Setibanya di rumah...
liya terus menuju ke arah biliknya untuk membersihkan diri.
selepas siap, dia mengambil beg kemudian membukanya.
Dia mengeluarkan sesuatu.
"uhhh,serius lah ak dapat kad dia pfttt...ada nama rupanya. Ingatkan takda. dia Hafiz Qayum? Hm Not bad lah...hadoi lahh macam mna aku nak hantar balik kad dia nie. Menyusahkan betul. Omel Liya. Namun di sebalik omelannya. Tercelit rasa gembira.
----
Pada waktu malam semua ahli keluarga Liya akan makan malam bersama..
sudah mnjadi adat bagi keluarga mereka."Hah Liya, baru muncul nampak?" Tanya Tuan Jamil,iaitu abah kepada Liya.
"Liya kan dekat dalam bilik tadiii!" Jawab Liya. Malas. Kaki terus menuju ke arah kerusi yang kosong.
"hmm,baguslah tu...berkurung jelah dekat dalam bilik,kerja tak nak cari pula!.
sindir Tuan Jamil kepada anaknya."abah nie! Nantilah Liya cari."
....
"hai abah! Hai kakLiya!" Sapa Farah."hah Farah! Adik kau Lara mana?"tanya Puan Lina.
"alah ibu nie...tunggu jelah dia datang."
" Lara cominggg!!" teriak Lara dari anak tangga.
Kemudian, mereka sekeluarga pun menjamu selera masing masing...
---
Selepas makan,Liya terus menuju semula ke arah biliknya.Liya bersiap siap menggunakan baju yang tidak cukup kain. Memang sudah menjadi rutin hariannya menggunakan pakaian seperti itu.
Selesai sahaja bersiap...Liya turun ke bawah. Mata menghendap ke atas dan bawah. Eh tak tak, ke kanan dan kiri. Takut kantoi dengan abahnya.
Apabila merasa sudah selamat. kereta nya laju meluncur ke tempat Club malam.
Tiba di tempat yang huru hara itu,Liya kemudian masuk dan mencari tempat kosong.
"hye girl , wanna dance with me?" Tanya seorang lelaki. Mukanya jelas kelihatan mabuk.
"Nope...sorry"balas Liya.
naik rimas juga dia dengan lelaki yang sudah mabuk teruk seperti lelaki tersebut.
"Hyee youu"teriak Liya,stelah nampk ada seorang lelaki yang baru sahaja datang"
"hye baby.."
"you harini, sangat bosan giler...you tau tak,abah i balik balik tanya pasal kerja kerja kerja.naik rimas taw i" luah Liya.
"alah baby...its okey,nanti abah you okey punyaa!"
"Baby jom kita dance" tangan di hulurkan kepada Liya.
"hrmm okey"
Kedua dua mereka menari dengan rancak nya.
-----
Liya tersedar dari tidur nya..dia kemudian melihat ke arah jam yang terletak elok di tangan kirinya."whatt! Dah pukul 3 pagi!!" Habis aku kalau ibu tahu..
Liya terus menekan pedal minyak, memandu pulang ke rumah nya...
setibanya di depan pintu rumah...Liya membuka perlahan lahan pintu lalu menutupnya kembali. Dengan perlahan lahan Liya menaiki tangga...
tiba tiba!
"Baru balik ..Liya!!?" sergah Kata Tuan Jamil. Dia berdiri di salah satu anak tangga.
Naik terkejut Liya setelah mendengar suara siapa yang menegurnya itu.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Roman d'amourبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...