chapter 49 ♡'・ᴗ・'♡

34 1 0
                                    

"Liya.. Jom, dah sampai ni." bahu Liya di tepuk lembut oleh Hafiz.

"ermmm," Liya menggeliat sedikit sebelum mata dibuka.

"hm? sampai? rumah awak ke?" soal Liya. Mata elok memandang rumah di hadapan. Cukup besar dan cantik.

"yes, rumah saya. Dah jom." Hafiz menarik Liya keluar. Pantas Liya memukul lembut tangan Hafiz.

"saya boleh jalan sendiri wak." ucap Liya. Kaki terus berjalan sendiri tanpa iringan dari Hafiz.

Hafiz hanya memerhati Liya sebelum bagasi ditarik masuk.

Usai pintu dibuka, Liya melabuhkan punggung diatas sofa berdekatan. Letih katanya.

Tulah, tadi bukan main sombong nak jalan sendiri. Tahu pun diri tu sakit.

"nak air? penat ke?" soal Hafiz risau. Niqab yang tersarung dilepaskan dengan lembut. Bagi oksigen sikit, karang tak bernafas pula.

"tak." balas Liya sepatah.

"kenapa ni? marah ke? tiba tiba je bad mood semacam?" soal Hafiz pelik. Tadi okey je, sekarang tak okey pula? apa dah jadi nii.

"awak tu lah, kenapa balik awal. Saya belum habis lagi nak spendtime dengan family. Hm," mulut dicebikkan. Merajuk lah kalau macam gini.

Hafiz mengeluh buat seketika,

"bukan saya tak nak awak spendtime lama lama, cuma nya awak kena faham.. Yang saya ni ada kerja. Janganlah merajuk, doktor dah pesan kan jangan suka banyak berfikir. Awak tak sihat lagi, dan saya terpaksa ajak awak ikut sekali. Sorry." ucap Hafiz lembut. Tangan Liya digenggam erat.

" hm, yelah." balas Liya. Mata dilarikan dari melihat sosok tubuh di depan. Malu.

"ok, good girl." kepala yang berlapik kan tudung itu diusap lembut.

"now, pergi naik atas bilik hujung sana tu. Rehatlah dulu." pinta Hafiz sambil jari menunjukkan bilik tersebut.

Liya hanya mengangguk sebelum kaki melangkah ke arah tersebut.

Pintu ditolak perlahan. Lampu ditekan.

Kemasnya bilik ni. Eh kajap kejap, bilik dia? seriously?  Tidur sekatil, sebilik? oh hell! Liya.. Macam je kau tak pernah tidur sekatil dengan dia. Habis rumah ibu semalam? hah?

Bagasi ditolak masuk. Punggung ddilabuhkan ke tilam empuk sebelum kepala direbahkan diatas bantal. Ya Allah letihnya.

"Liya.." panggil Hafiz.

Liya memandang nya.

"ya?" ucap Liya sepatah.

"awak okey kan sebilik dengan saya?"soal Hafiz. Kening diangkat sedikit. Ingin jawapan dari isteri.

Liya perasan Hafiz menukar panggilan mereka dengan saya dan awak. Dulu bukan main lagi, kau, aku.

Liya mati kata.

Okey ke? atau tak okey? ih, confused lah macam ni!! Ermm nak jawab apa erk. Kalau aku jawab okey, karang dia fikir aku ni... Eh tak tak, kalau aku kata tak okey pula..dia mesti still fikir negative. Takpa lah. Fikir secara spontan je lah Liya!

"okey je kot." kata Liya bingung.

"kott?"

"kenapa? tak nak saya dekat bilik ni ke? takpa, takpa, saya boleh keluar." Liya sudah berdiri ingin keluar.

Hafiz pantas memegang lengan Liya.

"stay here." ujar Hafiz perlahan. Sehinggakan hanya Liya sahaja yang mampu mendengar,

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now