Chapter 28 ♡'・ᴗ・'♡

14 4 0
                                    


𝒕𝒐𝒌..𝒕𝒐𝒌

"masuk!" Jerit Liya.

"morning Liya! Jangan lupa lepas Lunch nanti kita ada meeting taw. Tunggu kat sana, by the way Good Luck! Apa apa aku tetap support kau." Arisha memberi kata semangat untuk Liya.

Liya hanya hanya tersenyum lalu membalas kata kata Arisha tadi.

"morning too Risha. Yup saya ingat, thankyou taw. Serius aku nervous lah." Liya memegang dadanya kemudian menghembuskan nafas.

~huh.

"alah macam tak biasa. Takpa kau just bagi penerangan lepas tu dah lah. Settle kerja kau! Lagi pun kita kita saja yang masuk dalam meeting nie." balas Arisha.

"hm, yelah. Aku lunch kat sini je taw. Aku tak keluar mungkin, banyak kerja lah nak bagi settle." Liya kemudian tersengih.

"eleleh, yelah.. Kalau nak minta beli apa apa call je aku. Dah aku nak sambung kerja dulu bye!" Arisha membuka langkah pergi meninggalkan Liya untuk menyambung tugasan nya yang tertunggak.

-----
Liya hanya memandang ke arah skrin komputer nya. Tangan laju menaip di keybord.

~huh, Liya mengmbus nafas lega.

" akhirnya siap juga kerja aku. Just pindahkan dekat pendrive je lagi. Now dah pukul berapa?" Liya melihat jam yang berada di tangan kirinya.

[1:35 a.m]

Time to lunch.

Liya mencari bekal yang sedia di bawanya, kemudian membuka satu persatu.

Dengan bacaan doa. Liya menyuapkannya ke dalam mulut.

sambil sambil makan, seseorang menyapa.

" eh-wahh, makan tak ajak ke?" sapa Kina, kawan sekerja Liya.

"eh, Kinaa! Meh lah kalau nak makan sekali, aku bawa banyak juga ni.." Liya membalas sapaan nya.

"hehe, tak mengapalah Liya. Aku baru je lepas Lunch."

"lah ye ke."Liya hanya mengangguk. Segan pulak makan lepas tu ada orang perhati hehe.

" kerja kau dah settle ke Liya? ada apa apa yang kau nak minta tolong?" soal Kina.

" eh, its okey, semua dah siap. Tinggal pindah kan je. Doakan saya boleh taw." balas Liya.

" insyaAllah, boleh."

----
Selepas sahaja waktu lunch habis, Liya meneruskan kerja nya. Kejab lagi dah meeting. So, ada dua jam lagi masa untuk pindahkan semua data.

beberapa minit sudah berlalu.

" yes, Finally DONE!" Liya tersenyum. Tidak sia sia sepanjang hari dia berusaha untuk menyiapkan kerja nya itu. Walaupun mungkin tidaklah hebat mana, tapi sekurang kurangnya adalah untuk mereka faham.

"Liya, jom."

"hah?" soal Liya tidak faham.

"kejab lag meeting akan mula, so kita bersedia lebih awal." jelas Arisha yang menunggu Liya di hadapan pintu.

"ah, OK." Liya memasukkan semua barang barang nya ke dalam sebuah beg.

"dah jom"

Liya mengambil tempat duduk bahagian depan, bersebelahan dengan Arisha.

Apabila semua sudah duduk di tempat masing masing, kini datang lah Datin Aminah. Suasana di dalam bilik tersebut hanya sepi tanpa sebarang suara pun.

Arisha sebagai penolong Datin Aminah, berdiri. Diikuti dengan semua.

"Semua boleh duduk." sapa Datin Aminah dengan sebuah senyuman.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now