikit. Lelaki itu duduk disampingnya.
"Tchh..." Dalhee mengeluh dan terus mengeluarkan telefonnya dari bawah bantal dengan raut wajah terpaksa.
Mesej yang dihantar pada pukul 9 malam dan tentulah, dia cuma baca dari notifications, mungkin dia lupa nak balas atau sememangnya sengaja.
"Aku penat balik kerja, kau pula tarik muka..." Kata Taehyung, langsung tidak dipandang oleh Dalhee.
Kerja konon! Kerja apa dari pagi sampai 12 malam menghilang? Berjudi, main perempuan, porn star?
"Apa salah aku sampai kau tarik muka ni?"
Dalhee diam sejenak. "Sekarang masa untuk orang tidur. Bukannya outdoor activities!" Jelas sekali nada serabutnya.
"Kerja kau busy je memanjang. Sejak bila kerja starbucks tak ada cuti? Sejak bila balik sampai pukul 12 1 pagi? Malam-malam baru nak berjaga."
"Aku kerja siang, apa salahnya kau berjaga malam sejam dua untuk aku. Kaukan dah puas tidur waktu aku kerja,"
"Defak?" Dalhee terus bangun dari baringnyw.
Taehyung dengan selambanya mengangguk.
"Kau ingat aku wife kau?"
"Obviously,"
"What the fuck?" Dalhee tercengang.
"Bukan ke kalau mengandungkan auto jadi wife," Taehyung smirk buatkan Dalhee geli.
"Seriouly?"
Taehyung mengangguk laju dengan senyuman selamba.
"Kau ingat aku available untuk kau? Hello bitch, no!" Dalhee baru hendak menambah lagi tapi Taehyung menutup mukanya dengan bantal disitu. Terus dia bangun dari duduknya dan berjalan ke suatu sudut. Dibukanya pintu almari dan campakkan kepada Dalhee sekotak hadiah yang dihias dengan sangat cantik.
"Berhenti mencarut, aku tak nak dia ikut perangai kau yang tu." Jari telunjuknya diletakkan pada bibir.
***
"Kau ingat kita nak shoot video porn ke kau bagi aku pakai sexy macam ni?" Dalhee cuba menutup pehanya yang terdedah dengan handbagnya. Gaun berwarna putih paras peha. Mungkin ia nampak lawa untuk perempuan biasa tapi tidak untuk perempuan mengandung sepertinya meskipun dia tahu, dia tahu yang baju itu untuk perempuan mengandung. Tapi untuk citarasanya, baju itu nampak berlebihan dengan perutnya menonjol, ia nampak sangat hodoh.
YOU ARE READING
[✓] Toys | Taehyung
RomanceCuma satu jawapan yang mampu buatkan jantungnya hampir-hampir gugur tapi dia mengorakkan senyuman. Kadang-kadang kita tanyakan soalan untuk mengharapkan kejujuran seseorang tapi tak sedar yang kejujuran tulah yang boleh hancurkan dunia kita. Tak sem...