chapter 46 ♡'・ᴗ・'♡

16 0 0
                                    

"kenapa comel sangat malam malam ni hah?" soal Liya sambil tangan tidak lepas mencubit manja pipi Sara. Geram taw tak.

"hehe, tak tahu.. Kak Az, Sara tidur dengan akak boleh. Nak tidur dengan akak!!" rengek Sara manja.

"alah.. Mana boleh sayang. Malam ni kan akak Az tidur dengan kakak Zara.. So, tak muat." balas Liya memujuk. Tapi muat je kalau tiga orang dalam satu katil bersaiz King tu. Cuma, saja nak main main sikit.

"hmmm, nanak kawan dengan kak Az, Sara nak pergi jumpa kak Rara lah. Werk!!kak Az jahat."

Belum sempat Sara meninggalkan Liya.. Tangannya ditarik lembut.

"alolo, merajuk ke Princess Sara ni..?" meleret Suara Liya memujuk.

"hm." Sara tayang muka monyok.

"dah dah, malam ni kita tidur sesama ye. Tak payahlah majok bagai. Nanti kalau kak Az dah kahwin, dah tak boleh lah nak tidur sama sama kan. Hmm" balas Liya sambil tersenyum pahit.

"arghh.. Tak nak!! Nanti kak Az dah tak jumpa Sara macam mana?" soal Sara kemudian memeluk tubuh Liya rapat.

"Kak Az jumpa Sara lah. Dah, jom kita kacau dorang nak?" soal Liya. Senyuman nakal ditayangkan.

"okey, jom."

----
"Zara, tolong aunty kejab. Panggil Liya mai turun. Boleh ye? Pinta Puan Lina.

" oh, boleh je." balas Zara. Pantas kaki menuju ke bilik Liya.

"Liya!! Ibu kau panggil." Jerit Zara di depan pintu bilik Liya. Pintu kemudian diketuk beberapa kali.

Tiada jawapan..

"Liya!"

'heish, mana lagi dia ni. Takkan tidur kot. Agak agak lah, Isyak pun belum lepas lagi.' bebel Zara.

kedengaran suara ketawa di bilik sebelah.

Pantas kaki melihat ke arah tersebut. Kot kot ada Liya kan.

"ya Allah !!akak!! Janganlah.."teriak Lara lalu ketawa besar.

"Liya.. Ibu kau panggil tu hah." sergah Zara.

"Hahaha, okey okey. Kejab lagi aku turun." balas Liya. Seronok dapat ganggu adik bongsu nya. Sara turut merasa gembira.

"hm, yelah.." Zara turun semula ke bawah. Ingin menolong Puan Lina di dapur.

----
"dah kenapa lama sangat ni? Ibu panggil pun susah ke?" soal Puan Lina marah. Marah marah manja je.

"er... Maaf ibu. Ada hal tadi." balas Liya. Takut lahh.

"hm, meh sni tolong ibu. Adik kamu tu bukannya boleh harap. Ini nasib baik lah Zara ada, kalau tak sorang sorang lah ibu kat dapur ni hah." bebel Puan Lina. Tangan tidak jemuh bekerja daripada tadi.

"aunty Miya mana ibu?" soal Liya lembut.

"dekat bilik dia lah tuu." balas Puan Lina. Ituu lagi sorang, tak reti nak tolong!

Mereka bertiga bersembang sambil tangan turut sibuk menyelesaikan kerja yang banyak.

"Qila mana? dah lama ibu tak nampak dia? masa terakhir nampak pun dekat Mall haritu. Dia jalan dengan suami kan. Jadi ibu tak beranilah nak tegur." perbualan dimulakan. Tak ganjil lah rasanya bila buat kerja. Ye tak?

"Qila kata dia tak dapat nak tolong. Banyak kerja dia. Dah bersuami kan, mana lah macam dulu lagi." balas Liya.

"itulah, bila orang dah berumah tangga ni, dia tak macam dulu lagi.. Yang boleh keluar sesuka hati. Kamu Liya. Nanti macam tu jugak lah. Ibu harap kamu ni dengar cakap suami tu. Jangan degil." kata Puan Lina. Liya memang anak yang degil. Kalau dia nak benda tu. Dia akan pastikan dia boleh dapat.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now