chapter 11 ♡'・ᴗ・'♡

13 4 0
                                    

Usai sahaja Liya pulang ke rumah abangnya...Liya terpaksa balik semula ke rumah Datin Aminah,disebabkan tugasnya untuk menjaga Noah.

"Kak Liya! ...Noah nak mandi kat sana tu boleh!" Tnya Noah sambil membuat muka yang sangat comel tanda memujuk.

"eh..mana boleh lah!!Noah kan kecik lagi..tak boleh mandi kat situ." Jelas Liya. Sudah lah dia pun tidak pandai berenang dekat kolam! Kang tak pasal pasal dua dua lemas.

"alahh, tapi Noah nak!!" Noah sudah menghentakkan kedua kaki nya...tanda marah!

"Hurm! Keluh Liya.

"tapi nanti kalau apa apa jadi kat Noah macam mana? Akak tak pandai berenang tau tak! Nanti umi marah lah Noah" balas Liya tidak mau kalah..dia hanya risau kalau apa apa terjadi dekat Noah.

"ishh,tak nak kawan ngan akak!" Noah merajuk...na..na.. tak tauu Noah merajuk!! Habis lah si Liya.

"haih, yelah yelah kejab je taw...pergi mandi kat kolam yang tak dalam je ehh!"

"Hehe..okey kak Liya cayang akak!

Noah berlari menuju ke kolam yang tidak lah dalam,memang khas untuk budak budak seperti Noah.
kemudian

𝒅'𝒃𝒖𝒔𝒉𝒉𝒉

"Noah! Hati hati lah..nanti jatuh !" Teriak Liya sambil membawa tuala untuk Noah.

"Noah okey je.."

Noah merenjiskan air ke muka Liya yang dari tadi hanya memerhati Noah mandi.

"ape ni Noah..basah lah akak hurm." Jelas Liya.

Liya tidak tahan dengan usikan Noah...Liya mengambil air di tangan nya kemudian melemparkan ke arah Noah...

"hah! Ambik ni!!" Teriak Liya...saja je  nak main main ngan Noah.

"hahahahah"gelak mereka berdua.

Selepas beberpa minit mandi manda...Liya menyuruh Noah berhenti dari mandi.

"Noah,dah tu..jom naik! lama sangat Noah mandi ..nanti umi marah hah!"

"Alah akak ni..umi belum balik kan lagi, akak jom lah join Noah." Eh..eh tak malu betul c Noah ni, ada ke patut dia ajak Liya mandi sekali?

"ish Noah ni degil juga kan ...hurm tak pe tak pe, nanti akak report dekat umi ye!

" ish yelah..!" Noah naik dari tangga.

Liya menghampiri Noah dengan membawa tuala. Dengan tidak sengaja, Liya tergelincir! Dan akhirnya Liya jatuh ke kolam sebelah,
"Kolam yang paras DALAM!"

"AKAK!!" Jerit Noah...dia tidak tahu mau buat apa...dalam rumah hanyaada mereka berdua sahaja..

Liya sudah tidak tentu arah...terkapai kapai tangan nya meminta tolong.
𝒈𝒖𝒍𝒑𝒑𝒑
..

Sebuah kereta muncul!! Tepat masa nya.

"hah !!abangg Hafiz!" Dengan laju Noah berlalri mendapat kan Hafiz..

"abang..huh, akak Liya abangg!! Akak Liya" tunjuk Noah ke arah seseorang yang lemas.

"hah!!" Hafiz berlari...tanpa menanggalkan pakaian nya.

𝑫𝒃𝒖𝒔𝒉𝒉𝒉!

"Liya kau okey tak ni?" Tnya Hafiz sambil menampar lembut pipi mulus Liya.

"Liya kau jangan lah buat aku risau...Noah ape dah jadi ni hah!" Teriak Hafiz..terkejut,ditambahkan dengan risau..kalau ap apa terjadi dekat Liya.

"Liya pleasee bangun...takkan aku nak buat benda tu pula...tak tak,aku takkan buat kalau Liya tak bagi," Hafiz buntu! Macam mana nii.

Hati Yang Ikhlas ✓Where stories live. Discover now