Chapter 20 ♡'・ᴗ・'♡

11 3 0
                                    

(flashback Hafiz pov)

𝒁𝒕𝒔𝒔𝒔𝒔𝒔𝒔𝒔.....
bunyi getaran telefon memenuhi ruang telinga ku.

"ish,sapa lagi call pagi buta ni!"keluh ku lalu membuka mata dan mengambil telefon yang dari tadi memekak minta diangkat.

aku membaca nama yang terpapar di cermin telefon ku.

(Arisha senget)

"aku mengangkat panggiilan darinya.

"hello? hah! kau nak apa lagi..boleh tak jangan kacau aku nak tido."

"apehal along ni..Risha just nak pesan kat abang jangan lupa datang butik umi,hntr barang maklongg!"

"yelah yelah."

tanpa ingin mendengar suara Arisha yang akan membebel macam mak mak,aku terus mematikan panggilan.

"erghhh~
aku menggeliat seketika lalu bangun dari posisi baring ke posisi berdiri untuk menuju ke bilik air.

usai membersihkan diri,aku bersiap siap untuk ke Butik.

-----

"Noah?!"panggilku.

"yes abang, nak pegi mana?" tanya Noah yang baru sahaja bangun dari tidurnya.

''jom kita gi Butik umi kejab,lepastu kita jalan jalan nak?" ajak ku. Ini juga salah satu perkara yang aku akan buat...disebabkan orang dalam rumah ni tak dapat jaga Noah,hah aku lah jadi pembantu! apelah nasib aku. Tapi takpelah, jaga adik sendiri kot, takkan tu tak boleh? chill lah. Ni Hafiz okeyy!

"nak! Noah besiap taw..abang jangan lari eh!" pesan Noah lalu berlari ke bilik air. sukalah tu  bila diajak jalan.

beberapa minit menunggu Noah ,aku menuju ke kereta sambil memanaskan enjin.

"abang!!" jerit Noah dari arah pintu.

"ye! cepat masuk dalam kereta."

tanpa membuang masa aku dan Noah bergerak menuju ke butik. sebenarnya kalau tidak disebabkan umi, dah lama aku sambung tidur tadiii> huh.

----

Setibanya di butik umi ku, aku membuka pintu kereta lalu keluar. Sebelum aku keluar aku berpesan kepada Noah.

"Noah tunggu kejab dalam kereta ni.. Nanti lepas bawa barang kita jalan, ok!" pesan ku kepada Noah lalu keluar menuju ke arah pintu depan butik flowersha.

Aku mencari cari kelibat Arisha.. Dan mata ku tertumpu kepada seorang perempuan. Aku hanya melihat dia menulis dari sebuah meja berdekatan.

" mungkin ni kot perempuan yang umi aku cakapkan, not bad jugak lah." monolog ku dalam hati, dan tanpa ku sedar bibir ku tersenyum sendiri. Cukup menarik!

Waktu bergerak tanpa berhenti.. Aku tiada masa lagi, dan aku terpaksa tanya perempuan tadi oleh kerana dia sahaja yang ada, so aku tanya dia lah.

Excuse me," soal ku kepada perempuan tersebut.

Tapi tiada sahutan darinya.

Aku mengetuk meja dua tiga kali.

" yes Encik ada apa apa yang boleh saya bantu. " soal nya dalam keadaan terkejut.

Tidak keruan degupan jantung ku apabila berdepan dengan seorang perempuan yang sama aku jumpa haritu.
Aku menepis jauh jauh perasaan yang ganjil.. Lalu menyoal nya kembali.

" tolong panggilkan Arisha, suruh dia pergi ke arah sana." aku menunjukkan satu arah.

Dia hanya menggangguk tanda faham apa yang aku minta.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now