"Liya kau sure ke dengan idea ni?" Soal Arisha risau."of course aku sure..nanti kau tolong lah aku bincang dengan Datin." Balas Liya dengan yakin.
"hurm..yelah,nanti ada peluang kita bincang." Arisha kemudian berlalu pergi.
selepas sahaja berbincang dengan Arisha tentang idea tersebut,Liya pergi ke ruang kerjanya.
"so,aku nak mulakan dari mana dulu eh." Monolog Liya sambil merenggangkan badannya yang kian letih, kerana hari ini adalah hari kerjanya.
Liya mengambil beberapa buku,kemudian mencatat sesuatu yang mungkin penting.
----
"Liya teman aku lunch boleh?" Soal Arisha yang masuk ke dalam bilik Liya secara mengejut."huh, kau ni kan...ketuk lah dulu pintu tu, yelah kejab..kau tunggu kat luar,nanti aku datang." Balas Liya lalu mengemas meja nya yang berselerak dengan kertas.
"ok,cepat taw..nanti masa lunch habis pulak." Arisha berlalu pergi.
Selesai mengemas,Liya mengambil beg tangannya beserta handphone kemudian menuju ke arah Arisha.
"Naik kereta aku lah,jom." Arisha membuka kereta nya lalu masuk,diikuti dengan Liya.
Mereka mencari kedai makan berdekatan. setelah jumpa Arisha menuju ke arah parking kereta.
"Kau nak makan apa? Aku belanja." Soal Arisha sambil membaca menu menu yang terdapat di kedai makan tersebut.
"Seriuslah,kau mimpi apa nak belanja bagai..hahaha apa apa pun thanks, aku nak makan biasa biasa jer." Liya kemudian memesan beberapa jenis makanan serta minuman,begitu juga Arisha.
"weh Liya..asal kau tak datang masa abang aku balik haritu? Hahaha manalah tahu kau rindu." Sakat Arisha..bukan dia tidak tahu yang Liya sepertinya ada hati dengan Hafiz.
"ish, merepek lah kau ni Risha..aku tak ada kaitan dengan dia,lagipun tu hal korang so aku tak nak masuk campur." Balas Liya dalam keadaan risau. Apa yang tak risau kalau Arisha tanya soalan seperti itu.
"hahaha,gurau jelah..ni kau tak nak balik dekat Malaysia ke? Kau tak rindu keluarga kau?" Soal Arisha lagi.
"erhh, rindu tu memang selalu hadir..tapi keadaan aku tak mengizinkan lagi nak balik sana,aku tahu mereka pasti risau dengan keadaan ku sekarang nie..aku harap dorang baik baik jer dekat sana tanpa aku." Balas Liya sayu..cukup lah dia menanggung semua perasaan ni, tapi jika belum bersedia..maka semua nya takkan sedia.
"lah, sorry Liya..aku cuma risau kan kau jer, nanti kalau kau nak minta tolong just tell me ok." Arisha memberi kata semangat untuk Liya,mungkin dia boleh tolong jika Liya perlukan prtolongan.
"thank you Risha."
Makanan yang mereka pesan siap terhidang. Dengan bacaan doa mereka menyuapkan makanan tersebut ke dalam mulut.
----
Usai sahaja makan,Mereka kembali ke Butik semula. Ada banyak lagi yang mereka harus selesaikan di Butik ini."Liya,kejab lagi umi suruh masuk bilik dia ." Kata Arisha penuh makna.
"hah? Bincang pasal idea tu ke?" Soal Liya.
"maybe.." Arisha mengatur langkah ke biliknya semula.
Liya beristigfar berkali kali,risau dia kalau nak share idea tersebut kepada Datin Aminah..walaupun dia tahu Datin takkan marah,tapi perasaan risau memang selalu datang bila Liya menghadapi keadaan yang genting seperti ini.
"Liya masuklah." Datin Aminah menyapa Liya dengan menyuruhnya masuk.
tanpa berlengah Liya masuk ke dalam bilik milik Datin. Arisha kemudian tiba lalu duduk di sebelah Liya.
YOU ARE READING
Hati Yang Ikhlas ✓
Romanceبِسْــــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ (complete) Gadis yang menginginkan sebuah kehidupan bahagia. Namun nasib tidak menyebelahi hidunya. Jauh dari keluarga tercinta. 𝒑𝒆𝒓𝒍𝒖𝒌𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒖𝒃𝒂𝒉?" -Liya Azzara 𝒌𝒂𝒖 𝒋𝒂...